printlogo


کد خبر: 1161تاریخ: 1392/12/11 00:00
اعلام جزئیات چگونگی دریافت کارت‌ملی هوشمند

برای ثبت‌نام تا دریافت کارت هوشمند ملی 3 مرحله  درخواست - ثبت‌نام - دریافت و فعال‌سازی کارت پیش‌بینی شده است. به گزارش «وطن امروز» مهدی تدین، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه برای ثبت‌نام تا دریافت کارت هوشمند ملی 3 مرحله پیش‌بینی شده است که شامل مرحله درخواست - ثبت‌نام - دریافت و فعال‌سازی کارت است، افزود: در مرحله اول که مرحله درخواست است افراد با استفاده از یک رایانه شخصی و از طریق اینترنت باید ابتدا به سایت WWW.NCR.IR مراجعه و فرم پیش‌ثبت‌نام را تکمیل و کدرهگیری دریافت کنند. سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور مرحله دوم که مرحله ثبت‌نام است را چنین توضیح داد: متقاضی به مرکزی که در مرحله اول انتخاب کرده است مراجعه کرده و باید مدارک و مستندات مورد نیاز که شامل شناسنامه و فایل عکس است را همراه داشته باشد تا توسط مسؤول ثبت‌نام مدارک و مستندات متقاضی با اطلاعات ثبت شده در فرم الکترونیکی پیش ثبت‌نام مطابقت داده شده و فیش پرداختی کارت هوشمند ملی (به حساب دولتی تعیین شده بانک مرکزی واریزی به خزانه‌داری کل کشور ) را ارائه دهد. به گفته مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ثبت احوال، در مرحله سوم نیز علاوه بر مستندات و مدارک و فیش بانکی، عکس و اطلاعات بیومتریک شامل اثر انگشتان دست، دریافت و سپس اداره ثبت احوال تحویل دهنده کارت هوشمند ملی را به متقاضی اعلام می‌نماید.


Page Generated in 0/0179 sec