printlogo


کد خبر: 1170تاریخ: 1392/12/11 00:00
سریال تکراری وعده‌های مسؤولان در باره افتتاح مترو
روبان متروی تبریز چه وقت بریده می‌شود؟

سال‌ها قبل بود که خبر ورود مترو به شهر تبریز مردم را پر از شور و شعف کرده و انتظاری شیرین برای مترودار شدن شهر در اذهان همه ایجاد کرده بود اما این انتظار هم‌اکنون پس از 12 سال تبدیل به انتظار نه‌چندان شیرین شده و وعده‌های مکرر مسؤولان شهری درباره زمان افتتاح باعث بی‌اعتمادی مردم به این طرح شده است. به گزارش مهر، اگر اخبار رسانه‌ها را از زمان مطرح شدن خبر احداث مترو پیگیری کنیم به‌راحتی می‌توانیم چندین و چندین وعده مسؤولان که خیلی بیشتر از تعداد انگشتان است را برای بهره‌برداری از این پروژه عظیم مشاهده کنیم، وعده و قول‌هایی که همچنان به جایی نرسیده‌اند. اما در این میان پای حرف‌های مردم شهر نیز که بنشینی به‌راحتی می‌توانی شاکی‌بودنشان از این وعده و وعیدها را متوجه شوی، مردمی که دیگر از افتتاح متروی تبریز ناامید شده و سوار شدن به مترو را رویایی دست‌نیافتنی برای خود می‌دانند. یکی از این افراد مرد میانسالی است که با اظهار نارضایتی از عدم بهره‌برداری بموقع مترو می‌گوید: چندین سال پیش محل کار مرا به دلیل قرار گرفتن در ایستگاه مترو تخلیه کرده‌اند اما هم‌اکنون پس از گذشت چندین سال هنوز ایستگاه مترویی در شهر وجود ندارد. وی ادامه می‌دهد: دیگر آنقدر درباره متروی تبریز وعده شنیده‌ایم که دست از انتظار برای ورود مترو به تبریز شسته‌ایم و شاید این مترو برای فرزندهای ما به کار بیفتد. این مرد میانسال با اشاره به اینکه مردم شهر دیگر مترو نمی‌خواهند، می‌گوید: وجود وعده‌های عملی نشده و طولانی شدن زمان بهره‌برداری از مترو سبب شده اگر مترو به این شهر وارد شود نیز مردم شور و شوق خاصی نسبت به ورود این وسیله نداشته باشند. مسؤولان به جای این همه هزینه در مترو به وضعیت اسفناک معابر و آسفالت خیابان‌ها و حمل و نقل عمومی رسیدگی کنند و به قول شاعر که چه خوب گفته «از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید». رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی در این باره به مهر گفت: واگن‌ها طبق قرارهای قبلی وارد بندرعباس شده‌اند اما در این میان عدم همکاری لازم از سوی بانک مرکزی سبب ایجاد مشکلاتی شده است. محمداسماعیل سعیدی ادامه داد: شهرداری تبریز سپرده مورد نظر را بموقع به بانک پرداخت کرده اما تاکنون بانک مرکزی ارز لازم را برای ترخیص این واگن‌ها پرداخت نکرده است. وی گفت: زمان انتقال این واگن‌ها طولانی بوده و به همین دلیل پیشنهاد ما این است که تا طی مراحل قانونی، این واگن‌ها به گمرک سهلان انتقال یابد تا در وقت صرفه‌جویی شود. سعیدی ادامه داد: اما در این میان بانک ملی و بانک مرکزی در حالی که این امر به هیچ وجه مشکل قانونی ندارد از همکاری با مسؤولان دریغ می‌کنند. وی با بیان اینکه تنها واگن‌های شهر تبریز در گمرک بندرعباس نیستند، گفت: علاوه بر شهر تبریز شهرهای اصفهان و شیراز نیز دارای واگن‌های ورودی از چین هستند که همکاری نکردن بانک مرکزی سبب مشکلاتی برای این شهرها نیز شده است. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: در این باره مکاتباتی نیز با معاون اول رئیس‌جمهور و همچنین معاون اجرایی وی داشته‌ایم و به‌رغم دستورات ویژه معاون اجرایی رئیس‌جمهور، بانک مرکزی همکاری لازم را برای ورود این واگن‌ها انجام نمی‌دهد.
 آمادگی شهرداری برای ترخیص واگن‌های
در این میان شهردار تبریز نیز از آمادگی مجموعه مدیریت شهری برای ترخیص واگن‌های مترو با ارز آزاد به منظور تسریع در راه‌اندازی فاز نخست این پروژه خبر داد. صادق نجفی افزود: به‌رغم پیگیری‌های شهرداری و در کنار آن نمایندگان محترم مردم در مجلس، هنوز امکان ترخیص واگن‌های خریداری شده به دلیل تحریم‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران فراهم نشده است. وی افزود: حتی تلاش‌ها و پیگیری‌های نمایندگان مجلس برای تخصیص ارز از طریق بانک مرکزی نیز به دلیل نبود ارز به نتیجه نرسیده است


Page Generated in 0/0062 sec