printlogo


کد خبر: 120774تاریخ: 1392/9/10 00:00
هزینه تغییر دکوراسیون در ریاست‌جمهوری

گروه سياسي: بازسازی و تغییر دکوراسیون در مجموعه نهاد رياست‌جمهوري حدود ۵ ميليارد تومان هزینه در برداشته ‌است. به گزارش پایگاه خبری جهان، دفتر رئيس‌جمهور در مجموعه نهاد رياست‌جمهوري كه به ساختمان سفيد مشهور بوده و فقط محل استقرار رئيس‌جمهور و دفتر وي ‌است، بعد از روي كار آمدن دولت روحاني، مورد بازسازي قرار گرفته است. در این بازسازی، دكوراسيون، فرش‌ها، لوستر‌ها و ... تغییر کرده و ديوارهای جديدی اضافه شده است. این بازسازی و تغییر دکوراسیون، حدود ۵ ميليارد تومان هزینه دربرداشته ‌است. اطلاعات حاکی است كه موج تغيير دكوراسيون‌ به محل کار برخی وزرا نیز رسیده است و تعدادي از وزرا نسبت به تغيير كامل دكوراسيون و فضاي دفتر و مبلمان اقدام کرده‌اند.
رواج استفاده از هواپیمای اختصاصی
با آغاز به کار دولت یازدهم و لغو یکی از مصوبه‌های دولت قبل، استفاده از هواپیمای اختصاصی میان وزرا در حال رواج یافتن است. پیش از این هر وزيري كه بنا بود از هواپيماي اختصاصي استفاده كند، بايد مصوبه و اجازه هيأت‌دولت را دریافت می‌کرد، اما دولت يازدهم مصوبه‌اي گذرانده‌ است كه بر اساس آن تشخيص استفاده از هواپيماي اختصاصي با خود وزير خواهد بود. این اقدام موجب شده است برخی وزرا حتی برای سفرهاي داخلي هم از هواپيماي اختصاصي استفاده کنند. برخی رسانه‌ها از بررسی‌های کارشناسان یک نهاد نظارتی، گزارش دادند که یکی از وزرا در سفر ۴روزه خود به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از هواپیمای اختصاصی دولت استفاده می‌کند.
برادر بازنشسته جهانگیری مدیرکل شد
همچنین در این بین با خبر شدیم که هفته گذشته نیز ابراهیم جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در اقدامی نادر قبل از انتصاب استاندار جدید به عنوان مدیرکل آموزش و پروش استان کرمان معرفی و مراسم معارفه او برگزار شده است. حسین فتاحی، نایب‌رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در این‌باره گفته است: در شرایطی که دولت جدید شعار شایسته‌سالاری را سر می‌دهد، متاسفانه شاهد قوم و خویش‌سالاری در استان کرمان هستیم. نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید در برابر عزل و نصب‌های جدید پاسخگو باشد، افزود: مدیرکل جدید آموزش و پرورش در شرایطی به این سمت منصوب شده که 5 سال از زمان بازنشستگی وی می‌گذرد.

Page Generated in 0/0079 sec