printlogo


کد خبر: 120792تاریخ: 1392/9/10 00:00
توطئه جدید شیوخ عرب خلیج‌فارس
نژادپرستی عربی علیه شیعیان

به گزارش شبستان اعضای شورای همکاری خلیج فارس قصد دارند گام‌هایی علیه شیعیان بویژه شیعیان لبنان و اخراج آنها از کشورهای حوزه خلیج‌فارس بردارند. به نقل از العالم، پایگاه خبری رأی‌الیوم درباره نشست شورای همکاری خلیج فارس نوشت: ناظران بین‌المللی پیش‌بینی می‌کنند که کشورهای حوزه خلیج فارس در نشست خود تصمیم گرفته‌اند هفته‌های آتی شماری از شیعیان لبنان را به اتهام حمایت از حزب‌الله اخراج کند. عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس مدعی شد: این حرکت، اقدامی پیشگیرانه به خاطر نگرانی از احتمال اقدامات تلافی‌جویانه شیعیان نسبت به انفجار اخیر نزدیک سفارت ایران در بیروت است و وزرای کشور عضو این شورا تدابیر لازم را علیه منافع حزب‌الله، وابستگان و همکاران این جنبش در کشورهای‌شان بررسی نمودند.
خبرگزاری عربستان به نقل از الزیانی گزارش داد: وزرای کشور با تاسیس پلیس کشورهای عضو شو‌ای همکاری خلیج فارس موافقت و یک تیم کاری را مامور بررسی جوانب تشکیلاتی، مالی و اداری آن کردند. از سوی دیگر، یک مسؤول عرب در حاشیه خلیج‌فارس در تماس تلفنی به رأی الیوم گفت: اخراج احتمالا براساس فهرست‌های تهیه شده از سوی دستگاه‌های امنیتی انجام خواهد شد. وی افزود: تاسیس این دستگاه، باعث گسترش همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های امنیتی کشورهای عضو خواهد شد.
وی تاکید کرد: کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از اقدام‌های تلافی‌جویانه ناشی از اندیشه‌های طایفه‌گرایانه و مذهبی و همچنین وجود هسته‌های خفته نگرانند بویژه که سازمان شیعه عراقی به نام المختار به تازگی یک مرکز مرزی عربستان با عراق در منطقه الخفجی را گلوله‌باران کرد.

Page Generated in 0/0055 sec