printlogo


کد خبر: 120796تاریخ: 1392/9/10 00:00
در وصف گربه‌صفتی...

سیدحسین موسوی: يك: رفع حصر از چهره‌های اصلاح‌طلب و آزادی زندانيان سياسی در دستور كار دولت است اما ترجيح اين است كه اين امور در بی‌خبری و در عمل دنبال شود.
این جمله‌ای است که جناب آقای نوبخت به عنوان سخنگوی دولت، اخیرا و در خلال مصاحبه‌ با یکی از رسانه‌ها بیان فرموده‌اند. جمله‌ای که بسیار سریع و در چشم‌برهم‌زدنی، تیتر برخی از شبکه‌های بیگانه شد. شبکه من و تو بخش گسترده‌ای از زمان پخش برنامه خود را به تحلیل این مصاحبه اختصاص داد و با ذوق و شوق فراوان از پیگیری دولت برای رفع حصر سران فتنه خبر داد.
اینکه اساسا دولت این اختیار عمل را داراست که چنین تلاشی بکند و چنین اظهارنظرهای رسمی صورت دهد یا خیر، بحث من نیست، آنچه می‌خواهم در قالب یک توصیه دوستانه و برادرانه ارائه کنم آن است که اگر این اقدامات به نفع دولت است، که نیست و قرار است مخفی بماند و رسانه‌ای نشود، چرا سخنگوی کارکشته دولت که در سوابقش آن مناظره آتشین با آقای خوش‌چهره در سیما و در جریان انتخابات سال 84 چونان لعلی می‌درخشد، چنین می‌گوید؟ از آن گذشته، چرا دولت محترم با دادن وعده و وعیدهایی که از پایه و اساس اختیاراتش را ندارد، به عده‌ای فرصت‌طلب و معاند که از خارج از مرزهای کشور خط می‌گیرند، فضای تنش‌آفرینی و دردسرسازی می‌دهد. چه به قرائت آقایان غرب‌زده، تفکیک قوا را میراث مونتسکیو در نظر بگیریم و چه این حقیقت را دریافته باشیم که ساختار حکومت مردمسالار دینی‌مان، طرحی نو در فلسفه سیاسی از آغاز تاکنون است، بحث آزاد شدن یا نشدن سران فتنه یا هر مجرمی فی‌نفسه در اختیار قوه مجریه نیست؛ و این اشتباه فاحش، زیبنده دولتی نیست که رئیسش یک حقوقدان است و سرهنگ بودن را توهین می‌پندارد. آنجا که جناب روحانی در خلال ارائه گزارش یکصد روزه خود، درباره گزافه‌گویی‌های «خود قدرت جهان پندارها» می‌گوید: در جریان توافق اخیر آنها سخنانی بر زبان راندند که فقط از یک سرهنگ برمی‌آید که چنین سخنانی بگوید!
دو: بی‌بی‌سی و صدای آمریکا هر کدام تلاش و انرژی بسیاری مصروف ارائه تحلیل از گزارش صدروزه رئیس‌جمهور کشورمان داشتند. گام اول تحلیل این شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان بر تخریب‌های شدید آقای روحانی درباره دولت قبلی متمرکز بود. گربه‌صفتی این شبکه‌ها آنجا هویدا می‌شود که آنها در مرحله اول کار تبلیغاتی خود با سر و صدا و شلوغ‌کاری فراوان و به استناد سخنان رئیس وقت جمهور، سعی در سیاهنمای علیه کشور در دوره دولت دهم می‌نمایند و به فاصله گذشت کمتر از 24ساعت از ارائه چنین خط خبری و تحلیلی، طلبکارانه در برابر خود مخرب دولت قبلی و رئیس دولت فعلی، موضع می‌گیرند: این نمی‌شود که کسی (بخوانید روحانی) بخواهد به بهانه ضعف عملکرد مدیران قبلی‌اش از پاسخگویی و مسؤولیت‌پذیری طفره برود!
این رسانه‌های بیگانه و معاند در ادامه هم با ربط دادن دفاع رئیس‌جمهور از حقوق شهروندی و مباحث پیرامون آن به اعدام و رسیدگی به جرائم متخلفان دربند عدالت و قانون، مدعی می‌شوند که همه رئیس‌جمهورهای حکومت ایران، سر و ته یک کرباس هستند و روحانی هم به قول‌هایش وفا نکرد و هر روز انسان‌های بیشماری در ایران به جرم‌های واهی (منظورشان قتل و غارت و جاسوسی برای دشمنان و... است) اعدام می‌شوند. آنها از همین اکنون دورخیز کرده‌اند که اگر به خواسته‌های آنها کسی در داخل وقعی ننهد، مدعی شوند که رئیس دولت در ایران هیچ‌کاره است و کسی به منشور حقوق شهروندی در ایران اعتنایی نکرده است.
سه: زلزله برازجان هم چون دیگر بلایا و مصیبت‌های طبیعی، به عنوان یک خاطره تلخ در تاریخ پرافتخار این کشور ثبت خواهد شد. نگارنده این سطور به همراه همه فرزندان این سرزمین، با عزیزانی که در این حادثه متحمل درد و رنج و سختی شدند اظهار همدردی می‌کند اما آنچه مضافا بر این غم، موجبات خشم ما ایرانی‌ها را از این دستگاه‌های نشر اکاذیب ماهواره‌ای فراهم می‌آورد، امثال اخبار صدای آمریکاست که در تلاشی مذبوحانه می‌کوشد از آب گل‌آلود ماهی خودش را بگیرد و با وقاحت موضوع زلزله برازجان را به تاسیسات اتمی بوشهر پیوند بزند. حق دارید تعجب کنید. افرادی که ادعای ایران‌دوستی‌شان گوش فلک را کر کرده است به‌جای پرداختن به اصل موضوع و اطلاع‌رسانی برای انجام حداقل وظیفه‌شان مدعی می‌شوند که تاسیسات اتمی ایران به اندازه کافی ایمن نیست و الخ.
حتما تنها دانش و فناوری ایمن و معتبر است که صاحبان آن دانش، پس از گدایی از مستکبرین و به صورت وارداتی آن را به‌دست آورده باشند. یادمان نرفته است که روزی در این کشور، برای بستن یک پیچ در صنعت نفتمان، جناب مهندس بریتانیایی باید با سلام و صلوات تشریف می‌آوردند و منجی ما می‌شدند.
اینجاست که باید گفت: رحمت و رضوان خدا بر امام عزیزمان خمینی(ره).

Page Generated in 0/0054 sec