مدیر امور مراکز اسقاط و بازیافت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تاکید بر توسعه مراکز اسقاط و بازیافت خودرو و جهش کیفی و کمی این مراکز گفت: براساس بررسیهای انجام شده، بهرغم وجود مراکز خوب و صنعتی در کشور که هزینههای زیادی برای توسعه آن طی سالهای گذشته شده، متأسفانه برخی مراکز موجود نهتنها از ابتداییترین استانداردهای صنعتی فاصله دارند بلکه در خدماترسانی به مالکان خودروهای فرسوده بسیار نامناسب عمل کرده و پاسخگوی حجم زیاد اسقاط خودروهای فرسوده نیستند. سیدوحید سعادت با اشاره به بند 6 مصوبه دولت در مهرماه 1392 گفت: ستاد مأموریت یافته است با رعایت اسناد بالادستی و ارزیابی از میزان تقاضا از طریق مکانیزم پیشبینی شده به اعطای مجوز جدید مرکز اسقاط اقدام کند. وی افزود: طبق مقررات، از سال 1386 همه مراکز اسقاط باید علاوه بر جواز تأسیس، دارای پروانه بهرهبرداری بازیافت خودرو از وزارت صنعت نیز باشند که بنا به آمار موجود هم اکنون از 126 مرکز اسقاط موجود در کشور، تنها 69 مرکز دارای پروانه بهرهبرداری بوده و در واقع به مرحله قابل بررسی رسیدهاند که البته بسیاری به دلیل گذشت چند سال از ارزیابی صورت گرفته و تغییر بسیاری از مقررات در استانداردهای آیسیک احتیاج به بازنگری دوباره دارند. وی با اشاره به بررسیهای کارشناسی شده درباره افزایش تعداد مراکز اسقاط و بازیافت در سراسر کشور افزود: از کل مراکز اسقاط، تعداد 59 مرکز غیرصنعتی تعداد 29 مرکز دارای پروانه بهرهبرداری بازیافت ضایعات فلزی یا دارای کد بازیافت متفرقه بوده و در واقع آنها را نمیتوان جزو صنف بازیافت خودرو و البته اسقاط که مقدمهای برای آن است تلقی کرد و 30 مرکز اسقاط نیز هماکنون هیچ پروانهای از وزارت صنعت ندارند که لزوم افزایش کمی و کیفی را اثبات میکند.