printlogo


کد خبر: 125512تاریخ: 1393/6/30 00:00
اخبار

قیمت هر سهام عدالت  یک تا 5/1 میلیون تومان
نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سهام عدالت که در اختیار حدود 43 میلیون نفر قرار گرفته است، در اولویت آزادسازی قرار دارد و تلاش می‌کنیم تا پایان سال محقق شود. پورابراهیمی گفت: در حالی که دولت با کمبود بودجه عمرانی روبه‌رو است، می‌توانیم با فروش سهم دولت در طرح سهام عدالت، منابع جدیدی هم برای طرح‌های عمرانی ایجاد کنیم. پورابراهیمی اعلام کرد: 36 هزار میلیارد از سهام عدالت متعلق به دولت و 60 هزار میلیارد هم متعلق به مردم است و با اجرای طرح آزادسازی سهام عدالت و فروش سهم دولت که معادل دو برابر بودجه عمرانی است، منابع تازه‌ای هم برای دولت ایجاد می‌شود. وی افزود: اگر سهم مردم در مسیر سهام عدالت آزادسازی شود آنها نیز می‌توانند از دستاوردهای آن بهره‌مند شوند. نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: پیش‌نویس لایحه دولت برای آزادسازی سهام عدالت آماده شده است و مجلس هم طرحی برای آزادسازی سهام عدالت دارد و قیمت پیش‌بینی شده برای هر برگ سهام عدالت یک تا 5/1 میلیون تومان است. پورابراهیمی تصریح کرد: در حالی که سهام عدالت به نام مردم است، هیچ دخالتی در مدیریت و همچنین استفاده از ارزش آنها ندارند اما حدود 250 نفر در کشور شرکت‌های سهام عدالت را مدیریت می‌کنند و سالانه 20 میلیارد تومان هم حقوق و پاداش می‌گیرند و هیچ کاری نیز انجام نمی‌شود.

 دستکاری فاکتور
توسط بارفروشان و دلالان
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تربار گفت: فاکتوری که بارفروش صادر می‌کند با قیمت واقعی خرید محصول از باغدار تفاوت دارد و بارفروشان فاکتور را دستکاری می‌کنند تا مغایر با قیمت تعیین‌شده و قانونی نباشد. حسین مهاجران درباره قیمت تضمینی میوه که توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور برای محصولات کشاورزی در سال ۱۳۹۳ اعلام شده است، گفت: قیمت‌ها با حضور نماینده کشاورزان، تعزیرات و بارفروش‌ها تعیین شده است. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تربار در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با اختلاف قیمت بین محصولاتی که از باغدار خریداری و به مردم عرضه می‌شود، اظهار کرد: قیمت تضمینی که اعلام شده می‌تواند ابزاری برای سوءاستفاده بیشتر واسطه‌ها و بارفروش باشد. وی تاکید کرد: متاسفانه فاکتوری که بارفروش صادر می‌کند با قیمت واقعی خرید محصول از باغدار تفاوت دارد و بارفروشان فاکتور را دستکاری می‌کنند تا مغایر با قیمت تعیین شده و قانونی نباشد. مهاجران گفت: بارفروش گلابی را از باغدار به قیمت ۵ هزار تومان خریداری می‌کند و ۱۱ هزار تومان به مصرف‌کننده می‌فروشد که این عادلانه نیست.

روس‌ها چای ایران را می‌خواهند اما چای نداریم!
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه چای نیز در فهرست خرید روس‌ها از ایران قرار دارد، گفت: مقدار چای سال کشور آنچنان زیاد نیست که بتوان آن را صادر کرد ضمن اینکه ما خود در این زمینه وارد کننده هستیم. علی محرر در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که آیا ایران می‌تواند تامین‌کننده چای روس‌ها باشد یا خیر؟ افزود: در فهرست ارسالی مقامات روسیه به ایران برای اعلام نیازمندی‌های غذایی، چای هم به چشم می‌خورد اما تاکنون از ما که متولی چای کشور هستیم پرسشی در این زمینه نشده است. وی با اشاره به اینکه چای صادراتی کشور ما تنها چای سنواتی است، اضافه کرد: مقدار چای سال کشور آنچنان زیاد نیست که بتوان آن را صادر کرد ضمن اینکه ما خود در این زمینه واردکننده هستیم. محرر میزان چای خشک تولیدشده در کشور را حدود 14 هزار تن اعلام کرد و گفت: تاکنون 62 هزار تن برگ سبز به ارزش 87 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده و هیچ بدهی به آنان نداریم.

خرید تضمینی گندم به حدود 7 میلیون تن رسید
سخنگو و مدیر پروژه خرید تضمینی گندم گفت: تاکنون ۶ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۴۳۶ تن گندم به ارزش ۷۰ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است. محسن ملکی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: تاکنون 6 میلیون و 670 هزار و 436 تن گندم به ارزش 70 هزار و 740 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است. وی با بیان اینکه این خرید طی یک‌میلیون و 82 هزار و 971 محموله در 949 مرکز انجام شده، اضافه کرد: استان‌های خوزستان با 967 هزار و 379 تن، فارس با 860 هزار و 178 تن و کرمانشاه با 604 هزار و 483 تن فروش گندم رتبه اول تا سوم را در این زمینه دارند. ملکی میزان گندم دوروم خریداری شده را نیز 377 هزار و 551 تن اعلام کرد و گفت: این خرید به ارزش 4 هزار و 110 میلیارد ریال و طی 58 هزار و 889 محموله انجام گرفته است.


Page Generated in 0/0057 sec