printlogo


کد خبر: 125518تاریخ: 1393/6/30 00:00
آوای شهر

شهردار تهران مطرح کرد
مترو در انتظار حرکت طلایی دولت
شهردار تهران به تخصیص نیافتن بودجه و اعتبارات لازم به مترو و اتوبوس واکنش نشان داد. به گزارش«وطن امروز» محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در حاشیه مراسم ورود 88 واگن جدید مترو به چرخه حمل و نقل و همچنین رونمایی از اتوبوس‌های ویژه معلولان درباره سرانجام واگذاری اعتبارات از سوی دولت به شهرداری تهران، گفت: تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است اما قول داده‌اند که در آینده شاهد اتفاقات خوبی باشیم. وی با اشاره به جلسه سومش با وزیر نفت، یادآورشد: در بودجه 93 پیش‌بینی شده است که اعتبارات حاصل از صرفه‌جویی و کاهش مصرف سوخت در شهرها بویژه تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی صرف شود که این توافق انجام شده است. قالیباف با بیان اینکه 2 روز قبل جلسه‌ای با وزیر نفت برگزار شد، تصریح کرد: توافقات نهایی صورت گرفته است که با اولویت خرید واگن، ال‌سی مورد نظر باز شود. شهردارتهران با بیان اینکه اگر این توافق صورت گیرد، مردم تهران امید داشته باشند که آغاز ساخت 30 کیلومتر از خطوط مترو با جدیت انجام خواهد گرفت، گفت: با ظرفیت کنونی مترو و تنها با تزریق واگن‌های جدید می‌توانیم 7 میلیون مسافر در روز جابه‌جا کنیم. وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با طرف چینی برای ساخت و تجهیز واگن‌ها گفت: منتظر حرکت طلایی دولت هستیم. وی همچنین درباره ساخت متروی شهرهای اقماری تهران گفت: در گذشته پوشش متروی شهرهای اقماری بر عهده شهرداری بود که پس از مدتی تصمیماتی مبنی بر اینکه شهرداری نمی‌تواند شهرهای اقماری را پوشش دهد گرفته شد اما نکته مهم این است که دولت باید اعتبارات خاصی در این حوزه اتخاذ کند و اگر اعتبار متروی پرند و فرودگاه امام را بدهند و واگن‌های مخصوص را خودشان تامین کنند ظرف 5 ماه متروی پرند و فرودگاه امام عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌های شهر تهران خبر داد
شکایت شهرداری پایتخت  از هواشناسی
شهرداری تهران درباره قطع حدود 150 اصله درخت توسط سازمان هواشناسی به قوه قضائیه شکایت کرده است و تا مشخص شدن موضوع و برخورد با متخلفان، این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد. علی‌محمد مختاری، مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضاهای سبز شهر تهران  با بیان اینکه سازمان پارک‌ها و شهرداری منطقه 21 به طور جداگانه از سازمان هواشناسی برای قطع درختان شکایت کرده‌اند، گفت: ما به عنوان مدعی‌العموم پیگیر این موضوع هستیم و با شکایت به قوه قضائیه خواستار برخورد قانونی با متخلفانیم. وی به مهر اعلام کرد: قطع درختان در محوطه سازمان هواشناسی بدون اطلاع شهرداری تهران انجام شده و متاسفانه تعداد قابل توجهی درخت در این محدوده قطع شده است. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضاهای سبز شهر تهران با بیان اینکه بخش بازرسی سازمان پارک‌ها از محل بازدید کرده است، افزود: اظهارنظرهایی که صورت گرفته مبنی بر قطع تنها چند نهال در این بخش درست نیست و متاسفانه تعداد زیادی درخت چندساله قطع شده است. وی با بیان اینکه درختان قطع شده از گونه‌های متفاوت بوده، تصریح کرد: از محل این اتفاق بازدید کرده‌ایم و موضوع تایید شده است که امیدواریم برخورد مناسب با متخلفان صورت گیرد و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در سطح شهر تهران نباشیم.

معاون درمان وزیر بهداشت مطرح کرد
تعطیلی بخش جراحی قلب بیمارستان مدرس
معاون درمان وزیر بهداشت دلیل تعطیل شدن اتاق عمل جراحی قلب بیمارستان شهیدمدرس و همچنین ایجاد عفونت در 6 بیمار این بیمارستان را توضیح داد. محمدحاجی‌ آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت در این باره گفت: 6 بیمار از ناحیه برش جراحی در این بیمارستان دچار عفونت شدند که البته دلیل آن هنوز مشخص نیست و در دست بررسی است. وی به ایسنا افزود: ‌این بیماران در حال حاضر در بیمارستان یادشده بستری و تحت درمان قرار دارند. تیم کنترل عفونت بیمارستان نیز درحال بررسی علت ایجاد عفونت در اتاق عمل جراحی قلب این بیمارستان هستند. به گفته وی، برای علت‌یابی و بررسی علل ایجاد عفونت، اتاق عمل جراحی قلب بیمارستان شهید مدرس از 22 شهریور تعطیل شده است. تا زمان کامل شدن پاکسازی‌ها و اطمینان از شرایط محیط، این اتاق عمل فعالیت نخواهد داشت. معاون درمان وزیر بهداشت  تاکید کرد: عفونت ایجاد شده در محل برش جراحی این بیماران بوده که دلیل ایجاد آن نیز در دست بررسی است و اقدامات در جهت پاکسازی محیط در حال انجام است.


Page Generated in 0/0063 sec