printlogo


کد خبر: 125524تاریخ: 1393/6/30 00:00
اخبار

مصرف‌کنندگان بالای 20 متر مکعب جریمه می‌شوند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب‌ کشور از پیشنهاد جریمه مشترکان پرمصرف خبر داد و درحالی که در مورد عادلانه بودن اجرای این طرح با وجود عدم تفکیک کنتورها در درصدی از آپارتمان‌های تهران سکوت کرده بود، گفت: براساس پیشنهاد ما جرایمی برای مشترکانی که بیش از 20 متر مکعب (20 هزار لیتر) آب در هر دوره مصرف می‌کنند در نظر گرفته خواهد شد. حمیدرضا جانباز در حاشیه دیدار از سدهای سامانه شرق تهران گفت: در نظر گرفتن جریمه به معنای چند برابر شدن قیمت آب نیست، بلکه جریمه برای کسانی در نظر گرفته می‌شود که بی‌رویه آب مصرف می‌کنند. به گزارش ایسنا، در نظر گرفتن جریمه برای مشترکانی که بیش از 20 متر مکعب آب مصرف می‌کنند در حالی است که متوسط مصرف آب در تهران 20 متر مکعب و در کشور 22 متر مکعب است. وی در ادامه در مورد صرفه‌جویی صورت گرفته در مصرف آب در تابستان گفت: مردم در ماه‌هایی که گذشت در مصرف آب صرفه‌جویی کردند اگرچه صرفه‌جویی صورت گرفته با حجم مشکلات برابر نیست. مدیر عامل آبفای کشور با درخواست از مردم بویژه ساکنان شرق تهران برای صرفه‌جویی 20 تا 25 درصدی در مصرف آب گفت: با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها 5 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب صورت گرفت؛ ان‌شاءالله مردم همکاری و همیاری می‌کنند و با صرفه‌جویی که دارند پاییز را پشت سر می‌گذاریم.

  تلاش آتیه‌سازان‌حافظ برای رفع مشکلات بیمه طلایی فرهنگیان
نمایندگان تام‌الاختیار مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان‌حافظ برای رفع مشکلات بیمه طلایی فرهنگیان به سراسر کشور اعزام شدند. به گزارش روابط عمومی شرکت آتیه‌سازان‌حافظ، دکتر مقصودی گفت: معاونان و مدیران ارشد این شرکت به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار مدیرعامل با حضور در شعب سراسر کشور نسبت به بررسی و رفع مشکلات اجرای بیمه طلایی فرهنگیان اقدام کردند. دکتر مقصودی تصریح کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید و در جهت اجرای هرچه بهتر و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به فرهنگیان گرامی، این گروه‌ها به سراسر کشور اعزام شدند که ضمن بازدید از شعب و نمایندگی‌های این شرکت در سراسر کشور، از نزدیک در جریان مشکلات احتمالی موجود در اجرای این قرارداد قرار گرفته و با برگزاری جلسه با ادارات تعاون آموزش و پرورش در سراسر کشور، نسبت به رفع مشکل در استان مربوط اقدام کرده‌اند. وی افزود بحمدالله هم اکنون اجرای قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان در وضعیت مناسبی قرار دارد اما هنوز دارای مشکلاتی در این حوزه هستیم که ان‌شاءالله با سعی و تلاش همکارانمان در سراسر کشور و کمک ادارات تعاون آموزش و پرورش، این مشکلات هرچه سریع‌تر حل خواهد شد و خدمت‌رسانی در این قرارداد به بهترین وجه و به شکل مطلوب انجام خواهد پذیرفت.

گرانفروشی ایرلاین‌های داخلی
در حالی که ایرلاین‌های داخلی با قیمت‌های بالایی بلیت می‌فروشند و خدمات چندانی را هم به مسافران ارائه نمی‌کنند، ایرلاین‌های خارجی در ایران، مسافران را با بلیت‌های ارزان‌قیمت در زمان‌های پرتردد جذب می‌کنند. به گزارش مهر، از حدود 3 ماه پیش یک ایرلاین اوکراینی به‌صورت چراغ‌خاموش از سازمان هواپیمایی مجوز پرواز گرفته و به دلیل قیمت مناسب با استقبال زیادی از سوی مسافران ایرانی روبه‌رو شده است. در واقع نرخ بلیت‌های این ایرلاین از شرکت‌های داخلی ارزان‌تر است به همین جهت بخشی از مسافران که به دنبال بلیت ارزان هستند از این ایرلاین استفاده می‌کنند. این در حالی است که برخی ایرلاین‌های داخلی که به مقاصد مختلف از جمله اروپا پرواز دارند با قیمت‌های بالایی بلیت می‌فروشند که موجب شده تعداد زیادی از مسافران ایرانی به سمت دیگر ایرلاین‌های خارجی سوق پیدا کنند و تنها در زمان اجبار به ایرلاین‌های داخلی روی بیاورند. هرچند به دلیل برخی پروازهای مستقیم، باز هم تقاضا برای ایرلاین‌های ایرانی بالاست اما به نظر می‌رسد ادامه این روند می‌تواند بخش بزرگی از بازار پروازهای هوایی را در اختیار ایرلاین‌های خارجی قرار دهد و باوجودی که ایرلاین‌های خارجی پرواز مستقیم به مقصد ندارند و باید یک‌بار در کشور خود فرود بیایند و دوباره پرواز کنند اما باز هم تقاضا برای این پروازها وجود دارد. یکی از مسافران پرواز میلان- تهران در این باره به مهر، گفت: وقتی از میهماندار تقاضا کردم تا بسته‌های دارویی‌ام را داخل فریزر مخصوص قرار دهد، گفت که چنین امکاناتی در هواپیما ندارند. این مسافر با بیان اینکه در این پرواز بیشتر از تعداد صندلی‌ها بلیت فروخته شده بود، گفت: البته فروش بلیت بیش از صندلی در همه پروازها انجام می‌شود اما نباید در‌ های سیزن که تعداد مسافر بالاست و تمام دانشجویان در حال بازگشت به ایران هستند، بلیت اضافه فروخت. این موضوع موجب شده بود تعداد زیادی از مسافران صندلی کافی برای نشستن نداشته باشند و در نهایت هم نمی‌دانیم آنها را کجا فرستادند.


Page Generated in 0/0067 sec