printlogo


کد خبر: 125533تاریخ: 1393/6/30 00:00
ناکامی ورزش ایران در روز نخست بازی‌های آسیایی
سالی که نکوست از بهارش پیداست؟!

گروه ورزشی: وعده 150 سکه برای طلایی‌های بازی‌های آسیایی به عنوان پاداش در روز اول کارگر نبود و هیچ‌یک از ورزشکاران ایرانی نتوانستند در توزیع مدال‌های روز نخست بازی‌های اینچئون روی سکو بروند. هرچند وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برخلاف ادوار قبلی پیش‌بینی‌ای نسبت به جایگاه ورزش ایران در پایان بازی‌های آسیایی ارائه نکرده‌اند و محمود گودرزی، وزیر ورزش هم گفته هر چه به دست بیاید دسترنج قبلی‌هاست اما هیچ‌کدام از اینها باعث نمی‌شود از زنگ خطری که در ورزش ایران به صدا درآمده، غافل شویم. دیروز در روز نخست بازی‌های آسیایی از حدود 10 ورزشکاری که از ایران به میدان رفتند هیچ‌کدام به توفیقی دست پیدا نکردند، آن هم در شرایطی که برخلاف دوره‌های قبلی، رشته‌های پرامیدی همچون وزنه‌برداری و جودو هم در همین روزهای ابتدایی بازی‌ها آغاز شده‌اند. دیروز در جودو، هرچند احسان بهرامیان در وزن 60- کیلوگرم در همان دور نخست از بازی‌ها کنار رفت اما آرش میراسماعیلی این آغاز را برای جودو «امیدوارکننده» دانست. در وزنه‌برداری هم مجید عسگری در دسته 56 کیلوگرم به موفقیتی دست پیدا نکرد تا دو شانس مدال طلای ایران در همان روز نخست از دور بازی‌ها کنار بروند. همه این نتایج را به حذف تقریبا قطعی تیم فوتبال امید اضافه کنید، تا متوجه حال و احوال ناخوش ورزش ایران در بازی‌های آسیایی شوید. تیم فوتبال امید ایران در صورتی که ویتنام در بازی روز دوشنبه با اختلاف کمتر از 3 گل قرقیزستان را شکست بدهد، از بازی‌ها کنار می‌رود تا شکست بزرگی در کارنامه ورزش ایران ثبت شود؛ شکستی که همه مسؤولیت آن به گردن فدراسیون فوتبال نیست و باید کمیته ملی المپیک را هم به خاطر اصرارش برای حضور 7 بازیکن 23 سال در این تیم مقصر دانست.
سجادی: فدراسیون کاری برای تیم امید نکرده!
نصرالله سجادی را باید بالاترین مقام رسمی ورزش ایران در بازی‌های آسیایی دانست. معاون وزیر ورزش مانند مسابقات جام‌جهانی به نمایندگی از محمود گودرزی به این ماموریت برون مرزی رفته تا شرایط را از نزدیک رصد کند. او دیروز بعد از نتایج ناامیدکننده‌ای که ورزش ایران در نخستین روز ثبت کرد، امیدوارانه درباره روزهای آینده صحبت کرد و البته بار دیگر سیاست «ضدفوتبالی» وزارت ورزش را با حرف‌هایش نمایان کرد. نصرالله سجادی در جمع خبرنگارانی که از ایران عازم کره‌جنوبی شده‌اند در مورد نتایج ضعیف تیم ملی امید و در پاسخ به این سوال که آیا از این نتایج نگران است، گفت: از نتیجه‌ای که به دست آمده ناراحت هستیم و باید فدراسیون فوتبال فکری به حال این تیم کند. آنها باید تجدیدنظر اساسی در برنامه‌های این تیم کنند، چون این تیم خودش را برای حضور در المپیک آماده خواهد کرد. این نتایج هشداری خیلی قوی برای تیم امید بود. وی در پاسخ به این سوال که آیا بحث تجدیدنظر در برنامه‌های تیم ملی امید ممکن است به برکناری وینگادا از کادر فنی این تیم منجر شود؟ گفت: همه این مسائل قابل بررسی است، اما آن چیزی که گفتم مربوط به تجدیدنظر اساسی در مورد برنامه‌ریزی‌ها برای تیم بود و نه کادر فنی. در واقع فدراسیون فوتبال برای این تیم کار خاصی انجام نداده است و باید در برنامه‌هایش تجدید نظر کند. معاون وزیر ورزش هر چند خیلی سفت و سخت به سیاست‌های فدراسیون فوتبال معترض است اما با امیدواری زیادی درباره عملکرد دیگر رشته‌های ورزشی ایران در اینچئون صحبت می‌کند: با شناختی که از ورزشکاران دارم فکر می‌کنم عملکرد خوبی در این مسابقات داشته باشم. امیدوارم و اعتماد دارم که آنها خوب ظاهر می‌شوند.
ووشو
تالو: احسان پیغمبری در بخش تالو با کسب امتیاز 51/9 در مکان ششم قرار گرفت.
ساندا: در وزن 52- کیلوگرم الهه منصوریان در دور نخست «هرتاتی» نماینده اندونزی را در 2 راند شکست داد و به دور بعد راه یافت.
ساندا: در وزن 60- کیلوگرم، اکبر محمدزاده در همان دور نخست در فینالی زودرس مقابل «ژائو فو ژیانگ» از چین شکست خورد و حذف شد.
تیراندازی
تیم تپانچه بانوان با ترکیب الهام هریجانی، سارینا قرابت و سارا میرابی در رقابت‌های تیمی به مصاف رقبای خود رفت که در مکان نهم جای گرفت. در انفرادی نیز در میان 66 تیرانداز،‌ سارا میرابی هجدهم شد، الهام هریجانی در مکان 29 قرار گرفت و سارینا قرابت به عنوان سی و پنجم دست یافت. تیم تپانچه مردان ایران با ترکیب احمدی، برخورداری و رحیمی در بین ١٣ تیم، هفتم شد. در انفرادی نیز در میان 64 تیرانداز، احمدی یازدهم شد، برخورداری نوزدهم و رحیمی سی و ششم شد که در مجموع تیم ایران در مکان هفتم قرار گرفت. در مسابقات تراپ مردان، بابک یگانه روح‌اللهی به ترتیب امتیازهای 22، 22 و 24 را ثبت کرد و در نهایت با مجموع 68 امتیاز نوزدهم شد.
شمشیربازی
علی یعقوبیان در مرحله گروهی با 5 باخت و یک برد از دور رقابت‌ها کنار رفت.
محمد رضایی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مقابل نماینده ژاپن 15 بر 11 شکست خورد و از مسابقات حذف شد.
قایقرانی
عاقل حبیبیان در ماده روئینگ تک نفره سبک وزن با زمان یک دقیقه و 43 ثانیه و 86 صدم ثانیه در رده سوم قرار گرفت و در این مرحله باید در گروه رپه‌شاژ مسابقه دهد. در روئینگ 4 نفره، تیم ایران با ترکیب سیاوش سعیدی، خشایار عباس‌آبادی، مسعود فتحی و صابر نادری با زمان یک دقیقه و 31 ثانیه و 4 صدم ثانیه، در گروه 5 تیمی، چهارم شد و به مرحله رپه شاژ رفت. در بخش بانوان نیز تیم روئینگ 4 نفره سبک وزن ایران با ترکیب سولماز عباسی، مهسا جوار، نازنین ملایی و حمیرا برزگر با زمان یک دقیقه و 42 ثانیه و 71 صدم ثانیه، در گروه خود دوم شد و به مرحله رپه‌شاژ رفت. در روئینگ تک نفره بانوان نازنین رحمانی در گروه 4 نفره، دوم شد و به شانس مجدد رفت.
جودو
احسان بهرامیان، ملی‌پوش وزن 60- کیلوگرم ایران که در دور اول موفق شده بود حریف ترکمنستانی را شکست دهد، در دور دوم مغلوب کیم وون از کره جنوبی شد و از دور مسابقات کنار رفت.
دوچرخه سواری
در ماده تیمی اسپرینت، ایران با ترکیب محمود پراش، حسنعلی ورپشتی و فرزین عرب با ثبت زمان یک دقیقه و یک ثانیه و 523 هزارم ثانیه چهارم شد.
در مرحله مقدماتی ماده 4کیلومتر تعقیبی تیمی، ایران با ترکیب بهنام آرین، علی خادمی، حمید بیک خورمیزی و محمد رجبلو زمان 4دقیقه و 26ثانیه و 516 هزارم ثانیه را ثبت کرد و در رده هفتم قرار گرفت.
وزنه‌برداری
مجید عسکری، وزنه‌بردار دسته 56 کیلوگرم با رکورد 124 کیلوگرم در یکضرب، 146کیلوگرم در دوضرب و مجموع 270کیلوگرم به مقام ششم بازی‌ها رسید.


Page Generated in 0/0086 sec