printlogo


کد خبر: 125535تاریخ: 1393/6/30 00:00
اخبار کوتاه

اعتراف نکونام در اسپانیا
جواد نکونام به آینده تیمش امیدوار است و عقیده دارد اوساسونا به خاطر داشتن بازیکنان باکیفیت روزهای خوبی را در پیش رو خواهد داشت. نکونام در یک کنفرانس خبری به این نکته اشاره کرده که تیمش هنوز کاملا آماده نشده و او و هم تیمی‌هایش  باید سبک بازی در دسته دوم فوتبال اسپانیا را یاد بگیرند که شامل جنگیدن، دوندگی و از همه مهم‌تر کسب 3 امتیاز است. کاپیتان تیم ملی ایران جلوی خبرنگاران اسپانیایی اعتراف عجیبی انجام داد؛ اینکه در جام جهانی کاملا آماده نبوده اما حالا صد در صد آماده است! نکونام درباره کریم انصاری فرد هم صحبت کرده و گفته اگر کریم صددرصد آماده باشد، می‌تواند کمک زیادی به اوساسونا کند چرا که او گلزن قهاری
محسوب می‌شود.

آمار رؤیایی زوج خط حمله تراکتور
لوسیانو ادینیو و محسن دلیر یکبار دیگر در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر گلزنی کردند تا رسول خطیبی را از شکست نجات دهند. این زوج فوق‌العاده تا این هفته از رقابت‌های لیگ عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودشان به نمایش گذاشته و 12 گل به ثمر رسانده‌اند. لوسیانو ادینیو 7 گل به ثمر رسانده است و در صدر جدول گلزنان قرار دارد و پس از او محسن دلیر با 5 گل در رتبه دوم رده‌بندی گلزنان به طور مشترک با سروش رفیعی قرار دارد. اما نکته جالب درباره عملکرد این دو بازیکن و برای اینکه بدانیم آنها چه کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اند این است که تنها 2 تیم استقلال و نفت تهران از این دو بازیکن بیشتر گل زده‌اند و تیمی مانند سپاهان با خط حمله فوق‌العاده‌اش 12 گل و به اندازه زوج خط حمله تراکتور گل زده است. پرسپولیس هم با 10 گل زده، 2 گل کمتر از ادینیو و دلیر به ثمر رسانده است. در تیم هجومی خطیبی، نریمان‌جهان هم با 4 گل زده در رده سوم گلزنان لیگ قرار دارد و اگر او را هم ضلع سوم خط حمله تراکتور بدانیم هیچ تیمی به اندازه خط حمله تراکتور گل نزده است. به هر حال باید منتظر ماند و دید خط حمله زهردار تراکتور تا انتهای لیگ به این عملکردش ادامه خواهد داد یا نه و اگر پاسخ مثبت باشد خطیبی نباید رویایی کمتر از قهرمانی در ذهنش داشته باشد.

سیاسی برای پیام استثنا قائل شد!
پرداخت هفتگی قراردادهای بازیکنان پرسپولیس مخالفانی در این تیم داشت و برخی بازیکنان  اعتقاد داشتند این نحوه دریافت مطالبات‌شان با آنچه در قراردادشان آمده مغایرت دارد. یکی از مخالفان سرسخت دریافت هفتگی قراردادها پیام صادقیان، بازیکن محروم پرسپولیس بود که به خاطر این مساله عصبانی و دلخور به نظر می‌رسید و حتی چند جلسه در تمرینات شرکت نکرد تا اعتراضش را اینچنین نشان دهد. ظاهرا صادقیان به مسؤولان باشگاه پرسپولیس گفته بود  این نوع از دریافت مطالبات را قبول ندارد و در قراردادش به چنین موردی اشاره نشده است. جالب اینکه حمیدرضا سیاسی، رئیس هیات مدیره باشگاه در پی این اعتراض‌ها با صادقیان تماس می‌گیرد و از او می‌خواهد در تمرینات شرکت کند. ظاهرا قرار است سیاسی برای ستاره محروم تیمش استثنا قائل شود و مطالبات او مثل سنوات گذشته پرداخت شود!

قلعه‌نویی - اسکوچیچ حساب بی‌حساب
سال گذشته بود که صرف شام قلعه‌نویی با اسکوچیچ حسابی دردسرساز شد و سیروس محجوب، مالک ملوان واکنش تندی به این اتفاق از خود نشان داد. دیدار استقلال و ملوان در پیش بود و استقلال با پیروزی در آن دیدار می‌توانست وضعیت خودش را در صدر جدول بهبود ببخشد و همین شام 2 نفره
حرف و حدیث‌های فراوانی به وجود آورد. البته که در روز بازی اتفاقات عجیبی رخ داد و ملوان با 4 گل استقلال را شکست داد تا این تیم را از صدر جدول دور کند و خط بطلانی بر حرف و حدیث‌ها بکشد. این پر حاشیه‌ترین رویارویی امیر قلعه‌نویی و دراگان اسکوچیچ بود. اسکوچیچ اما امسال هدایت فولاد را بر عهده گرفت و بالاخره توانست پس از 3 شکست پیاپی فولاد برابر استقلال، این تیم اهوازی را در آزادی پیروز میدان کند تا هم نوار پیروزی‌های استقلال را پاره کند و هم بار دیگر مچ قلعه‌نویی را بخواباند. قلعه‌نویی و اسکوچیچ در مدت حضور یک‌سال و نیمه سرمربی کروات فولاد در ایران، 4 بار مقابل هم به میدان رفته‌اند که حاصل آن 2 پیروزی برای قلعه‌نویی و 2 پیروزی برای اسکوچیچ بوده است. در اولین مصاف این دو نفر که در لیگ برگزار شد آبی‌ها توانستند با یک گل ملوان اسکوچیچ  را شکست دهند. چند هفته بعد در جام حذفی هم استقلال و ملوان به مصاف یکدیگر رفتند که آبی‌ها با 2 گل عمران‌زاده حریف خود را شکست دادند. در دیدار نیم فصل دوم اما ملوان با 4 گل استقلال را به خانه‌اش بدرقه کرد تا یک پیروزی درخشان را همراه با سرمربی کروات خود در کارنامه‌اش ثبت کند.
 


Page Generated in 0/0059 sec