printlogo


کد خبر: 125641تاریخ: 1393/7/1 00:00
واکنش غیرانسانی تکفیری‌ها به عملیات هوایی بی‌سابقه ارتش عراق
جنایت شیمیایی داعش

در حالی که تکفیری‌های مزدور دولت‌های غربی و عربی در حال شکست در جنگ متعارف با ارتش و نیروهای مردمی عراق هستند و در برابر حملات گسترده آنها هر روز مناطق تصرف شده را یکی پس از دیگری از دست می‌دهند، به شکلی غیرانسانی رو به جنگ نامتعارف آورده‌اند. داعش برای نخستین‌بار در منطقه «الصقلاویه» فلوجه از گاز کلر استفاده کرد که در نتیجه آن 300 سرباز عراقی کشته شدند. استفاده از تسلیحات شیمیایی یکی از نشانه‌های بارز حضور فرماندهان صدامی در صفوف تروریست‌هاست.  روز دوشنبه نمایندگان استان دیوانیه عراق در اظهاراتی اعلام کردند گروه تروریستی داعش با استفاده از گاز کلر در منطقه الصقلاویه در شمال شهر فلوجه دست به جنایت زده است.  به گزارش سومریه نیوز، «علی البدیری» یکی از نمایندگان استان دیوانیه در پارلمان عراق در نشستی خبری که با حضور شماری از نمایندگان این استان در ساختمان پارلمان برگزار شد، گفت: «گروه تروریستی داعش پس از محاصره بیش از 400 سرباز در منطقه الصقلاویه برای نخستین بار از گاز کلر استفاده کرد که به خفگی بسیاری از این سربازان منجر شد. جنایت الصقلاویه، جنایت اسپایکر دیگری است که در آن 300 سرباز کشته شدند.  از طرف دیگر ارتش عراق در اوایل روز یکشنبه عملیات گسترده‌ای را علیه تروریست‌های تکفیری داعش در شهر فلوجه آغاز کرد و با حمایت مبارزان داوطلب به محاصره صدها تن از سربازان عراقی در استان الانبار از سوی تروریست‌های داعش پایان داد. سرهنگ قاسم الموسوی، سخنگوی ارتش عراق گفت نیروهای عراقی نیمه‌شب موفق شدند حدود ۴۰۰ سرباز را که 3 روز قبل در منطقه سجر در نزدیکی شهر فلوجه (حدود ۶۹ کیلومتری غرب بغداد) از سوی تروریست‌های داعش محاصره شده بودند، آزاد کنند.  همچنین شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد، قاسم عطا، سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت مخفیگاه‌های تروریست‌ها در منطقه السجر هدف قرار گرفته است. پلیس استان دیاله در عراق نیز اعلام کرد، سرکرده نظامی گروه تروریستی داعش در مقدادیه به همراه 2 تن از معاونانش کشته شدند.  پایگاه خبری شفق‌نیوز به نقل از این منبع افزود: «در حمله جنگنده‌ها به یکی از پایگاه‌های داعش در روستای حنبس در شمال مقدادیه، ابوغزوان العراقی از سرکردگان نظامی داعش و 2 معاون او که یکی از آنها تونسی است، کشته شدند».به گزارش پایگاه خبری سومریه‌نیوز از دیاله، ابوغزوان العراقی از اهالی شهر تکریت و از افسران رژیم صدام، دیکتاتور سابق عراق بود و در بسیاری حملات و خشونت‌ها از جمله اعدام 10 غیرنظامی در روستای سنسل در مجاورت روستای حنبس مشارکت مستقیم داشت.
او از ادامه حملات هوایی به روستاهای حنبس، سنسل و نوفل خبر داد و گفت: «هدف پاکسازی مناطق شمال مقدادیه از حضور داعش است». وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای که یکشنبه شب صادر کرد از بازپس‌گیری بخش وسیعی در جرف‌الصخر در شمال استان بابل خبر داد.  در این بیانیه آمده است: «با تسلط نیروهای نظامی و امنیتی بر مناطقی گسترده از جرف‌الصخر مسیر کمک‌رسانی به عناصر داعش مسدود شده است».  
ادامه حملات به آمرلی
تروریست‌های عضو «داعش» با وجود شکسته شدن حصر 80 روزه شهر ترکمن و شیعه‌نشین «آمرلی» عراق، هنوز از مناطق شمالی به این شهر حمله می‌کنند.  به گزارش آسوشیتدپرس، هنوز صدای گلوله و حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها از مرزهای شمالی شهر آمرلی شنیده می‌شود، این در حالی است که نیروهای عراقی موفق شدند اواخر ماه آگوست (اوایل شهریور) این شهر را آزاد کنند.
گروگانگیری داعش
اما خبرگزاری آلمان از قول منابع امنیتی عراق در بعقوبه گزارش داد، گروه‌های مسلح داعش، با برپایی مراکز ایست و بازرسی در مناطق مختلف شهر السعدیه در شمال شرق بعقوبه، شماری از جوانان عراقی را دستگیر کردند و آنان را به مکان‌های نامعلومی انتقال دادند. همچنین عناصر داعش با یورش به گشتی ارتش عراق در شمال حله در 100 کیلومتری جنوب بغداد، یک سرباز را کشتند و 2 تن دیگر را زخمی کردند.  منابع امنیتی عراق اعلام کردند: تروریست‌های مسلح دیروز به یک گشتی ارتش عراق در منطقه الفارسیه در حومه شهر جرف‌الصخر در شمال حله نیز حمله کردند.

 


Page Generated in 0/0052 sec