printlogo


کد خبر: 125663تاریخ: 1393/7/1 00:00
نبض جامعه

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد
جایگزینی کارت هوشمند  با دفترچه بیمه
بزودی کارت بیمه هوشمند جایگزین دفترچه بیمه می‌شود. سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان این مطلب به مهر گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود این در حالی است که در گذشته پرداخت مطالبات تا ۱۰ ماه زمان می‌برد. به گفته وی، اعتبارات لازم برای این کار در نظر گرفته شده براساس قانون، برای این پرداخت‌ها 3 ماه زمان به تامین اجتماعی داده شده است که ما به سرعت نسبت به پرداخت بدهی‌ها اقدام می‌کنیم. نوربخش درباره حذف دفترچه‌های بیمه نیز یادآور شد: برنامه ریزی‌های لازم برای حذف دفترچه‌های بیمه انجام شده و در حال اقدامات کارشناسی لازم برای آن هستیم و قصد داریم در آینده کارت بیمه هوشمند را جایگزین دفترچه‌های بیمه کنیم. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: بزودی در چند استان طرح جایگزینی دفترچه‌های بیمه به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود و در صورت موفقیت‌آمیز بودن در استان‌های دیگر نیز اجرا خواهد شد. نوربخش درباره اجرای نظام ارجاع تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این برنامه در مراکز درمانی سازمان انجام شده و با اجرای آن بسیاری از رفت و آمدهای بیمه‌شدگان کم می‌شود و همچنین در کاهش هزینه‌های درمانی آنان نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:
دولت برای استخدام مربیان پیش‌دبستانی اقدام کند
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد دولت باید نسبت به اجرای قانون مصوب مجلس در مورد استخدام مربیان پیش‌دبستانی اقدام کند. محمدمهدی‌ زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره‌ رسیدگی به وضعیت استخدام مربیان پیش‌دبستانی گفت: براساس قانون مصوب سال 91، از دولت انتظار می‌رود به قانون احترام گذاشته و نسبت به اجرایی شدن آن اقدام کند. وی به ایسنا افزود: پسندیده نیست که این موضوع باعث اختلاف و کدورتی میان دولت و مجلس شود، البته مجلس هم مکانیسم‌هایی در اختیار دارد که آن مکانیسم‌ها در این مقطع به مصلحت کشور نیست که مطرح شود. به گفته رئیس کمیسیون آموزش مجلس ‌ یکی از مهم‌ترین این مکانیسم‌ها ماده 236 آیین‌نامه‌ داخلی مجلس است، که براساس آن هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان یا هر کدام از کمیسیون‌ها، رعایت نشدن شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور یا وزیر یا مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه آنها را اعلام کنند، موضوع  از طریق هیأت‌رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ارجاع می‌شود و چنانچه نظر مجلس بر تایید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود. زاهدی تصریح کرد: بنابراین در این مقطع نه در شأن مجلس و نه در شأن دولت می‌دانیم که بخواهیم وارد فاز اختلافی شویم، بنابراین انتظار می‌رود دولت به قانون تمکین و آن را اجرایی کند.

اعزام اولین کاروان دانشجویی به عتبات در آبان
اولین کاروان دانشجویی عتبات عالیات اول آبان ماه اعزام خواهد شد. محمد زارع، دبیرستاد عمره دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اعلام اینکه اولین کاروان دانشجویی عتبات عالیات اول آبان ماه اعزام خواهد شد، گفت: مشکلات برای اعزام دانشجویان به کربلای معلا رفع شده و دانشجویان متقاضی می‌توانند با مراجعه به دفاتر نهاد، ثبت‌نام و در ماه محرم و صفر به کربلای معلا اعزام شوند. زارع به ایسنا افزود: محدودیتی در تعداد ثبت‌نام وجود ندارد و هر میزان که تقاضا وجود داشته باشد سازمان حج و زیارت سهمیه‌ در اختیار نهاد قرار خواهد داد. وی ادامه داد: دانشجویانی که سال‌های گذشته برای حج عمره ثبت‌نام کرده‌اند نیز می‌توانند برای عتبات عالیات ثبت‌نام کنند. دبیرستاد حج عمره دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درباره وضعیت حج عمره دانشجویی نیز بیان داشت: سال‌های گذشته از اواسط یا اواخر مهرماه ثبت نام حج عمره دانشجویی انجام می‌گرفت اما امسال منتظر ابلاغ رسمی سهمیه‌ها هستیم تا زمان دقیق ثبت‌نام حج عمره دانشجویی مشخص شود. زارع درباره میزان سهمیه‌های حج عمره اظهار داشت: هنوز مشخص نیست اما گمان نمی‌کنم تغییراتی در سهمیه نسبت سال گذشته ایجاد شود.


Page Generated in 0/0060 sec