printlogo


کد خبر: 125668تاریخ: 1393/7/1 00:00
اخبار

مخالفت مجلس با تسویه بدهی دولت از محل تسعیر ارز
نایب رئیس کمیسیون مشترک بررسی لایحه رفع موانع تولید با تأکید بر مخالفت مجلس با تسویه بدهی دولت از محل تسعیر نرخ ارز، گفت: در ادامه بررسی لایحه فقط توضیحات دولت را می‌شنویم. محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت بررسی لایحه خروج از رکود در کمیسیون مشترک بررسی لایحه رفع موانع تولید اظهار داشت: نمایندگان عضو این کمیسیون در زمان تعطیلات مجلس یکبار بندهای مختلف این لایحه را مورد رسیدگی قرار دادند ولی بعد از پایان تعطیلات این بررسی‌ها به منظور رأی‌گیری بار دیگر آغاز شد. وی با تأکید بر مخالفت اکثر نمایندگان با تسویه بدهی از محل تسعیر نرخ ارز، عنوان کرد: در ادامه جلسات تنها به نظرات دولت درباره پیشنهاد تسویه بدهی از محل تسعیر نرخ ارز گوش می‌دهیم، چراکه نمایندگان با این طرح مخالف هستند. وی با اشاره به مصوبه مجلس در سال قبل و مخالفت با تسویه بدهی دولت از محل تسعیر نرخ ارز گفت: پیشنهاد دولت یازدهم درباره تسویه بدهی از محل تسعیر نرخ ارز هیچ فرقی با مصوبه دولت دهم ندارد و تنها تفاوت در اعداد است، چراکه دولت قبل پیشنهاد تسویه بدهی 74 هزار میلیارد تومان را داده بود اما پیشنهاد این دولت تسویه بدهی 40 هزار میلیارد تومانی است.

اتصال روستاهای بالای ۵۰ خانوار تا پایان سال به اینترنت پرسرعت
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور از تجهیز شدن روستاهای بالای ۵۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت تا پایان امسال خبر داد. به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی مخابرات ایران، ‌ابوالفضل رضوی با اشاره به این موضوع اظهار کرد: توجه به توسعه روستاها همواره از ابتدا جزو سیاست‌های کشور بوده است و در اولویت ما قرار دارد. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مهاجرت بی‌رویه روستاییان امروز در کشور تبدیل به معضلی شده است، افزود: در 3 فصل اساسی این موضوع از جهاتی قابل بررسی است، نخست باید گفت که ضعف بنیه مالی روستاییان و توان معیشتی آنها یکی از این موضوعات است. وی ادامه داد: همچنین بحث تبعیض در خدمات‌رسانی بین مردم روستا و شهر از نکاتی است که برای برنامه‌ریزی و راه‌حل معضل مهاجرت تدوین شده است. رضوی بیان کرد: با این حال دولت تدبیر و امید با اراده‌ای راسخ و جدی، در نظر دارد تا مشکلات را برطرف کند و زمینه خدمات‌دهی به محرومان روستایی را فراهم کند.  

بازرسی از 10 درصد ساختمان‌های در حال ساخت استان تهران
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از نظارت جدی بر ساخت و سازهای شهری خبر داد و گفت: 10 درصد از ساختمان‌های در حال ساخت استان تهران بازدید و بازرسی شده است. فریبرز واحدی گفت: براساس ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و دستورالعمل وزارتی، نظارت بر چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و قوانین شهرسازی و معماری را به صورت جدی آغاز کرده‌ایم. مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از بازدید و بازرسی مهندسان دارای پروانه اشتغال به‌کار استان تهران از 10 درصد از ساختمان‌های در حال ساخت این استان خبر داد. واحدی با اشاره به روند فعالیت کارشناسان ماده 35 تصریح کرد: کارشناسان مربوط با مراجعه به مراجع صدور پروانه و دریافت مدارک مربوط به پروانه‌های صادره از ساختمان‌های در دست احداث آن مرجع به‌صورت موردی بازدید به‌عمل می‌آورند که در صورت رویت تخلفات ساختمانی، موضوع تخلفات به مهندسان ناظر و مجری جهت اصلاح ابلاغ و همزمان طی نامه‌ای از مرجع صدور پروانه توقف ادامه عملیات ساختمانی و عدم صدور پایان کار تا رفع تخلف اعلام می‌شود. واحدی افزود: در صورت عدم اصلاح موارد تخلف مهندسان مربوط به شورای انتظامی ساختمان نظام مهندسی ساختمان معرفی می‌شوند و پایان کار برای آن ساختمان‌ها صادر نخواهد شد.

ورود یک ابزار مالی جدید  به بازار سرمایه
با تصویب شورایعالی بورس، اوراق گواهی ظرفیت به عنوان ابزار جدید مالی روانه بازار سرمایه می‌شود. به گزارش تسنیم، اعضای شورایعالی بورس همچنین در جلسه اخیر خود که به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با تاسیس شرکت تامین سرمایه مسکن به عنوان نخستین تامین سرمایه تخصصی بازار مسکن موافقت کردند. بر اساس قانون برنامه 5 ساله پنجم، گواهی ظرفیت سندی است قابل  مبادله که با اجازه وزارت نیرو مبتنی بر ایجاد ظرفیت نیروگاهی قابل  اتکای جدید یا کاهش قدرت  قراردادی مشترکان موجود صادر می‌شود. واحد گواهی ظرفیت کیلووات است که معرف «تعهد  تدارک  یک کیلووات ظرفیت مطمئن نیروگاهی به‌مدت نامحدود» است. واگذاری اشتراک جدید یا افزایش قدرت قراردادی مشترکان مستلزم ارائه میزان متناسبی از گواهی ظرفیت است. همچنین براین اساس، بازار ظرفیت بازار متمرکز خرید و فروش گواهی ظرفیت است که توسط بورس (و قبل از آن توسط مدیریت شبکه) اداره می‌شود.
 


Page Generated in 0/0059 sec