printlogo


کد خبر: 125680تاریخ: 1393/7/1 00:00
اخبار

«پاپ» به برزیل می‌رود
فیلم سینمایی «پاپ» به کارگردانی احسان عبدی‌پور نخستین حضور بین‌المللی خود را در جشنواره بین‌المللی سائوپائولوی برزیل تجربه می‌کند. احسان عبدی‌پور، کارگردان فیلم سینمایی «پاپ» که دومین تجربه کارگردانی خود را پس از «تنهای تنهای تنها» با این فیلم کسب کرده است درباره حضور در جشنواره بین‌المللی سائوپائولوی برزیل به  مهر گفت: جشنواره بین‌المللی سائوپائولوی برزیل از 24 مهر تا 7 آبان برگزار می‌شود و قرار است فیلم «پاپ» در بخش رقابتی این جشنواره نمایش داده شود. وی در ادامه افزود: یکی از ویژگی‌های این جشنواره این است که نخستین نمایش فیلم‌های سینمایی را در بخش‌های مختلف دارد و فیلم «پاپ» هم نخستین حضور بین‌المللی خود را در جشنواره بین‌المللی سائوپائولوی برزیل تجربه می‌کند. عبدی‌پور درباره مراحل ساخت این فیلم و اینکه در حال حاضر در چه وضعی است، بیان کرد: اصلاح رنگ و آخرین مراحل فنی فیلم انجام شد و قرار است نسخه نهایی که 102 دقیقه است برای این جشنواره ارسال شود. من به اتفاق تهیه‌کننده و یکی از بازیگران فیلم هم برای حضور در این جشنواره راهی برزیل می‌شویم. این کارگردان جوان با اشاره به اینکه تمایل دارد «پاپ» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر هم حضور پیدا کند، گفت: سال گذشته نسخه نهایی نشده فیلم سینمایی «پاپ» را برای نمایش در جشنواره فیلم فجر ارائه کردم اما متاسفانه پذیرفته نشد ولی خیلی دوست دارم مخاطب ایرانی این فیلم را تماشا کند. عبدی‌پور در پایان توضیح داد: طبق قانون جشنواره فجر این فیلم سینمایی در بخش رقابتی نمی‌تواند شرکت کند اما امیدوارم فرصتی فراهم شود تا در بخش خارج از مسابقه دیده شود. فیلم سینمایی «پاپ» یک اثر سه اپیزودی از اعضای یک خانواده‌ بوشهری است که داستان هر اپیزود با اپیزود‌های دیگر در ارتباط است. احسان عبدی‌پور نویسنده و کارگردان، ادریس عبدی‌پور تهیه‌کننده، محمد آلادپوش فیلمبردار، نازنین مفخم تدوینگر، جهانگیر میرشکاری صدابردار و مهران ملکوتی صداگذار از جمله عوامل این فیلم سینمایی هستند.

«علم‌الهدی» دینش را به بیضایی ادا می‌کند
پردیس ۱۲سالنه کورش یکی از سالن‌های خود را به گروه هنر و تجربه اختصاص داده است و با نمایش فیلم‌های «سفر» و «عموسیبیلو» ساخته‌های بهرام بیضایی معرفی و افتتاح می‌شود. «امیرحسین علم‌الهدی» مدیرگروه هنر و تجربه تصمیم گرفت یکی از سالن‌های پردیس کورش را برای نمایش فیلم‌های قدیمی بیضایی در نظر بگیرد. در حالی که بسیاری از فیلم‌ها با این موضوع در پشت اکران باقی مانده و تقاضای نمایش در این گروه را دارند اما وی ترجیح داد کار این گروه از سینما را با فیلم‌های سهراب شهیدثالث و بیضایی آغاز کند. پیش از این نیز برای افتتاح سالن برای گروه هنر و تجربه فیلم «یک اتفاق ساده» سهراب شهیدثالث در نظر گرفته شد.  به نظر می‌رسد علم‌الهدی با انتخاب فیلم‌های بیضایی ادای دینی به این فیلمساز می‌کند و فیلم‌های عمو سیبیلو که در سال 1349 ساخته شده و «سفر» که در سال 51 به نمایش درآمد را به مراسم افتتاح ترجیح داده است.  مراسم افتتاحیه دومین سالن گروه هنر و تجربه  در پردیس کورش چهارشنبه 2 مهر برگزار خواهد شد.

توحیدپرست اختلاف 2 برادر را تصویر می‌کند
داوود توحیدپرست، کارگردان فیلم سینمایی «جت» از آغاز فیلمبرداری چهارمین اثر سینمایی خود در آبان و آماده‌سازی آن برای نمایش در جشنواره فجر خبر داد. داوود توحیدپرست، کارگردان سینمای ایران درگفت‌وگو با فارس درباره جدیدترین اثر سینمایی خود تحت عنوان جت گفت: من چندی پیش برای ساخت فیلم سینمایی «دختران کلاس 108» درخواست پروانه ساخت کرده بودم که به هر دلیلی برای این فیلم مجوز صادر نشد و 3 هفته گذشته برای ساخت فیلم جت اقدام کردم که خوشبختانه پروانه آن امروز صادر شد. وی افزود: به امید خدا پیش‌تولید اولیه این فیلم را از 2 روز آینده آغاز خواهیم کرد و سپس وارد مرحله پیش‌تولید سنگین این فیلم خواهیم شد که این پیش‌تولید به محض جذب سرمایه آغاز می‌شود. توحیدپرست خاطرنشان کرد: برای فیلمنامه این اثر سینمایی قرار است جلساتی را تشکیل دهم تا فیلمنامه این فیلم را ارتقا دهیم. وی تاکید کرد: فیلمبرداری این اثر سینمایی اواسط آبان‌ماه در تهران آغاز خواهد شد اما احتمال اینکه به اصفهان یا شیراز سفر کنیم وجود دارد.


Page Generated in 0/0063 sec