printlogo


کد خبر: 125688تاریخ: 1393/7/1 00:00
چهارگوشه

تخریب 20 قبر در قدس اشغالی
کارگران رژیم صهیونیستی به بهانه ساخت و ساز در اراضی که از سوی محیط‌زیست این رژیم مصادره شده 20 قبر متعلق به شهدای قدس را که در منطقه باب الاسباط قرار داشت، ویران کردند. رئیس کمیته نظارت بر مقبره‌های اسلامی منطقه باب الابساط گفت کارگران اسرائیلی همراه نیروهای صهیونیستی 20 قبر را که اخیرا در محل مقبره‌های شهدا واقع در منطقه باب‌الابساط ساخته شده بود به بهانه ساخت و ساز در اراضی مصادره شده از سوی سازمان محیط‌زیست این رژیم ویران کردند.

چند انفجار در سین‌کیانگ چین
یکی از رسانه‌های دولتی چین گزارش داد، در جریان 3 انفجار در منطقه سین‌کیانگ در غرب چین، 2 تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند. این انفجارها در حالی رخ داد که چین 17 مقام منطقه‌ای و پلیس را به دلیل حمله 28 ژوئیه توسط شبه‌نظامیان نقاب‌دار که به مرگ حدود 100 تن از جمله پلیس، مقام‌ها و غیرنظامیان انجامید، مجازات کرد. سین‌کیانگ محل سکونت اویغورهاست که جدایی‌طلب محسوب می‌شوند و قصد دارند کشور مستقل خود را با نام ترکستان‌شرقی تشکیل دهند. صدها تن در جریان خشونت‌های سال گذشته در سین‌کیانگ کشته شده‌اند.

حبس 9 شهروند شیعه در بحرین
یک منبع جنایی در بحرین گزارش داد، دادگاهی در بحرین حکم زندان 9 شهروند شیعه این کشور از جمله یک فتوژورنالیست و یک فعال اینترنتی را به جرم تبلیغ برای سرنگونی نظام حاکم در بحرین تایید کرد.  این منبع اطلاعاتی گفت: متهمان به جرم تبلیغاتی برای تغییر نظام حاکم در بحرین از راه‌های غیرقانونی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و حضور در تظاهرات غیرقانونی چون تظاهرات سال 2013 به 5 سال زندان محکوم شدند.

تظاهرات علیه سیاست‌های مسکو
هزاران تن از مردم روسیه برای انتقاد از سیاست‌های کرملین در قبال بحران اوکراین به برگزاری تظاهرات در مسکو پرداختند. معترضان روز یکشنبه به خیابان‌های پایتخت ریختند تا آنچه را دست داشتن روسیه در این درگیری می‌خواندند، محکوم کنند. معترضان با به اهتزاز در آوردن پرچم‌ و سر دادن شعارهایی از دولت روسیه خواستند برای کاهش تنش‌ها در شرق اوکراین که از اواسط آوریل صحنه عملیات نظامی دولت اوکراین است، کمک کند. معترضان همچنین نسبت به تحریم‌های وضع شده علیه روسیه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده و گفتند این تحریم‌ها ممکن است در آینده نزدیک به اقتصاد روسیه ضربه وارد کند.

تظاهرات اسرائیلی‌ها برای پایان مناقشه غزه
صدها معترض با آمدن به خیابان‌های شهر سدروت واقع در جنوب اراضی اشغالی، رژیم اسرائیل را به پایان دادن به مناقشه این رژیم با فلسطینی‌ها در نوار محاصره شده غزه فراخواندند. تظاهرکنندگان عصر شنبه با تجمع در نزدیکی مرز با غزه از مقام‌های اسرائیلی خواستند برای پایان دادن به این مناقشه به دنبال راه‌حلی دیپلماتیک باشند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل را به عمل به تعهداتش و مذاکره با فلسطینیان فراخواندند.

ممانعت ترکیه از عزیمت کردهای مبارز به سوریه
نیروهای امنیتی ترکیه صدها کرد را که تلاش می‌کردند وارد منطقه کوبانی در مرزهای سوریه شوند، متفرق کردند. به دنبال فراخوان حزب کارگران کردستان ترکیه از کردهای ترکیه برای جنگ با تروریست‌ها در سوریه، کردها در تلاش هستند وارد منطقه کوبانی شده و با داعش بجنگند. تروریست‌های داعش منطقه کوبانی را محاصره کرده‌اند. سازمان ملل در گزارشی از ورد 100 هزار آواره کرد سوری به ترکیه ظرف چند روز گذشته خبر داد.

بازگشت 40 داعشی به آمریکا
یکی از نمایندگان مجلس آمریکا درباره بازگشت ده‌ها تن از شهروندان تندروی این کشور که در عراق و سوریه برای گروه تروریستی داعش جنگیده‌اند هشدار داده است. تیموتی بیشاپ از اعضای دموکرات کنگره آمریکا اعلام کرد حدود ۴۰ تن از ۱۰۰ شهروند آمریکایی که برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به خاورمیانه سفر کرده‌اند‌‌ اکنون به کشورشان بازگشته‌اند و تحت نظارت اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) قرار دارند. بیشاپ هفته گذشته اظهار داشت: «یکی از نگرانی‌ها تعداد شهروندان آمریکایی است که برای پیوستن به داعش کشورمان را ترک کرده‌اند».


Page Generated in 0/0056 sec