printlogo


کد خبر: 125776تاریخ: 1393/7/3 00:00
بهارستان

لاریجانی: موج بیداری اسلامی سرکوب نمی‌شود
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه عالی دفاع ملی در سخنانی  بیداری اسلامی را از بیداری سیاسی در جهان جدا ندانست و گفت: در حال حاضر رفتارهای اسرائیل باعث خیزش و استقلال‌خواهی در منطقه و جهان شده است. به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: البته قدرت‌ها به سیمای این تحولات خاک می‌پاشند و آن را غبارآلود می‌کنند اما باید بدانند که نمی‌توانند تحولات منطقه و موج بیداری اسلامی را سرکوب کنند. آنها باید بدانند در تاریخ نیز این سرکوب‌ها جواب نداده است. رئیس مجلس در ادامه تحول‌خواهی زنده، پویا و در حال رشد را یکی دیگر از تحولات جهانی دانست و گفت: در حال حاضر نفرتی از رفتارهای آمریکا  در مردم منطقه ایجاد شده است به طوری که نظرسنجی‌هایی که خودشان انجام داده‌اند این را نشان می‌دهد و خودشان متوجه شده‌اند که در منطقه نسبت به آنها نفرت دیده می‌شود. لاریجانی ادامه داد: تا وقتی رفتارهای آمریکا تغییر نکند این نفرت در منطقه از آنها وجود دارد، البته بعید می‌دانم آمریکایی‌ها این رفتارشان را تغییر دهند زیرا یکی از سیاست‌های آنها حمایت از رژیم صهیونیستی است که فکر نمی‌کنم در آینده نیز تغییر کند. وی در ادامه اظهار داشت: رشد تروریسم و افراطی‌گری موضوع مهمی است و تاثیرات خودش را همواره بر مردم منطقه گذاشته است.

بیانیه فراکسیون اصولگرایان مجلس به مناسبت سفر رئیس‌جمهور به نیویورک
رئیس‌جمهور به اهانت‌های مقامات آمریکایی پاسخ دهد
فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی به مناسبت سفر رئیس‌جمهور به نیویورک بیانیه‌ای صادر کرد.  به گزارش مهر در بخشی از این بیانیه آمده است: خوشبختانه جناب آقای روحانی هم قبل از سفر و هم بعد از ورود به آمریکا صریحا اعلام کردند که قصد دارند از مواضع بحق نظام بالاخص در حقوق هسته‌ای و خطوط قرمز مشخص شده دفاع کنند و این دقیقا همان توقع ملت ایران از ایشان است. ملت ایران انتظار دارد رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکراتی که در نیویورک با اعضای گروه 1+5 دارند با هوشیاری و صلابت، به رفتار ظالمانه و سخنان بی‌منطق و اهانت‌های زشت مقامات آمریکایی پاسخی شایسته دهند. در چند روز قبل از سفر از سوی رسانه‌های آمریکایی و نیز بعضی از جریانات سیاسی داخلی برای ملاقات رئیس‌جمهور کشورمان با اوباما زمینه‌سازی‌هایی صورت گرفت اما جناب آقای روحانی در دیدار با نمایندگان رسانه‌ها در نیویورک رسما اعلام کردند که برنامه‌ای برای چنین دیداری ندارند و با این موضع‌گیری به ذوق‌زدگی کسانی که تصور می‌کنند همه مشکلات با چنین ملاقاتی حل خواهد شد خاتمه دادند.

نتایج مثبت پیروزی انقلابیون
2 گروگان ایرانی در یمن آزاد شدند
2 دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن آزاد شدند. باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر به نقل از اسکای نیوز نوشت: دولت یمن 2 ایرانی را که از یک ماه پیش در بازداشت بسر می‌بردند، آزاد کرد. همزمانی این اقدام با پیروزی انقلابیون یمن به‌خوبی از تاثیر اتفاقات مثبت این روزها در یمن برای ایران خبر می‌دهد. پیش از این امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه از پیگیری‌های دیپلماتیک برای آزادی این 2 ایرانی خبر داده بود.


Page Generated in 0/0056 sec