printlogo


کد خبر: 125797تاریخ: 1393/7/3 00:00
آوای شهر

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:
تهرانی‌ها فقط 6 روز هوای پاک داشتند!
در 6 ماه نخست امسال شهروندان تهرانی تنها 6 روز هوای پاک تنفس کردند. وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره به مهر گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور، شهر تهران 39 روز هوای ناسالم و 2 روز هوای بسیار ناسالم داشته و شهروندان تهرانی تنها 6 روز هوای پاک تنفس کرده‌اند. وی با بیان اینکه پایتخت در نیمه نخست سال 139 روز هوای سالم داشته، افزود: به طور معمول با سرد شدن هوا شاهد افزایش حجم آلاینده‌های هوا و همچنین بروز پدیده اینورژن یا وارونگی دما هستیم. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با مقایسه وضعیت آلودگی هوا در نیمه نخست امسال با مدت مشابه سال گذشته، بیان داشت: در سال گذشته نیز وضعیت آلودگی هوای تهران بد و نامناسب بود چنانکه در نیمه اول سال 92 نیز شهروندان تنها 2 روز هوای پاک تنفس کردند و 56 روز هوای شهر در وضعیت ناسالم بود. همچنین سهم هوای سالم نیز در این مدت 128 روز بود. حسینی تصریح کرد: در نخستین روز مهرماه نیز وضعیت هوا در شرایط ناسالم قرار داشته و میزان غلظت آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون نسبت به روز پیش از آن افزایش داشته است.  وی با بیان اینکه سال گذشته دی ماه، مهرماه و آذرماه به تربیت بدترین وضعیت را از نظر آلودگی هوا داشته‌اند، یادآور شد: با توجه به افزایش میزان تردد خودروها و احتمال کاهش بارش‌ها، پیش‌بینی می‌شود آلودگی هوا در نیمه دوم امسال وضعیت بدتری داشته باشد. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: برای حل معضل آلودگی هوا باید اقدامات اساسی مانند توسعه حمل‌و نقل عمومی و استفاده از خودروهای پاک در ناوگان، خروج خودرو‌های فرسوده و ارتقای کیفیت سوخت و خودرو محقق شود.

فرمانده یگان عملیات راهور تهران‌خبر داد
آغاز طرح برخورد با تخلفات اتوبوس‌ها
فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران از اجرای طرح مشترک پلیس و سازمان اتوبوسرانی برای برخورد با تخلفات رانندگان اتوبوس‌ها خبر داد. سرهنگ سعید سپهری، فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با بیان اینکه در راستای توافق میان پلیس راهنمایی و رانندگی و شرکت واحد اتوبوسرانی، بنا شده گشت‌های مشترک میان پلیس و این شرکت در خطوط ویژه و تمام سامانه‌های هفتگانه اتوبوسرانی شهر تهران برقرار شود، گفت: در همین راستا این طرح در خطوط بی‌آرتی، ترمینال‌ها و محدوده‌های حرکت اجرایی شد. وی با بیان اینکه در اجرای این طرح بر نحوه رانندگی و همچنین وضعیت ظاهری، نوع پوشش و ایمنی خودروها نظارت خواهد شد، به ایسنا افزود: با تخلفات، پوشش بد رانندگان و نداشتن برگه معاینه فنی برخورد خواهد شد. فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با بیان اینکه این گشت مشترک از اول مهرماه تشکیل و اجرایی شده است، بیان داشت: هدف از اجرای این طرح این است که مردم بیشتر به استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس روی بیاورند و به دنبال آن بار ترافیکی شهرها کاهش یابد چراکه از نظر ما باید به جای توسعه راه‌ها، بر بعد انسانی ترافیک نیز سرمایه‌گذاری شود. وی درباره چرایی اجرا شدن این طرح نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی رانندگان اتوبوس گمان می‌کردند برخوردی با تخلفات آنها نمی‌شود و از این رو انجام یکسری تخلفات برایشان عادی شده بود اما از این پس با گشت مشترک پلیس راهور و اتوبوسرانی با این تخلفات قاطعانه برخورد خواهد شد.

پاییزی شدن آب و هوای تهران در جمعه
براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، هوای خنک جمعه در تهران حاکم می‌شود. فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: افزایش 10درجه‌ای دمای هوا در سواحل خزر و اردبیل در روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش می‌یابد. وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش باران خواهد داشت، به تسنیم اعلام کرد: تا جمعه بارش‌های باران برای اردبیل و گیلان شدت خواهد یافت و این بارش‌ها را جمعه برای مازندران، گلستان و شمال خراسان رضوی خواهیم داشت. کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر پنجشنبه و جمعه مواج خواهد بود، بیان داشت: بارش پراکنده را در پنجشنبه و جمعه برای سیستان و بلوچستان شاهد خواهیم بود. وی افزود: دمای هوای تهران در روز پنجشنبه 32 درجه‌سانتی‌گراد خواهد بود اما روز جمعه این دما 3 درجه کاهش خواهد یافت و ما شاهد خنک‌شدن هوای تهران خواهیم بود.


Page Generated in 0/0055 sec