printlogo


کد خبر: 125803تاریخ: 1393/7/3 00:00
اخبار

تعرفه آزادراه‌ها آزاد می‌شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی قصد آزاد کردن تعرفه آزادراه‌ها را دارد، چرا که در چند سال گذشته میزان مشارکت بخش خصوصی در ساخت آزادراه‌ها به حداقل ممکن رسیده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان مشارکت بخش خصوصی در ساخت آزادراه‌ها ۲۵ درصد است، گفت: درحال حاضر ۷۰ الی ۷۵ درصد ساخت آزادراه‌ها با مشارکت دولت انجام می‌شود، حال ما به دنبال این هستیم که با آزادکردن تعرفه‌ها مشارکت بخش خصوصی را به صددرصد برسانیم. عباس آخوندی اظهار داشت: درحال حاضر ساخت آزادراه‌ها تنها برعهده دولت است که در این بین بانک‌ها تامین کننده مالی بودند و عملا دولت پیمانکار بوده است اما براساس ماده ۵۶ قانون، مشارکت دولت در ساخت آزادراه‌ها تنها باید در بخش حمایت‌های حقوقی باشد اما درحال حاضر دولت بدون مشارکت بخش خصوصی ساخت آزادراه‌ها را برعهده گرفته است.

ایران دارای 150 فروند کشتی اقیانوس‌پیماست
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ایران با بیش از 150 فروند کشتی اقیانوس پیما (کالابر و نفتکش) یکی از بزرگ‌ترین ناوگان های دریایی در خاورمیانه را داشته و در این زمینه مهم‌ترین کشور در منطقه است، گفت: این ناوگان با دارا بودن ظرفیت 6/12 میلیون تن توان جابه‌جایی حجم عظیمی از حمل و نقل دریایی را به خود اختصاص داده است. محمد سعیدنژاد در مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به اجرای اثربخش مقررات و قوانین ملی و بین‌المللی، گفت: آیین بزرگداشت روز جهانی دریانوردی همه‌ساله در اوایل مهر ‌براساس طرح سازمان بین‌المللی دریانوردی که بیش از 170 کشور جهان عضو آن هستند‌ در سراسر دنیا با هدف اشاعه فرهنگ دریانوردی در سطح جهانی و  ابراز تشکر از تلاش‌های دریانوردان برگزار ‌می‌شود. وی تصریح کرد: این سازمان هفته ملی دریانوردی را به منظور  تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران، همچنین معرفی فعالیت‌های مختلف کشتیرانی صورت گرفته‌ در این حوزه، برگزار می‌کند. وی افزود: سازمان بین‌المللی دریانوردی شعار سال جاری را به مناسبت اهمیت نقش کنوانسیون‌ها در فرآیند حمل و نقل دریایی که اکثر آنها برای‌ پیشگیری از حوادث و آسیب‌های زیست محیطی، بی‌اثر کردن اثرات منفی سوانح‌ به هنگام وقوع یا تضمین جبران خسارت کافی‌ برای آسیب‌دیدگان است، «‌اجرای مؤثر کنوانسیون‌های آیمو» تعیین کرده است که حاکی از توجه جهانی به مقررات و قوانین در ارتباط با حمل و نقل دریایی است.
 
عرضه 160 هزار تن کالا در بورس
تالارهای مختلف بورس کالای ایران دیروز شاهد عرضه 160 هزار تن انواع کالا بود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران و شرکت فولاد خوزستان با 40 هزار تن شمش بلوم به قیمت پایه 15 هزار و 400 ریال در تالار محصولات صنعتی و معدنی حضور یافتند.  4هزار تن میلگرد شرکت ذوب‌آهن اصفهان و 1150 تن سبد میلگرد شرکت فولاد آلیاژی ایران روی تابلوی بورس کالا عرضه شد. دیروز بیش از 112 هزار تن انواع فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی عرضه شد. مهم‌ترین عرضه‌کنندگان این تالار شامل مجتمع‌های پتروشیمی برزویه، بوعلی‌سینا، بیستون، تندگویان، خراسان، رازی، شیراز، فجر، فن‌آوران، کرمانشاه، مارون، نفت جی، فرساشیمی، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تبریز و ایزوگام تبریز است. محصولاتی که در این تالار عرضه شد نیز شامل انواع قیر، ارتوزایلن، اسید استیک، اسید ترفتالیک، اسید سولفوریک، الکیل بنزن خطی، اوره صنعتی، آرگون، جوش شیرین، عایق رطوبتی، کربنات سدیم، کریستال ملامین، گوگرد، لوب کات، منو اتیلن گلایکول و وکیوم باتوم بود. تالار صادراتی نیز شاهد عرضه 4050 تن انواع قیر شرکت‌های اصفهان قیر، پاسارگاد عایق پارس، فراشیمی روز، متین ساز فعال و نگین گام پارس بود. در تالار محصولات کشاورزی، یکهزار تن گندم دورم کهگیلویه و بویراحمد، 200 تن کنجاله کلزا پرک هندوستان و 200 تن قند کارخانه قند بردسیر کرمان عرضه شد.

باران مصنوعی ایران را فرامی گیرد
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از آغاز اجرای طرح باروری ابرها در 12 استان کشور از ابتدای مهرماه سال جاری (سال آبی جدید) خبر داد و در عین حال رئیس موسسه تحقیقات آب نیز گفت: اصفهان، کرمان، فارس، یزد، آذربایجان‌ شرقی و غربی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، گیلان، مازندران و گلستان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده‌اند. رحیم میدانی با بیان اینکه طرح باروری ابرها به‌ صورت جدی در برنامه‌های وزارت نیرو قرار گرفته، گفت: تمام تجهیزات و بسترهای لازم برای انجام طرح پیش‌بینی و هواپیماها هم تجهیز شده‌اند و این کار از 2 روش ژنراتورهای زمینی و عملیات هوایی انجام خواهد شد. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار داشت: طی نشستی که با سازمان هواشناسی کشور داشته‌ایم، این سازمان متعهد شد طی 8 ماه این مطالعات تمام شود تا در صورت امکان انجام این طرح به تمام استان‌های کشور تعمیم یابد. وی با اشاره به انجام طرح در 12 استان کشور، افزود: این طرح از ابتدای سال آبی 94-93 آغاز خواهد شد و وزیر نیرو تاکید جدی بر باروری ابرها در محدوده استان تهران دارد.


Page Generated in 0/0056 sec