printlogo


کد خبر: 125815تاریخ: 1393/7/3 00:00
اخبار

نامه سردار سلیمانی به حاتمی‌کیا
 از طعنه‌ها نهراسید و راه خود را ادامه دهید
سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی با تماشای فیلم «چ» نامه‌ای را همزمان با تولد حاتمی‌کیا منتشر کرد. سردار قاسم سلیمانی با تماشای فیلم «چ» متنی را خطاب به ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان این فیلم نوشته است. سایت فیلم «چ» این متن را منتشر کرده و در ابتدای آن آورده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
به: سردار هنر برادر عزیز جناب آقای حاتمی‌کیا
از: سرباز اسلام و ایران
با سلام؛
فرصتی شد پس از مدت‌ها فیلم «چ» را ببینم. با دیدن آن صحنه‌ها به یاد غربت دیروز ایرانی‌ترین ایرانی‌ها و اسلامی‌ترین اسلامی‌ها، ایثارگران فداکاری که فرصت یافتید با هنر قابل تقدیر خود یک نمونه از هزاران نمونه اعجاب‌آور آنان را به تصویر بکشید و بر مظلومیت امروز همان چهره‌های فراموش شده گریه کردم. برادرم از طعنه‌ها و سرزنش‌ها نهراسید و به سیمرغ‌های دنیوی هم فکر نکنید و این راه را ادامه دهید. سیمرغ شما وجدان‌های بیدار شده، در اثر این حقیقت ارزشمند ارائه شده و اشک‌های غلتانی است که بر گونه‌ها جاری ساختید. جنت الهی برخاسته از دعای مادران شهیدان و مجروحین سال‌ها بر بستر افتاده، مبارکتان باد.
برادرت قاسم سلیمانی
29/۶/1393

اردکانی «بهشت از جنوب شرقی»را کارگردانی می‌کند
تهیه‌کننده «بهشت از جنوب شرقی» گفت: بازنویسی نهایی فیلم در حال انجام است و احتمالا از چند هفته آینده وارد پیش‌تولید می‌شویم. ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده «بهشت از جنوب‌شرقی» گفت: بازنویسی نهایی فیلمنامه این فیلم سینمایی به کارگردانی جواد اردکانی در حال انجام است و تا نیمه مهر ماه به پایان می‌رسد. وی افزود: در حال حاضر مشغول آماده کردن مقدمات پیش‌تولید این فیلم هستیم و بازبینی لوکیشن‌ها و رایزنی برای تهیه تجهیزات نظامی انجام شده است. تهیه‌کننده «شور شیرین» درباره بودجه این فیلم توضیح داد: بخشی از بودجه فیلم توسط بنیاد سینمایی فارابی تامین شده و قرار است سازمان بسیج مستضعفین و بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نیز در بخش دیگری  از بودجه این فیلم حمایت کنند. اصغری در ادامه درباره زمان کلید زدن این فیلم گفت: به محض تامین اعتبارات لازم برای ساخت این فیلم وارد پیش‌تولید می‌شویم و امیدوارم بتوانیم از ماه آینده و ابتدای آبان ماه کار تولید را شروع کنیم و فیلم جلوی دوربین برود و برای حضور در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر آماده شود. «بهشت از جنوب شرقی» قرار است در لوکیشن‌های سیستان و بلوچستان، تهران، مشهد و غرب کشور فیلمبرداری شود و حدود 3 ماه نیز فیلمبرداری برای این کار در نظر گرفته شده است. اصغری درباره داستان این فیلم نیز گفت: فیلم سینمایی «بهشت از جنوب شرقی»  با محوریت وقایع حوادث سیستان وبلوچستان  و نگاهی به شهدای وحدت ساخته می‌شود.

شعرخوانی شاعران دفاع مقدس
تهیه‌کننده «دریای نور» از آغاز پخش این ویژه‌برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس با موضوع شعر و ادبیات دفاع مقدس از شبکه آموزش خبر داد. امیرحسین آذر، تهیه‌کننده ویژه‌برنامه «دریای نور» درباره این برنامه به مهر گفت: پخش ویژه‌برنامه «دریای نور» با اجرای اسماعیل آذر به مناسبت هفته دفاع مقدس با موضوع شعر و ادبیات دفاع مقدس از اول مهر ماه از شبکه آموزش سیما آغاز شد. وی افزود: آذر در قسمت‌های مختلف برنامه به معرفی ویژگی‌ها و سیر تحول شعر دفاع مقدس می‌پردازد و یکی از آیتم‌های برنامه نیز شعرخوانی شاعران دفاع مقدس است. این تهیه‌کننده یادآور شد: از جمله دیگر بخش‌های برنامه می‌توان به روایت داستان «مرد یخی» اشاره کرد که هر شب از زبان نویسنده آن به صورت قطعه قطعه پخش می‌شود. آذر تأکید کرد: روایت «پایی که جا ماند» در ژانر خاطره‌نویسی توسط حسینی‌پور، نویسنده این اثر از دیگر آیتم‌های برنامه است. در بخش معرفی کتاب نیز کامور بخشایش، پژوهشگر حوزه شعر و دفاع مقدس کتاب‌های مختلفی را در این حوزه به مخاطبان معرفی می‌کند. وی در پایان گفت: در این ویژه‌برنامه فاطمه افشاریان، فرزند سردار شهید مجید افشاریان نیز به شعرخوانی می‌پردازد.


Page Generated in 0/0057 sec