printlogo


کد خبر: 125827تاریخ: 1393/7/3 00:00
نتایج ایران در روز پنجم بازی‌های آسیایی
طلای ووشو درخشید

نمایندگان ایران در پنجمین روز بازی‌های آسیایی یک مدال طلا، 4 نقره و یک مدال برنز کسب کردند. هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون دیروز پنجمین روز برگزاری خود را پشت سر گذاشت و نمایندگان ایران روز پرکار و البته پرمدالی داشتند. ملی‌پوشان در رشته‌های ووشو، قایقرانی، شنا، شمشیربازی، ژیمناستیک و تیر اندازی، بدمینتون، بوکس، بسکتبال، هندبال و وزنه‌برداری به رقابت با حریفان خود پرداختند. نتایج ورزشکاران کشورمان به شرح زیر است:
تیراندازی
تفنگ خفیف درازکش 50 متر زنان: مه‌لقا جام‌بزرگ با اختلاف 4/0 و کسب امتیاز 2/602 رتبه چهارم را به دست آورد و از کسب مدال بازماند. در این رشته دینا فرزادخواه سی‌ویکم شد و الهه احمدی در مکان سی‌وچهارم قرار گرفت. تیم ایران در مجموع هشتم شد.
قایقرانی
روئینگ تک‌نفره زنان: در مرحله فینال نازنین رحمانی پس از پاروزنان کره‌جنوبی، هنگ‌کنگ و ویتنام با ثبت زمان 9 دقیقه و 34 ثانیه در رده چهارم قرار گرفت.
روئینگ 4 نفره سبک‌وزن زنان: تیم ایران با ترکیب سولماز عباسی، حمیرا برزگر، نازنین ملایی و مهسا جاور موفق شد به مدال برنز بازی‌های آسیایی دست یابد.
روئینگ 4 نفره مردان: تیم ایران با ترکیب سیاوش سعیدی، خشایار عباس‌آبادی، مسعود فتحی و صابر نادری با زمان 6 دقیقه و 42 ثانیه و 70 صدم ثانیه چهارم شد.
روئینگ سبک وزن مردان: در مرحله فینال عاقل حبیبیان در حالی که رقابت بسیار نزدیکی با ملی‌پوش هند برای مدال برنز داشت، با زمان 7 دقیقه و 27 ثانیه و 67 صدم ثانیه در رده چهارم قرار گرفت.
شمشیربازی
تیمی اسلحه سابر: ایران با ترکیب مجتبی عابدینی، فرزاد باهرارسباران، علی پاکدامن و محمد رهبری با نتیجه 45 بر 19 برابر ویتنام به پیروزی رسید و به جمع 4 تیم برتر رقابت‌ها راه پیدا کرد. ایران در نیمه نهایی چین را با نتیجه 45 بر44 شکست داد و راهی فینال بازی‌ها شد. ملی‌پوشان ایران در دیدار نهایی 45 بر 26 برابر کره‌جنوبی قهرمان المپیک لندن مغلوب شدند و به مدال نقره رسیدند.
شنا
4 در 100 متر مختلط: تیم ایران با ترکیب چاووشی‌فر، جلالی،‌ انصاری و میرزایی با ثبت زمان 3 دقیقه و 29 ثانیه و 65 صدم ثانیه در مجموع نهم شد.
100 متر پروانه: مهدی انصاری با ثبت زمان 57 ثانیه و 18 صدم ثانیه در مرحله مقدماتی ششم شد و در مجموع در رده نوزدهم قرار گرفت و از راهیابی به فینال بازماند.
100 متر قورباغه: آریا نسیمی‌شاد در رقابت‌های مقدماتی با زمان یک دقیقه و 2 ثانیه و 2 صدم ثانیه بین 8 شرکت‌کننده،‌ هشتم شد و از راهیابی به فینال بازماند. او در مجموع در رده 24 قرار گرفت.
بدمینتون
ثریا آقایی در اولین مسابقه‌اش در بازی‌های آسیایی موفق شد باتار از مغولستان را 2 بر صفر (3-21 و 5-21) شکست دهد و به جمع 32 نفر پایانی برسد.
ووشو
ساندا زنان: در وزن 52- کیلوگرم الهه منصوریان ۲ بر صفر مقابل ژانگ لوآن از چین شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.
ساندا مردان: در 65- کیلوگرم محسن محمدسیفی در یک مبارزه تماشایی ریشات لیونشو از قزاقستان را شکست داد و طلای خود در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو را تکرار کرد.در وزن 75- کیلوگرم نیز حمیدرضا لادور مقابل کیم‌میون‌جین از کره‌جنوبی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.
بسکتبال
ایران در نخستین دیدارش به مصاف هند رفت و با نتیجه 76 بر 41 به پیروزی رسید تا نخستین گامش را محکم بردارد.
هندبال
تیم ملی هندبال ایران در سومین دیدارش از بازی‌های آسیایی به مصاف عمان رفت و
26 بر 25 مغلوب عمان شد.
وزنه‌برداری
در دسته 85 کیلوگرم کیانوش رستمی به مدال نقره رسید و رسول تقیان در رده چهارم ایستاد.


Page Generated in 0/0057 sec