printlogo


کد خبر: 125828تاریخ: 1393/7/3 00:00
چه کسی دروازه‌بان تیم ملی خواهد شد؟

با تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش، کم‌کم تیم ملی فوتبال خود را برای اردوهای آمادگی برای عملکرد بهتر در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند. دور جدید تمرینات بدون شک چهره‌های جدیدی نیز خواهد داشت. پست دروازه‌بانی تیم ملی یکی از پست‌های حساسی است که همیشه نفرات زیادی برای حضور در این پست تلاش می‌کنند. قبل از جام‌جهانی بسیاری از دروازه با‌نان نامی فوتبال کشور توسط کی‌روش از حضور در جام‌جهانی باز ماندند و اینک فرصت دوباره‌ای پیدا کرده‌اند که شانس خود را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی امتحان کنند. با توجه به درخشش دروازه‌بانان تیم‌های لیگ برتری، انتخاب 3 دروازه‌بان کار دشواری خواهد بود و باید دید از بین نفراتی که در ادامه بررسی خواهیم کرد، کدام‌یک نظر کی‌روش را برای حضور در تیم ملی جلب خواهند کرد؟
رحمان احمدی
سنگربان تیم ملی در 3 بازی حساس پایانی دور مقدماتی جام جهانی 2014 که نقش بسزایی در صعود تیم ملی به برزیل داشت، همیشه جزو نفرات برگزیده کی‌روش بوده و این شانس را دارد که این بار نیز جزو 3 دروازه‌بان منتخب کی‌روش باشد.
دانیل داوری
دروازه‌بان لژیونر تیم ملی ایران که در تیم گراس هاپرز به طور‌ فیکس بازی می‌کند، به احتمال فراوان بار دیگر به تیم ملی دعوت خواهد شد. داوری که فصل قبل در بوندس‌لیگای آلمان حضور داشت امسال به لیگ سوییس انتقال یافت و با حضور در اکثر بازی‌های تیمش در این فصل، از آمادگی خوبی برخوردار است.
سوشا مکانی
سوشا مکانی با ترک فولاد و پیوستن به پرسپولیس، یک هدف ویژه داشت و این هدف چیزی نبود جز بیشتر دیده شدن و دعوت شدن به تیم ملی. مکانی که امسال در چند بازی پرسپولیس حضور داشته است، با توجه به سن و سالی که دارد می‌تواند با درخشش در تیم ملی خود را به عنوان سنگربان شماره یک تیم ملی در جام جهانی آینده تثبیت کند.
محسن فروزان
انتقال فروزان از گسترش فولاد به استقلال تقریباً هدفی مشابه با انتقال مکانی به پرسپولیس داشت. فروزان که در این فصل جانشین رحمتی در استقلال شده است تا این جای فصل عملکرد خوبی داشته و اینگونه به نظر می‌رسد که نظر کی‌روش را برای حضور در تیم ملی جلب کرده است.
علیرضا حقیقی
دروازه‌بان اصلی تیم ملی در جام‌جهانی برزیل که در هر 3 بازی به صورت فیکس حضور داشت، از قرار معلوم به‌خوبی توانسته نظر مثبت کی‌روش را جلب کند چرا که در جام جهانی هیچ‌کس انتظار بازی کردن وی را در 3 بازی تیم ملی نداشت. با توجه به بلاتکلیفی حقیقی در انتخاب تیمش که به بی‌تمرینی بلندمدت وی منجر شد باید دید آیا کی‌روش بار دیگر او را به تیم ملی فرا خواهد خواند یا خیر؟
حامد لک
سنگربان موفق تراکتورسازی در این فصل برخلاف فصل قبل، عملکرد کم‌نوسانی داشته و به همین واسطه امیدوار است بار دیگر به تیم ملی دعوت شود. حامد لک در این فصل جزو نفرات برجسته تیمش بوده و کارلوس کی‌روش با توجه به بازی‌های خوب این بازیکن می‌تواند بار دیگر شانس حضور در تیم ملی را به وی بدهد.
علیرضا بیرانوند
دروازه‌بان جوان تیم نفت تهران همانند فصل قبل عملکرد موفقی داشته و نقش بسزایی در نتایج تیمش ایفا کرده است. بیرانوند با توجه به سن و سال کمی که دارد می‌تواند سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران فعالیت کند. وی امیدوار است نظر کی‌روش را جلب کرده و جزو 3 دروازه‌بان خوشبختی باشد که شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی را به‌دست می‌آورند.


Page Generated in 0/0057 sec