printlogo


کد خبر: 125836تاریخ: 1393/7/5 00:00
بهارستان

مردم منطقه نیازی به قیم‌های دروغین ندارند
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «عدنان محمود» سفیر سوریه، گفت: اقدامات آمریکا و برخی دولت‌های عربی منطقه در روزهای اخیر در بمباران سوریه که با ادعای واهی از بین بردن ریشه تروریسم در منطقه صورت گرفت، چیزی بیشتر از شوخی سیاسی و مضحکه نیست. به گزارش تسنیم، وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا پس از گذشت چند سال حمایت از تروریست‌ها و کشتار مردم بی‌دفاع، اینک دیرهنگام به فکر مبارزه و ریشه‌کنی تروریسم افتاده که به یقین هر انسان آزاده‌ای این ترفند جدید را سرپوش نهادن بر اقدامات نابخردانه آمریکا و همپیمانانش می‌داند. رئیس مجلس با بیان اینکه ملت‌های منطقه با این تحرکات و اقدامات غیرانسانی آشنایی کامل دارند، تأکید کرد: مردم با آگاهی و فهم خویش دیگر نیازی به قیم‌های دروغین ندارند و با درایت و تشخیص صحیح و تفاهم کامل مشکلات خود را حل می‌کنند. لاریجانی با یادآوری موج نفرت ایجاد شده در مردم منطقه خاورمیانه از رفتارهای آمریکا، اظهار داشت: توصیه بنده این است که تا دیر نشده دست از حمایت بیشتر تروریست‌ها بردارید، زیرا مردم منطقه می‌توانند با این تروریست‌ها مبارزه کنند و ریشه آنها را از بین ببرند. وی در این دیدار خاطر نشان کرد: ما این اقدامات آمریکا و غرب در منطقه را محکوم می‌کنیم و آن را چیزی جز جنگ‌افروزی و شیطنت و گسترش تروریسم نمی‌دانیم و در هیچ ائتلاف دروغین و غیرمشروع نیز مشارکت و حضور نخواهیم داشت.

نقوی در واکنش به اظهارات خصمانه کامرون:
دولت بازگشایی سفارت انگلیس در تهران را متوقف کند
سیدحسین نقوی، نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه کامرون، نخست‌وزیر انگلیس درباره ایران، اظهار داشت: ملت ایران هرگز جنایات و توطئه‌های انگلیس این روباه پیر علیه جمهوری اسلامی و انقلاب، را فراموش نخواهند کرد. به گزارش فارس، وی افزود: انگلیس همواره به عنوان یک استعمار پیر در حق ملت ایران ظلم کرده و در برخورد با ملت ایران هیچ‌گاه حق و عدل را در نظر نگرفته است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه سفارت انگلیس در تهران در فتنه 88، مرکز توطئه و هدایت فتنه‌گران بود، یادآور شد: از کامرون انتظار دیگری جز این نیست که علیه ایران صحبت و اقدام کند اما برخی در داخل کشور نباید به این روباه پیر دلخوش باشند و تصور کنند انگلیس دیگر آدم شده است و فریب او را بخورند. نقوی با تأکید بر اینکه واقعیت ذات انگلیس در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران اظهارات اخیر کامرون آن هم پس از دیدار با روحانی رئیس‌جمهور است، گفت: دشمنان بدانند جمهوری اسلامی ایران راه خود را مانند 35 سال گذشته ادامه خواهد داد.

لندن چند مرتبه باید فریبکاری خود را به دولتمردان ما اثبات کند؟
محمد دهقان، نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس درباره محتوای ضدایرانی نطق دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تکلیف انگلستان روشن است و ما از کشوری که قرن‌ها دستش به خون مردم مظلوم آغشته بوده است انتظاری جز این نداریم. به گزارش فارس، وی با تاکید بر اینکه ماهیت انگلستان تغییر نکرده است، گفت: انتظار ما از دولت انگلیس نیست بلکه از دستگاه سیاست خارجی کشورمان است که متاسفانه به جای تمرکز روی منافع نقد، تلاش‌هایی برای برجسته کردن منافع مبهم و نسیه انجام می‌دهد. دهقان تصریح کرد: برخی فعالان دستگاه دیپلماسی کشور، به‌رغم دشمنی‌های مکرر آمریکا و انگلیس علیه ایران تلاش داشتند نگاه به غرب را در دیپلماسی کشور تقویت کنند که در برخی موارد موجب ضربه خوردن به روابط با کشورهای شرقی و لطمه به منافع ملت شده است.وی ادامه داد: آمریکا با چه زبانی اعلام کند که قابل اعتماد نیست؟ انگلیس دیگر با چه زبانی و چند بار باید اعلام کند که برخی سیاستمداران ما پی به واقعیت و ماهیت دولت آن ببرند؟ لندن چند مرتبه باید فریبکاری خود را به دولتمردان ما اثبات کند؟ دهقان با یادآوری ایجاد و تقویت داعش توسط آمریکا و متحدانش برای تسلط بر منطقه گفت: آنها اکنون که می‌بینند داعش نمی‌تواند منافع آنان را تامین کند شروع به حمله به این گروهک دست‌ساخته خود کردند. وی انگلستان را دولتی دروغگو و به قول خود مردم انگلیس، سگ دنباله‌رو آمریکا خواند و گفت: دیدار کردن با نخست‌وزیر انگلستان در این مقطع زمانیِ خروش ملت‌ها علیه استکبار چه توجیهی دارد؟ نماینده مردم طرقبه و چناران خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از این دیدار، شاهد اظهارات تحقیرآمیز نخست‌وزیر انگلیس علیه کشورمان بودیم و در این زمینه انتقاد اصلی ما متوجه تیم مشاوره‌ای رئیس‌جمهور است که مقدمات برپایی این دیدار را فراهم کرد.
 


Page Generated in 0/0062 sec