printlogo


کد خبر: 125844تاریخ: 1393/7/5 00:00
اخبار

 امکان سقوط طلا به زیر 1200 دلار
هرچند قیمت طلا در چند روز گذشته نوار کاهشی 3 هفته‌ای خود را پاره کرده است اما سرمایه‌گذاران همچنان هوشیار هستند و تحلیلگران این افزایش را کوتاه‌مدت پیش‌بینی می‌کنند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات دیروز افزایش یافت و به علت افت ارزش شاخص‌های بازار بورس، در مسیر پاره کردن نوار کاهشی 3 هفته‌ای خود قرار گرفت اما با توجه به اینکه دلار در آستانه ثبت یازدهمین هفته افزایش ارزش خود قرار گرفته است، همچنان با خطر سقوط به کمتر از 1200 دلار مواجه است. براساس این گزارش، قیمت طلا 1/0 درصد افزایش یافت و 65/1223 دلار فروخته شد و در مسیر ثبت افزایش قیمت هفتگی 7/0 درصدی قرار گرفت.  قیمت طلا اوایل دیروز به 1230 دلار نیز رسیده بود. قیمت طلا روز پنجشنبه گذشته به علت کاهش شدید ارزش اوراق قرضه آمریکا که سرمایه‌گذاران را به خرید این فلز گران‌بها سوق داد، 5/0 درصد افزایش یافت و از کمترین رقم در 9 ماه گذشته برابر با 85/1206 دلار فاصله گرفت. به گفته تاجران طلا این فلز گران بها هنوز ممکن است، به کمتر از 1200 دلار کاهش یابد که می‌تواند فروش‌های بیشتری را موجب شود. رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: افزایش ارزش دلار تمایل برای خرید طلا را کاهش داده است. افزایش قیمت طلا می‌تواند کوتاه‌مدت باشد. لئونگ ادامه داد: تقاضای فیزیکی می‌تواند به نگاه داشتن طلا در بالای 1200 دلار کمک کند اما تقاضا آنقدر قوی نیست که سبب تقویت قیمت‌ها شود.

افتتاح 15 هزار واحد پردیس درصورت تأمین امکانات
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: 15 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس آماده افتتاح است که تا پایان ماه آینده تحویل داده می‌شود. حسن ولی‌پور، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با ایسنا درباره تامین برق واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پردیس اظهار کرد: امیدوارم از اعتباری که دولت به وزارت نیرو پرداخت کرده سهمی برای تامین‌ آب و برق این واحدها وجود داشته باشد. وی با بیان اینکه برای تحویل واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پردیس به صورت کلان نیاز به تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی داریم، تصریح کرد: در صورت تکمیل این خدمات تا پایان ماه آینده حدود 15 هزار واحد افتتاح خواهد شد. ولی‌پور افزود: ساخت این واحدها تکمیل شده به‌گونه‌ای که نقاشی شده‌اند و کلید و پریزها هم وصل شده است. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس خاطرنشان کرد:‌ اگر دستگاه‌های تامین‌کننده خدمات زیربنایی و روبنایی همکاری‌های لازم را انجام دهند واحدها هر چه زودتر تکمیل و آماده تحویل خواهند شد. به گزارش ایسنا، ساخت 13 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس واقع در شمال شرقی تهران از سال 82 آغاز شد و ساخت 80 هزار واحد دیگر در فازهای 3،‌ 5 و 8 این شهر نیز از سال 91 آغاز شد که قرار است همه این واحدها تا پایان سال دیگر تکمیل و تحویل داده شود. در حال حاضر 83 هزار واحد مسکن مهر طی 7 پروژه در شهر جدید پردیس در حال ساخت است که به گفته مدیرعامل شرکت عمران، تعدادی از واحدهای مسکن مهر فاز 8 و 11 این شهر در صورت تامین امکانات زیربنایی نظیر آب، فاضلاب، برق و گاز تا پایان امسال قابلیت تحویل به متقاضیان را دارد.

آغاز سرشماری کشاورزی از امروز
رئیس مرکز آمار ایران از سرشماری عمومی کشاورزی در سراسر کشور از امروز به مدت ۴۰ روز خبر داد. عادل آذر، رئیس مرکز آمار ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در آستانه برگزاری سرشماری عمومی کشاورزی سراسر کشور هستیم که از 5 مهر تا 18 آبان برگزار می‌شود. رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه سرشماری‌ها نشانه عزتمندی و افتخار کشورها در معرفی پیشرفت‌هاست، گفت: به لطف خدا و برنامه‌ریزی‌ها، ایران بویژه پس از انقلاب، از کشورهای پیشگام در اجرای سرشماری‌ها بوده است. وی افزود: دامداری و دامپروری، زراعت و باغبانی همگی در حیطه  بخش کشاورزی هستند که یکی از 3 بخش مهم و عمده اقتصاد کشور است؛ بخش کشاورزی 18 درصد اشتغال مستقیم و 7/11 درصد سهم ثروت و تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است. رئیس مرکز آمار ایران بیکاری را از چالش‌های بخش کشاورزی دانست و گفت: بیشترین سهم بیکاری جوانان و تحصیلکردگان در حوزه کشاورزی است،‌ اگر بخواهیم کاری برای رفع بیکاری در بخش کشاورزی شود، باید آمار دقیق داشت که با سرشماری انجام می‌شود. وی کم‌آبی را چالش دیگر بخش کشاورزی دانست و گفت: در سال آبی 92، متوسط بارندگی ایران نسبت به 44 سال قبل 8 درصد کاهش داشته است. عادل آذر افزود: سال آبی جاری نسبت به سال قبل 30 درصد و روان‌آب‌ها 10 درصد کاهش داشته است. وی گفت: برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه جز با برنامه‌ریزی و آمار برای کشت و کار امکانپذیر نیست. رئیس مرکز آمار ایران افزود: برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی فرصت مغتنمی برای بخش کشاورزی است که نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، مگر اینکه اطلاعات و آمار دقیق باشد.


Page Generated in 0/0063 sec