printlogo


کد خبر: 125861تاریخ: 1393/7/5 00:00
تازه‌ها

لطیفی سریال نوروزی شبکه 3 را می‌سازد
مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 3 اعلام کرد محمدحسین لطیفی مشغول انجام مقدمات ساخت سریال نوروزی این شبکه است.محمدرضا شریفی، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 3 در تکمیل این خبر به مهر اعلام کرد: این روزها در گروه سریال شبکه 3 مشغول انجام کارهای سریال نوروز هستیم و محمدحسین لطیفی نگارش کار را آغاز کرده است.وی افزود: کارگردانی این سریال را نیز خود لطیفی برعهده دارد البته ممکن است او بنا به تمایل یا نیازش همکار نویسنده‌ای را دعوت کند، اما فعلا نگارش را خود او برعهده دارد. شریفی یادآور شد: فعلا اسم سریال قطعی نیست و بگذارید اسم موقت را نگویم. با توجه به فضای عید و مناسبت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) نام سریال نیز تناسبی با این ایام خواهد داشت.مدیر گروه سریال شبکه 3 در پاسخ به اینکه با توجه به قرار گرفتن بخشی از ایام فاطمیه در نوروز، چه تمهیدی برای محتوای مناسب سریال در نظر دارید، تأکید کرد: سریال‌های عید تلویزیون گاهی فضای طنز و شیرینی دارد اما امسال با توجه به شرایط عید نوروز و فضایی که مردم در آن قرار دارند و موقعیت مهم مذهبی که در آن قرار داریم، سریال در همین فضا خواهد بود. وی درباره دشواری‌های تولید این سریال اظهار کرد: شبکه 3 مرد انجام کارهای پیچیده و سخت است. شریفی درباره دیگر تولیدات جدید این شبکه گفت: سریال‌هایی به کارگردانی سیدضیاءالدین دری، مسعود جعفری‌جوزانی و سعید آقاخانی در شبکه 3 ساخته خواهد شد که اکنون کارهای مقدماتی آنها در حال انجام است و احتمالا هیچ کدام تا پیش از سال جدید کلید نمی‌خورند اما در ماه‌های نخست سال آینده اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

توقف سریال «پرده‌نشین» با موضوع روحانیت
تصویربرداری سریال «پرده‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی که قرار بود با موضوع روحانیت به تولید برسد به دلیل مشکلات مالی متوقف شد. به گزارش تسنیم، سریال «پرده‌نشین» که قرار بود با موضوع روحانی و روحانیت با کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی به تولید برسد به دلیل مشکلات مالی و عدم تامین منابع مالی این سریال متوقف شد. تصویربرداری این سریال که با محوریت روحانیت در جامعه اسلامی طی روزهای گذشته در مسجدی واقع در یکی از محلات جنوب تهران انجام می‌شد با گذشت ضبط بیش از 60 درصد تصویربرداری این کار متوقف شد. قرار بود سکانس‌های مربوط به حوزه علمیه تصویربرداری شود که به مرحله تولید نرسید. سریال تلویزیونی «پرده نشین» محصول شبکه یک سیماست و مجری طرح آن موسسه سینمایی سیمای مهر است که طبق اعلام مهدی فرجی، مدیر شبکه یک سیما قرار است که این سریال از دهه دوم محرم از این شبکه تلویزیونی پخش ‌شود. در این سریال بازیگرانی از جمله فرهاد آئیش، آتیلا پسیانی، ویشکا آسایش، هومن برق‌نورد، سعید نیک‌پور، مهران رجبی، حامد کمیلی، مائده طهماسبی، ژیلا سهرابی، سارا بهرامی، شیوا ابراهیمی، محسن کیایی، سپیده اعلایی، علی مردانه، زویا امامی، سارا رسول‌زاده، محمدمهدی حسینی‌نیا، رضا مولایی، رسول ادهمی، سینا سهیلی، پرهام یداللهی، محمد شهباز تهرانی، کامران ملکی، سیامک ادیب و  امیرحسین فتحی ایفای نقش می‌کنند.

پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس آغاز به کار کرد
 پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس  پنجشنبه سوم مهر ماه در باغ موزه دفاع مقدس فعالیت خود را آغاز کرد‌. در این دوره نمایشگاه 150 ناشر حضور دارند که این آمار در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است. همچنین 6 هزار عنوان کتاب عرضه خواهد شد که رشد 12 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. به گزارش تسنیم، برای نخستین‌بار قرار شده است، نشریات دفاع مقدسی نیز در نمایشگاه شرکت کنند. بازی‌های کامپیوتری با موضوع دفاع مقدس‌، لوازم‌التحریر دفاع مقدسی و... نیز از جمله دیگر محصولاتی است که در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس عرضه خواهد شد. همچنین در این دوره در بخش بین‌الملل 120 عنوان از آثار مقاومت‌ و دفاع مقدس به زبان‌های عربی و انگلیسی به نمایش گذاشته می‌شود. از این میان نزدیک به 40 ناشر خارجی آثار مقاومت اسلامی خود را در نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت. از جمله ویژگی‌های این دوره نمایشگاه کتاب دفاع مقدس علاوه بر فعال شدن بخش بین‌الملل می‌توان به راه‌اندازی بخش «تقریظ» اشاره کرد که به نمایش تقریظات رهبر انقلاب بر کتاب‌های دفاع مقدس در سال‌های اخیر پرداخته است. کتاب‌های عرضه‌شده در پنجمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با تخفیف 40 درصدی ارائه می‌‌شود که از این میان 20 درصد تخفیف را ناشران ارائه می‌کنند و 20 درصد باقی مانده توسط بن‌کارت‌های وزارت ارشاد لحاظ می‌شود. نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از 3 لغایت 11 مهر سال جاری به مدت 9 روز از ساعت 9 صبح الی 20 شب دایر خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0056 sec