printlogo


کد خبر: 125889تاریخ: 1393/7/5 00:00
ششمی ایران با طلای وزنه‌برداری

هفتمین روز بازی‌های آسیایی برای کاروان ایران با یک طلای وزنه‌برداری به پایان رسید تا جمع مدال‌های ایران با احتساب مدال‌هایی که ورزشکاران در روز پنجشنبه هم کسب کرده بودند به عدد 15 برسد. هفتمین روز هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون برگزار شد و ملی‌پوشان ایران در 8 رشته قایقرانی، شنا، تیراندازی، بسکتبال، هندبال، والیبال، وزنه‌برداری و بوکس به رقابت پرداختند که نتایج ملی‌پوشان ایران به این شرح است:
تیراندازی
سه وضعیت 50 متر بانوان: تیم ایران متشکل از دینا فرزادخواه، الهه احمدی و مه‌لقا جام‌بزرگ بین 11 تیم در رده هفتم قرار گرفت. در رقابت‌های انفرادی جام‌بزرگ نهم شد، فرزادخواه در رده 22 قرار گرفت و احمدی عنوانی بهتر از 29 به دست نیاورد. 40 نفر در این مسابقه تیر زدند.
شنا
50 متر قورباغه: آریا نسیمی‌شاد با ثبت زمان 31 ثانیه و 6 صدم ثانیه در بین 27 شناگر در رده نوزدهم قرار گرفت و از راهیابی به فینال بازماند. مهدی انصاری، دیگر نماینده ایران به دلیل مصدومیت نتوانست به آب بزند.
٤در ١٠٠ متر: تیم ایران با ثبت زمان 3 دقیقه و 52 ثانیه و 25 صدم ثانیه دهم شد و از راهیابی به فینال بازماند.
تیم ایران به دلیل مصدومیت مهدی انصاری با ترکیب ناقص (سه نفر) در این رقابت شرکت کرد.
جمال چاووشی‌فر با ثبت زمان 57 ثانیه و 78 صدم ثانیه یک‌بار دیگر رکورد ملی 100 متر کرال پشت ایران را شکست. او در همین مسابقات زمان 58 ثانیه و 23 صدم ثانیه را ثبت کرده بود. اما دیروز در قالب مسابقه تیمی باز هم رکورد زد.
وزنه‌برداری
نواب نصیرشلال در حرکت دوضرب خطا کرد تا نایب‌قهرمان المپیک بدون مدال بازی‌های آسیایی را ترک کند. او در یکضرب 181 کیلوگرم را ثبت کرد. بهداد سلیمی با شکستن رکورد مجموع دوضرب و یکضرب بازی‌های آسیایی به مدال طلا رسید. او در یکضرب 210 کیلوگرم، در دوضرب 255 کیلوگرم و در مجموع 465 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و قهرمان شد. بهادر مولایی در یکضرب 177 کیلوگرم را ثبت کرد و به دلیل مصدومیت در دوضرب شرکت نکرد و در نهایت از جدول رقابت‌ها کنار رفت.
قایقرانی
بادبانی: احمد احمدی در دور ششم بخش لیزر با حریفان خود به رقابت پرداخت که در پایان در رده هشتم قرار گرفت.
بوکس
وزن 81+کیلوگرم: در مرحله یک‌هشتم نهایی احسان روزبهانی با نتیجه 3بر صفر نوربو تاشی از بوتان را شکست داد.
والیبال
تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش از بازی‌های آسیایی به مصاف هند رفت و در
سه ست پیاپی حریفش را شکست داد.
هندبال
تیم ملی هندبال ایران با کسب پیروزی
26 بر 21 برابر عربستان به جمع 4 تیم نخست بازی‌های آسیایی صعود کرد. کاروان ورزشی ایران در روز پنجشنبه هم توانسته بود توسط محسن شادی و محمد دانشور در قایقرانی و دوچرخه‌سواری به مدال طلا برسد. در پایان روز هفتم بازی‌ها کاروان ورزشی ایران با 5 مدال طلا، 6 مدال نقره و 4 مدال برنز در رده ششم جدول توزیع مدال بازی‌های آسیایی قرار گرفته است. چین، کره‌جنوبی، ژاپن، قزاقستان و کره‌شمالی بالاتر از ایران در رده‌های اول تا پنجم ایستاده‌اند.
رضازاده: وزنه‌برداری می‌توانست بیشتر طلا بگیرد
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری می‌گوید بهداد سلیمی توانایی این را دارد که رکورد دوضرب جهان را نیز جابه‌جا کند. حسین رضازاده پس از کسب طلای بازی‌های آسیایی توسط بهداد سلیمی و رکوردشکنی او در این رقابت‌ها اظهار کرد: ما همیشه در سنگین‌وزن خوب بودیم اما این بار زیاد فشار نیاوردیم چرا که 45 روز دیگر مسابقات جهانی را در پیش‌ داریم. البته ملی‌پوشان دیگر نیز در وزن‌های 85 و 105 کیلوگرم می‌توانستند مدال بگیرند اما ورزش برد و باخت دارد. بهادر مولایی نیز به دلیل آسیب‌دیدگی که داشت تنها در حرکت یکضرب روی تخته آمد و از حرکت دوضرب نیز انصراف داد. در کل به تمام ملی‌پوشان خسته‌ نباشید می‌گویم. رضازاده با اشاره به رکوردشکنی سلیمی گفت: او رکورد یکضرب خود را شکست. در دوضرب هم 255 کیلوگرم را زد. از آنجا که مسابقات جهانی را پیش رو داریم بیشتر از این فشار نیاورد و مهم آن بود که طلا بگیرد. ان‌شاء‌الله در مسابقات قهرمانی جهان علاوه بر کسب مدال طلا به رکورد دنیا نیز حمله خواهد کرد. با وجود اینکه ملی‌پوشان دیگر رقابت خود را خراب کردند بهداد که قهرمان المپیک است توانست خیلی خوب ظاهر شود. وی در پاسخ به این پرسش که آیا بهداد توانایی این را دارد که رکورد دوضرب جهان را بشکند، تصریح کرد: بله، می‌تواند چرا که او در تمرینات وزنه 265 کیلوگرم را بالای سر برده و ان‌شا‌ء‌الله در مسابقات نیز بار دیگر این وزنه را بالای سر می‌برد. رضازاده درباره عملکرد کاروان وزنه‌برداری تصریح کرد: عملکرد آنها خوب بود اما باید وزنه‌برداران رقابت‌ را جدی‌تر می‌گرفتند.


Page Generated in 0/0071 sec