printlogo


کد خبر: 125927تاریخ: 1393/7/6 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد
فهرست بیشترین داروهای قاچاق به کشور
رئیس سازمان غذا و دارو عمده‌ترین داروهایی که به کشور قاچاق می‌شوند را اعلام کرد و نسبت به مصرف آنها به دلیل همراه شدن با پدیده تقلب هشدار داد. رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب درباره قاچاق دارو به کشور گفت: زمانی که مشکل تامین و تدارک دارو وجود داشته باشد، بحث قاچاق دارو به کشور نیز مطرح می‌شود. اکنون آرامش خوبی به حوزه دارویی کشور حاکم است و کمبودی به‌صورت جدی وجود ندارد. وی به ایسنا اعلام کرد: در هر حال بابت قاچاق داروهای اصلی بیماران به کشور نگرانی نداریم، اما در حوزه‌های دیگر نظیر مکمل‌های غذایی کماکان قاچاق وجود دارد. همچنین در فرآورده‌های
آرایشی - بهداشتی و داروهای غیرمجاز مانند داروهای مخدر، سقط‌جنین و بدنسازی قاچاق داریم. به گفته دیناروند، قاچاق دارو البته با تقلب همراه است، یعنی داروهای قاچاق بیشتر تقلبی هستند که متاسفانه وارد کشور می‌شوند. تا زمانی هم که بازار مصرف برای آنها وجود داشته باشد قاچاق این داروها هم مطرح است.

معاون حج سازمان حج و زیارت خبر داد
فراهم آمدن امکان تعویض فیش تمتع با عمره
کسانی که تمایل دارند می‌توانند سهمیه تمتع خود را با 3 فیش عمره مبادله کنند. ناصر خدرنژاد، معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در این باره به باشگاه خبرنگاران گفت: کسانی که دارای فیش تمتع هستند می‌توانند در صورت تمایل فیش تمتع خود را در ازای دریافت 3 سهمیه حج عمره مبادله کنند. وی اظهار داشت: این شرایط مخصوص دارندگان فیش تمتع است و به این معنی نیست که دارندگان فیش عمره بتوانند با ارائه 3 فیش عمره یک فیش تمتع دریافت کنند. معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به طرح توسعه حرم بیان داشت: با تکمیل طرح توسعه شاهد افزایش 2 برابری اعزام‌ها به سرزمین وحی خواهیم بود.  خدرنژاد درباره تمتع امسال یادآور شد: در تمتع امسال 64 هزار زائر در قالب 451 کاروان در 32 استان کشور وارد مدینه منوره و مکه مکرمه شده‌اند. معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه امروز آخرین پرواز تمتع انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پروازهای امسال تمتع از 19 ایستگاه پروازی صورت گرفته است که 50 درصد زائران در قالب کاروان‌های مدینه قبل و 50 درصد دیگر در قالب کاروان‌های مدینه بعد به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد
کاهش 10 درجه‌ای دمای شمال کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 5 تا 10 درجه‌ای دما تا اواسط هفته جاری در شمال کشور خبر داد. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلام این خبر، افزود: براساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی طی 3 روز آینده برای برخی مناطق استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب فارس در بعدازظهر تا اوایل شب افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده یا رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. به گفته وی، از بعدازظهر روز دوشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل جنوبی دریای خزر افزایش ابر، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش 5 تا 7 درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود. وظیفه به مهر بیان داشت: بررسی نقشه‌های پیشیابی بیانگر نفوذ جبهه پرفشار سرد از عصر دوشنبه به سواحل دریای خزر است. براین اساس هوای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و سپس گلستان و خراسان شمالی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دچار تغییرات جوی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از اوایل شب دوشنبه بارش باران و وزش باد، برخی نقاط با رعدوبرق در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود. وظیفه یادآور شد: دمای هوا ابتدا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نوار شمالی کشور بویژه در استان‌های ساحلی بین 4 تا 6 درجه افزایش می‌یابد سپس در روز سه‌شنبه بین 5 تا 10 درجه در این مناطق کاهش خواهد یافت.
 


Page Generated in 0/0054 sec