printlogo


کد خبر: 125928تاریخ: 1393/7/6 00:00
آوای شهر

تونل نیایش و بزرگراه صدر چهارمین ابرپروژه برتر جهان
جوایز و لوح تقدیر تعهد به تعالی Striving for excellence روز سه‌شنبه 8 مهرماه (30 سپتامبر) به رتبه‌های اول تا چهارم مسابقه بین‌المللی مدیریت پروژه IPMA اعطا می‌شود که تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی شهید صدر در این مسابقه توانستند حائز رتبه چهارم شوند تا از کشورمان نیز پروژه‌ای شاخص در میان برترین ابرپروژه‌های جهان در سال 2014 حضور داشته باشد.مازیار حسینی در این باره به تهران سما اعلام کرد: کیفیت ساخت و رعایت استانداردهای روز علوم مهندسی در پروژه‌های تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر باعث شده تا این 2 طرح عظیم ملی، مدنظر انجمن مدیریت پروژه‌های بین‌المللی IPMA قرار گیرد؛ انجمنی با بیش از 50 سال قدمت که بیش از یک دهه است هرساله به انتخاب طرح‌های شاخص جهانی از حیث مسائل مدیریتی پروژه‌ها می‌پردازد. به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، جوایز و لوح تقدیر (تعهد به تعالی Striving for excellence) روز سه‌شنبه 8 مهرماه (30 سپتامبر) در شهر روتردام هلند به برگزیدگان رتبه‌های اول تا چهارم مسابقه بین‌المللی مدیریت پروژه IPMA اعطا می‌شود.

ثبت‌نام کارت بلیت دانشجویی تا 10مهر
پیش‌ثبت‌نام کارت بلیت الکترونیک ویژه دانشجویان تا 10 مهر ادامه دارد. به گزارش «وطن امروز» طبق مصوبه چهل‌وهفتمین جلسه علنی فوق‌العاده دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران مجاز به صدور کارت ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان تا سقف 50 درصد برخورداری از تخفیف شد. پیش‌ثبت‌نام این کارت‌ها از طریق نشانی http://eticket.tehran.ir/ تا روز پنجشنبه 10 مهرماه ادامه دارد و دانشجویانی که اقدام به پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند از 20 مهر به بعد می‌توانند نسبت به تکمیل ثبت‌نام و دریافت کارت بلیت اقدام کنند. کارت بلیت به دانشجویان مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و پزشک عمومی همراه با کارت دانشجویی عکس‌دار ارائه می‌شود. مدت اعتبار این کارت یک ساله و سقف بهره‌برداری از آن یک میلیون و پانصد هزار ریال است و متقاضیان می‌توانند با پرداخت 750 هزار ریال از آن بهره گیرند. افرادی که پیش‌ثبت‌نام را انجام دهند، در اولویت دریافت کارت هستند و کارت بلیت‌های دانش‌آموزی/دانشجویی به‌صورت شخصی‌سازی شده، با درج مشخصات صاحب کارت ارائه خواهد شد.

شکسته شدن شاخ بزرگ‌ترین شبکه قاچاق خودرو‌های لوکس
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۲۵ عضو یک باند بزرگ قاچاق خودروهای میلیاردی و جعل اسناد مالکیتی آنها خبر داد. تسنیم در این باره نوشت: سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر انهدام بزرگ‌ترین شبکه قاچاق خودروهای لوکس و جعل اسناد مالکیتی آنها اظهار داشت: با توجه به پیشرفت روزافزون تجهیزات، جعل در زمینه‌های گوناگون نیز ارتقا یافته و پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شد یکی از شبکه‌های بزرگ و پیچیده جعل را منهدم کند.  وی با تشریح نحوه فعالیت این شبکه بیان داشت: اعضای این باند پس از خرید خودروهای لوکس چند صدمیلیونی در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، اقدام به قاچاق این خودروها توسط لنج‌های کوچک به کشور می‌کردند و خودروهای یادشده را با استفاده از رخنه‌های حاشیه خلیج به کشور وارد کرده و در محل امنی در شهرهای جنوبی نگهداری می‌کردند. رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: در همین حین همدستان دیگر این شبکه در شهر تهران خودروهای لوکس مشابه خودروهای واردشده را شناسایی می‌کردند و با ثبت پلاک این خودروها، به همدستان جاعل خود در یکی از استان‌های شرقی کشور سفارش ساخت پلاک جعلی مشابه آن را می‌دادند که پس از انتقال پلاک‌های مجعول به شهرهای جنوبی، آنها را بر روی خودروهای واردشده قاچاق نصب کرده و این خودروها را به تهران منتقل می‌کردند. سرهنگ محمدیان با اشاره به تعداد دستگیرشدگان این باند، افزود: اعضای این باند که 6 ماه اقدام به قاچاق و جعل اسناد مالکیتی خودرو می‌کردند، ظرف مدت یک ماه کار شبانه روزی شناسایی شده و 25 عضو اصلی آن دستگیر شدند. به گفته وی، اعضای این باند با جعل مدارک خرید این خودروها از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی، خودروهای یادشده را به مراکز شماره‌گذاری برده و با توجه به اسناد  جعلی خرید، مراسم شماره‌گذاری قانونی را طی می‌کردند.


Page Generated in 0/0044 sec