printlogo


کد خبر: 125934تاریخ: 1393/7/6 00:00
اخبار

اولین ریزش شاخص بورس در پاییز به ثبت رسید
شاخص بورس پس از ۸ روز پی‌در‌پی رشد در پنجمین روز پاییز امسال ۸۵ واحد افت کرد. به گزارش تسنیم؛ پس از 8 روز پی‌درپی روند مثبت حرکتی و افزایش 398 واحدی، شاخص بورس در اولین روز معاملاتی هفته با افت 85 واحدی و نزول به ارتفاع 71 هزار و 702 واحد، اولین ریزش پاییزی خود را در سال جاری به ثبت رساند. دیروز همچنین تعداد 357 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 97 میلیارد تومان در 37 هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد و نمادهای معاملاتی فارس، وپاسار و خودرو بیشترین اثر منفی و نمادهای شفن، کگل و پارسان بیشترین اثر مثبت را بر روند حرکتی دماسنج بازار سهام داشتند. این گزارش می‌افزاید: گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و ساخت قطعات و فلزات اساسی نیز دیروز بیشترین اثر منفی را میان سایر گروه‌ها بر نماگر بازار سهام داشتند و استخراج کانه‌های فلزی و مواد و محصولات دارویی تنها گروه‌های مثبت بازار در روز گذشته بودند.

دستور نوبخت بر ممنوعیت شروع پروژه‌های جدید راهسازی
دبیر انجمن راهسازی ایران با اشاره به ارسال نامه به رئیس مجلس در رابطه با دخالت برخی نمایندگان مجلس در امور اجرایی و تحمیل پروژه‌های غیرضروری به دولت، گفت: آقای نوبخت بر جلوگیری از دخالت نمایندگان در امور اجرایی تاکید کرده است. علی آزاد در گفت‌وگو با تسنیم یادآور شد: چندی پیش نامه‌ای را در رابطه با اینکه برخی از نمایندگان مجلس در امور اجرایی دخالت کرده و پروژه‌های عمرانی غیرضروری را به دولت تحمیل می‌کنند، به رئیس مجلس نوشتم. وی ادامه داد:‌ این مساله را با آقای نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری نیز مطرح  کردیم که وی گفت باید جلوی این کارها را بگیریم. وی با تاکید بر اینکه نباید پروژه‌های غیرضروری را به دولت تحمیل کرد، گفت: آنقدر پروژه در مملکت داریم که با این همه پول انگشت به دهان مانده‌ایم و باید اعتبارات را در راستای دستور مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی بهینه خرج کنیم. دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی ایران با یادآوری اینکه حدود 3000 پروژه نیمه‌تمام عمرانی روی دست دولت مانده است، گفت: دولت امیدوار است امسال 246 پروژه را که در حال اتمام است به پایان برساند. در این شرایط کلید زدن پروژه‌هایی که ضرورت ندارد بر خلاف نظر مقام معظم رهبری خواهد بود.

سکوت کشورهای عربی در برابر کاهش قیمت نفت
درحالی که ایران خواستار تلاش اوپک برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت شده است، کشورهای عرب جنوب خلیج فارس تاکنون واکنش جدی‌ای به کاهش قیمت نفت نشان نداده‌اند. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، ایران روز جمعه از اعضای اوپک خواست تا به‌صورت جمعی برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت تلاش کنند. این موضع‌گیری حکایت از اختلاف‌نظر میان ایران و دیگر اعضا نظیر عربستان دارد که به‌رغم کاهش قیمت‌ها با فشار بودجه‌ای کمتری مواجه‌اند. قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی‌ها درباره کند شدن تقاضای جهانی و افزایش عرضه نفت لیبی از 115 دلار در ماه ژوئن به نزدیکی 95 دلار رسیده و برخی کشورهای صادرکننده را نگران کرده است. بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران گفت: «با توجه به روند کاهشی قیمت‌ها، اعضای اوپک باید تلاش کنند برای جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر قیمت، تولید خود را تعدیل کنند». ایران یکی از کشورهای عضو اوپک است که بیشترین نیاز را به درآمد نفتی دارد و همواره از اقداماتی که موجب رشد قیمت نفت شود، حمایت می‌کند. عربستان و دیگر اعضای اوپک در حاشیه خلیج فارس آستانه تحمل بالاتری برای کاهش قیمت نفت دارند اما کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تاکنون واکنش جدی‌ای به کاهش قیمت نفت نشان نداده‌اند. اظهار نظر وزیر نفت عربستان این هفته در نیویورک نشان داد که ریاض چندان نگران کاهش قیمت نفت نیست. این در حالی است که نمایندگان سایر کشورها نزد اوپک نیز درخواستی برای اقدامات حمایت‌کننده از قیمت‌ها صورت نداده‌اند.

مکالمه رایگان با موبایل در همه جمعه‌های پاییز ممکن شد
مشترکان همراه اول می‌توانند با طرح جمعه‌های هزار زنگ پاییزی در روزهای جمعه پاییز امسال، مکالمه رایگان داشته باشند. به گزارش تسنیم به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تا پایان پاییز سال جاری، همه مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول با طرح «جمعه‌های هزار زنگ پاییزی» در صورتی که از شنبه تا پنجشنبه هر هفته حداقل به مدت 60 دقیقه مکالمه داشته باشند، در روزجمعه همان هفته می‌توانند از مکالمه رایگان نامحدود داخل شبکه بهره‏‌مند شوند. ثبت‌نام در این طرح رایگان بوده و از طریق ارسال پیامک به سرشماره 8056 یا سامانه جامع 111 یا شماره‌گیری کد دستوری #332*111* امکان‏‌پذیر است. استعلام تخفیف (ویژه مشترکان دائمی) با ارسال«صفر» به سرشماره 8056 و شماره‌گیری کد دستوری #3320*111* و همچنین غیرفعال‌سازی طرح با ارسال «5» به سرشماره 8056 یا شماره‌گیری کد دستوری #3325*111* انجام می‌شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec