printlogo


کد خبر: 125957تاریخ: 1393/7/6 00:00
چهارگوشه

وخامت حال اون!
رسانه‌ها از وخیم بودن حال رهبر کره‌شمالی به‌واسطه حضور نیافتن وی در انظار عمومی خبر می‌دهند. تلویزیون رسمی کره‌شمالی، روز جمعه از بیماری  کیم جونگ اون، رهبر31 ساله این کشور، خبر داد. این برای نخستین بار است که رسانه رسمی کره‌شمالی درباره شایعاتی که درباره وضعیت سلامتی رهبر این کشور وجود دارد خبری را منتشر می‌کند. کیم جونگ اون از تاریخ سوم سپتامبر در انظار عمومی حاضر نشده بود و همین امر موجب قوت گرفتن شایعاتی درباره بیماری وی شده است.

حکم دادگاه مبارک به تعویق افتاد
قاضی دادگاه حسنی مبارک، رئیس‌جمهور سابق مصر، که متهم به قتل صدها تظاهرکننده در جریان انقلاب 2011 است، اعلام کرد صدور حکم وی تا 29 نوامبر به تاخیر می‌افتد. حکم این دادگاه قرار بود دیروز اعلام شود اما محمد کامل الرشیدی، قاضی دادگاه اعلام کرد برای بررسی پرونده 2هزار صفحه‌ای مبارک و صدور حکم به فرصت بیشتری نیاز دارد و صدور حکم تا 29 نوامبر به تعویق می‌افتد. مبارک 86 ساله که وضعیت جسمی مساعدی ندارد و با صندلی چرخدار به دادگاه آورده شده بود، از پشت میله‌های قفس متهمان به این اظهارات قاضی دادگاه گوش می‌داد.

5 زخمی در سرکوب تظاهرات عربستان
نیروهای امنیتی عربستان به سمت تظاهرکنندگان آتش گشوده و 5 تن از آنها را به ضرب گلوله جنگی زخمی کردند. آنها همچنین یکی از افراد مجروح را در منطقه الشرقیه بازداشت کردند. ساکنان منطقه شرقیه معمولا در اعتراض به بازداشت زندانیان سیاسی و فضای سیاسی حاکم در این کشور دست به تظاهرات می‌زند. الشرقیه بزرگ‌ترین استان عربستان است که مرکز آن دمام است و عمده ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند. شیعیان عربستان از حداقل حقوق شهروندی در عربستان محروم شده و سال‌هاست با سرکوب خاندان آل‌سعود مواجه شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0054 sec