printlogo


کد خبر: 126206تاریخ: 1393/7/10 00:00
آوای شهر

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری تهران خبر داد
فعالیت 29 مرکز عرضه دام قربانی در پایتخت
29 مرکز عرضه بهداشتی دام به مناسبت عید قربان در سطح شهر تهران فعالیت خواهد داشت. به گزارش«وطن امروز» سیداحمد صفوی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تربار شهرداری تهران با بیان این مطلب افزود: به مناسبت عید قربان در این ایام تقاضا برای تامین و ذبح دام افزایش پیدا می‌کند و براین اساس عده‌ای مراکز غیرمجازی را ایجاد و مخاطرات بهداشتی و محیط زیستی بسیاری را برای شهروندان ایجاد می‌کنند. به همین دلیل سازمان میادین میوه و تربار شهرداری تهران در راستای ارتقای سلامت، بهداشت و حفظ محیط زیست شهری، خدماتی را برای اجرای این سنت حسنه ارائه می‌کند. وی افزود: جایگاه‌های موقت و ثابت برای تامین و ذبح بهداشتی دام فراهم شده است. شمار این مراکز از 17 به 29 مرکز برای عید قربان افزایش پیدا کرده است. مدیر عامل سازمان میادین میوه و تربار شهرداری تهران درباره تعداد مراکز عرضه بهداشتی دام خاطرنشان کرد: 3 جایگاه ثابت در مناطق 4، 15 و 18 فعالیت دارد و در 14 منطقه دیگر نیز در این ایام به صورت موقت مراکزی برای عرضه بهداشتی دام فعال می‌شوند. علاوه بر آن نیز 12 جایگاه با همکاری سازمان دامپزشکی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی به صورت موقت برای تامین دام بهداشتی ایجاد شده که آدرس این مراکز در سایت
 www.mayadin.tehran.ir درج شده است.

دفن اموات در آرامستان‌های متبرکه پایتخت
مطالعات لازم برای امکان سنجی دفن اموات در 140 آرمستان متروکه و متبرکه در دستور کار است و بررسی و مکان‌یابی برای احداث آرمستان جدید پایتخت ادامه دارد. مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این مطلب  اظهار داشت:140 آرامستان متروکه و متبرکه در تهران وجود دارد که از این تعداد 60 آرامستان به طور کامل تغییرات اساسی داشته و بررسی و مطالعات 80 آرامستان در دستور کار است تا مشخص شود کدام‌یک از این آرامستان‌های متروکه و متبرکه امکان دفن اموات را دارند. وی با بیان اینکه مطالعات در این باره هنوز کامل نشده و  پس از تکمیل بررسی‌ها و تایید آن، نسبت به اطلاع‌رسانی در این زمینه اقدام می‌شود به مهر گفت: در حال حاضر مشکلی برای دفن اموات در بهشت‌زهرا(س) وجود ندارد و ظرفیت بهشت‌زهرا(س) در فاز 3 و باقی مانده فازهای 1 و 2 تا سال 97 جوابگوی دفن اموات است. معاون شهردار تهران با بیان اینکه آرمستان‌های متروکه و متبرکه در نقاط گوناگون شهر تهران وجود دارند، بیان داشت: این آرامستان در کل مناطق تهران توزیع شده‌اند و اکنون مطالعات در سطح تمام مناطق مانند منطقه‌های 1،4،5 و 12  در حال انجام است. وی افزود: اگرچه دفن در اماکن متبرکه مانند امامزاده‌ها نمی‌تواند ظرفیت زیادی را به برای دفن اموات در شهر ایجاد کند اما به دنبال آن هستیم که در صورت امکان بتوانیم با تملک املاک اطراف تاحدی ظرفیت دفن در این اماکن را افزایش دهیم.

نیمه شمالی کشور 6 درجه خنک‌تر می‌شود
به دنبال تقویت جریانات شمالی دمای هوا در نیمه شمالی کشور ۲ تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی  درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده، اظهار داشت: با تقویت جریانات شمالی، طی پنجشنبه شاهد کاهش 2 تا 6 درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور خواهیم شد. وی با اشاره به رگبار و رعد و برق در مناطق واقع در شمال غرب کشور، به فارس گفت: در روز‌های آینده در سواحل شمالی کشور بارش باران گاهی با رعد و برق رخ خواهد داد. ضمن آنکه دریای خزر نیز مواج می‌شود. گودرزی با اشاره به تشدید بارش‌ها طی روز جمعه در سواحل دریای خزر، ادامه داد: گستره بارش‌ها به تدریج به شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز و خراسان شمالی کشیده می‌شود. این کارشناس سازمان هواشناسی، خاطرنشان کرد: طی روز شنبه سواحل دریای خزر، دامنه‌های شرقی البرز و شمال شرق کشور بارش‌ پراکنده باران را تجربه خواهند کرد. به گفته وی، انتظار می‌رود در دو روز آینده بویژه در ساعت‌های پایانی شاهد رگبار و رعد و برق همراه با بارش‌های پراکنده در جنوب کشور از جمله جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و بخش‌های شمالی هرمزگان باشیم. گودرزی درباره شرایط جوی تهران در روز‌های پیش‌رو، خاطرنشان کرد: آسمان تهران طی امروز  نیمه‌ابری خواهد بود ضمن آنکه در ساعات بعد‌ازظهر شاهد وزش باد در این کلانشهر خواهیم بود.


Page Generated in 0/0052 sec