printlogo


کد خبر: 126212تاریخ: 1393/7/10 00:00
اخبار

یارانه سود تسهیلات تولید هنوز به بانک‌ها ابلاغ نشده است
به‌رغم تصویب یارانه ۵۷۲۷ میلیارد تومانی سود تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی در راستای هدفمندی یارانه‌ها هنوز این مصوبات به سیستم بانکی ابلاغ نشده است و مصوبات روی کاغذ است. به گزارش تسنیم، هیأت دولت با تصویب پرداخت یارانه واحدهای تولیدی در اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه از اختصاص 5 هزار و 727 میلیارد تومان به عنوان یارانه تولید به صورت پرداخت مابه‌التفاوت سود تعیین شده بانک مرکزی با نرخ ترجیحی خبر داد.  نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم برای توضیحات بیشتر این مصوبه گفته است: از این میزان اعتبارات برای اشتغال و افزایش تولید 1200 میلیارد تومان برای وزارت صنایع و برای حفظ اشتغال در کشاورزی 100 میلیارد به وزارت جهاد کشاورزی، 1621 میلیارد برای حمایت از واحدهای تولید برق، 500 میلیارد تومان به وزارت نفت و نیرو برای بهینه‌سازی مصرف انرژی، 450 میلیارد تومان به وزارت راه برای حمل و نقل، 750 میلیارد تومان به وزارت کشور برای نوسازی ناوگان شهری و ریلی درون‌شهری، 700 میلیارد تومان به وزارت صنعت و معدن و جهاد کشاورزی برای رقابت‌پذیری فناوری‌های غیرنفتی پرداخت خواهد شد. انتشار این خبر از همان ساعات نخست نقطه امیدی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرد اما با گذشت یک هفته هنوز هیچ خبری از اختصاص یا ابلاغ این مصوبه به سیستم بانکی نیست و همچنان واحدهای مختلف تولیدی در تکاپو برای دریافت اعتبارات جهت پرداخت بدهی خود به سیستم بانکی هستند.  

گمرکات مرزی ایران و آذربایجان 24 ساعته می‌شوند
رئیس‌کل گمرک ایران ضمن دیدار با وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در باکو، رایزنی‌هایی برای آسان‌تر کردن تجارت با آذربایجان انجام داد و بر ضرورت عملیاتی شدن مصوبات نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی 2 کشور تاکید کرد. رئیس کل گمرک ایران در دیدار وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان بر ضرورت عملیاتی شدن مصوبات نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی 2 کشور تاکید کرد. مسعود کرباسیان در این دیدار اراده طرفین در گسترش مناسبات را جدی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به عملیاتی کردن مفاد این یادداشت تفاهم است. رئیس‌کل گمرک کشورمان دیدارهای منظم میان رؤسای گمرکات مرزی را به منظور تبادل نظر و یافتن راهکارهای جدید برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای تردد کالا و مسافر را مفید دانست و افزود: ما برای 24 ساعته کردن کار گمرکات توافق کردیم و بزودی زمان اجرای آن را اعلام خواهیم کرد. شاهین مصطفی‌یف، وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان هم گفت: سفر شما به باکو نشانگر عمق دوستی 2 کشور بویژه در ماه‌های اخیر است و مناسبات عمیقی بین 2 کشور به وجود آمده و این موضوع به خاطر علاقه خاص رؤسای جمهور 2 کشور برای توسعه روابط است.

زندی مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی شد
با حکم رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران، مصطفی زندی مدیرکل روابط عمومی و شیبانی، بازرس ویژه رئیس‌کل بیمه مرکزی شد. به گزارش فارس، با حکم محمدابراهیم امین، رئیس‌کل بیمه مرکزی، مصطفی زندی به سمت مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. زندی که پیش از این به عنوان معاون مرکز روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول فعالیت بود، جایگزین شهریار شیبانی شد. همچنین رئیس‌کل بیمه مرکزی با صدور حکم دیگری شهریار شیبانی را به سمت مشاور و بازرس ویژه رئیس‌کل منصوب کرد.

شاخص بورس با تأثیر منفی پتروشیمی‌ها منفی شد
درحالی که شاخص بورس با تأثیر منفی شرکت‌های پتروشیمی 23 واحد منفی شد اما ارزش معاملات با داد و ستد یک میلیارد و 372 میلیون سهم از مرز 186 میلیارد تومان فراتر رفت. به گزارش فارس، آخرین روز معاملاتی این هفته بورس اوراق بهادار تهران با فشار عرضه در نمادهای پتروشیمی همراه بود که به این ترتیب شاخص کل با افت 23 واحدی به رقم 71 هزار و 640 واحد رسید. براساس این گزارش، ارزش معاملات با داد و ستد بیش از یک میلیارد و 372 میلیون برگ سهم به رقم 187 میلیارد تومان نزدیک شد. در بازار دیروز پتروشیمی خارک، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان، ملی صنایع مس ایران، توسعه معادن و فلزات، بانک صادرات، همراه اول، بانک پاسارگاد، بانک اقتصاد نوین، توسعه صنایع بهشهر، نفت بهران، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، پتروشیمی آبادان، پتروشیمی فناوران، صنایع شیمیایی فارس و پتروشیمی شیراز تأثیر منفی بر شاخص داشتند. در مجموع تمام شاخص‌های منتخب به غیر از شاخص بازار دوم در وضعیت قرمز بودند. در فرابورس هم شاخص با افت دو واحدی در آخرین روز معاملاتی هفته به رقم 826 واحد رسید که گروه پتروشیمی ایرانیان، پتروشیمی مارون، ذو‌آهن اصفهان، نفت پاسارگاد و کشتیرانی دریای خزر بیشترین تأثیر منفی را داشتند.


Page Generated in 0/0054 sec