printlogo


کد خبر: 126226تاریخ: 1393/7/10 00:00
اخبار

رونمایی از فاکتور صوری  با پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی
مستند «فاکتور صوری» طی مراسمی در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد.در این مراسم پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی  قرائت شد. به گزارش نسیم،  ایشان در این پیام گفت: هنگامی که نظام اسلامی پیروز شد با انبوهی از مشکلات از جمله مشکل بانک‌های رباخوار روبه‌رو شد. جمعی از محققان و علمای دین و دانشمندان اقتصادی علوم بانکی نشستند و راهی برای اصلاح نظام بانک‌های رباخوار و تبدیل آن به بانک بدون ربا بعد از مطالعات فراوان به دست آوردند. براین اساس سود تنها بر محور عقود شرعی واقعی بنا شد نه سود در برابر پول و آن را به همه بانک‌ها ابلاغ کردند و آموزش دادند و افکار همه راحت شد که از بانکداری ظالمانه رباخوار قبلی رهایی یافتند. در ادامه این پیام عنوان شد: ولی متاسفانه چیزی نگذشت که با انحراف از مسیر عقود شرعی و قناعت کردن به اسناد صوری و غیرواقعی، آن نظام بانکداری اسلامی را منحرف کردند و تاحد زیادی آلوده رباخواری شدند. از تمام کسانی که برای جلوگیری از اینگونه کارهای انحرافی در نظام بانکی تلاش می‌کنند به سهم خود تشکر می‌کنم. «فاکتور صوری» به کارگردانی سیدمهدی کرباسی، مستندی ۴۵ دقیقه‌ای در نقد نظام بانکداری کشور است. طلبه‌ جوان راوی این مستند، در سفر به شهرهای مختلف کشور برای یافتن پاسخ سوال‌های خود، به میزان اجرایی شدن قانون بانکداری بدون ربا می‌پردازد.

رشادت‌های مردم بوشهر به تصویر کشیده شد
فیلمبرداری فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی با موضوع رشادت‌های مردم استان بوشهر و بویژه ساکنان جزیره خارک، به پایان رسید و فیلم وارد مرحله تدوین شد. صادق صادق‌دقیقی، کارگردان «تا آمدن احمد» درباره کم و کیف ساخت این فیلم سینمایی به مهر گفت: فیلمبرداری آخرین سکانس‌های کار در بندر گناوه و پالایشگاه نفت به پایان رسید و بزودی وارد مراحل تدوین و جلوه‌های بصری می‌شود. این کارگردان داستان فیلم «تا آمدن احمد» را اینگونه تشریح کرد: داستان درباره رشادت‌های مردم استان بوشهر و جزیره خارک است و دلیل ساخت فیلم در این منطقه این است که کمتر فیلمساز دفاع مقدسی به مبارزه مردم در بوشهر و به جزیره خارک پرداخته است. صادق دقیقی ادامه داد: کل جنگ هشت‌ساله ایران و عراق 2800 روز به طول انجامید که جزیره خارک در این مدت، 2840 مرتبه بمباران شد ولی کمتر درباره مبارزه مردم بومی این منطقه در 8 سال دفاع‌مقدس در فیلم‌ها و سریال‌ها حرفی به میان آمده است. صادق دقیقی در پایان با اشاره به داستان این فیلم سینمایی گفت: داستان «تا آمدن احمد» در سال 1365 اتفاق می‌افتد و روایتگر یک خانواده شهید در جزیره خارک است. در این فیلم احمد از نیروهای جمعیت حلال احمر است که شهید می‌شود اما خانواده او فکر می‌کنند که هنوز زنده است و دنبال او می‌گردند. فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» پیش از این با نام «بهار در پاییز» پروانه ساخت دریافت کرد و فیلمبرداری خود را در تاریخ 21 خردادماه آغاز کرد.

آغاز پخش «زخم» با موضوع مشاوره در نیروی انتظامی
مجموعه تلویزیونی «زخم» در ۱۳ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری از شنبه۱۲ مهرماه روی آنتن شبکه سه قرار می‌گیرد. سریال «زخم» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه 3 سیماست که توسط سیدسعید رحمانی نگاشته شده است. محوریت اصلی این سریال، زنانی هستند که به عنوان مشاور در نیروی انتظامی مشغول به کار هستند. داستان این سریال درباره سروان الهام پویا است که دانش‌آموخته روان‌شناسی و فارغ‌التحصیل دانشکده افسری بوده و به عنوان مشاور و مددکار در کلانتری 132 مشغول به کار می‌شود. او که به خاطر انتخاب چنین شغلی بشدت با پدرش دچار مشکل است، حالا در مواجهه با چالش‌های اجتماعی درگیر معضلات و مشکلات بزرگ‌تری می‌شود... مجموعه تلویزیونی «زخم» از شنبه 12 مهر، هر شب جز جمعه‌ها ساعت 21 از شبکه سه سیما پخش می‌شود و بازپخش آن، روز بعد ساعت 14:30 خواهد بود.

جنتی: هنوز تصمیمی درباره اکران «عصبانی نیستم» گرفته نشده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت:‌ وزارت ارشاد هنوز تصمیمی درباره صدور مجوز اکران فیلم «عصبانی نیستم»‌ نگرفته است. علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با اشاره به مجوز اکران فیلم «عصبانی نیستم»، گفت: با اینکه اصلاحات زیادی روی این فیلم انجام شد تا به یک فیلم اجتماعی تبدیل شود اما هنوز تصمیم قاطعی درباره اکران آن گرفته نشده است.


Page Generated in 0/0058 sec