printlogo


کد خبر: 126230تاریخ: 1393/7/10 00:00
دوازدهمین روز بازی‌های آسیایی به کام ایران نبود
چهارمِ غیرممکن

گروه ورزشی: همان رشته‌ای که تمام چشم امید ورزش ایران به آن بود تا مقام چهارمی بازی‌های آسیایی گوانگجو تکرار شود در روز دوازدهم بازی‌های اینچئون شد چشم اسفندیار ما. در حالی که با پایان امیدوارکننده کشتی آزاد و درخشش فرنگی‌کاران در روز نخست این امید به وجود آمد که ایران بتواند مقام چهارمی دوره قبلی بازی‌های آسیایی را تکرار کند، با ناکامی 3 کشتی‌گیر پایانی ایران در رقابت‌های فرنگی در کسب مدال طلا و از آن طرف کسب 5 مدال طلا توسط دوومیدانی‌کاران زن قزاق، این قزاقستانی‌ها هستند که تقریبا از مقام چهارمی‌شان در این بازی‌ها مطمئن شده‌اند. اکنون اگر امیدوار باشیم که قزاقستان نتواند در سه روز پایانی بازی‌ها به مدال طلایی برسد، ورزش ایران برای تکرار مقام چهارمی به 5 طلا نیاز دارد اما اگر به رقابت‌های باقی‌مانده توجه کنیم، متوجه می‌شویم این اتفاق تقریبا غیرممکن است. پس از درخشش دوومیدانی‌کاران قزاقستانی، در حال حاضر 5 بوکسور قزاق به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌اند و کسب حداقل 3 مدال طلا توسط این بوکسورها قطعی است. مشتزنان قزاق در سطح جهانی و المپیک هم جزو برترین‌ها هستند و کسب 3 مدال طلا خیلی اتفاق دور از ذهنی نیست. در مقابل ایران این امید را دارد که در والیبال و بسکتبال به مدال طلا برسد. بسکتبال در دیدار فینال کره‌جنوبی را پیش رو دارد و والیبال باید در نیمه‌نهایی به مصاف چین برود. در کنار این 2 تیم، کاراته‌کاران ایرانی و یک تکواندوکای دیگر هم برای قهرمانی شانس دارند اما با توجه به برنامه‌بازی‌ها و تعداد ورزشکاران باقی‌مانده از ایران و قزاقستان، تکرار چهارمی دوره قبل توسط ایران تقریبا ناشدنی است.
کاروان ایران در دوازدهمین روز بازی‌های آسیایی پانزدهمین مدال طلای خود و چهار مدال برنز را کسب کرد. در دوازدهمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی، کاروان ایران باز هم روز پرکاری را پیش‌رو داشت و ملی‌پوشان رقابت خود را در رشته‌های تنیس روی میز، تکواندو، دوومیدانی، کبدی، قایقرانی، کشتی فرنگی، والیبال و بسکتبال دنبال کردند که نتیجه عملکرد آنها به شرح زیر است:
کشتی فرنگی
وزن 85 کیلوگرم: پیام بویری برای کسب مدال برنز مقابل آتایف از ترکمنستان به روی تشک رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی برسد و مدال برنز را از آن خود کند.
وزن 66 کیلوگرم: افشین بیابانگرد برای کسب مدال برنز مقابل علیمراد تاسمرادف از ازبکستان روی تشک رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 9 بر یک حریف خود را شکست داده و مدال برنز را از آن خود کند.
وزن 85 کیلوگرم: مجتبی کریم‌فر برای کسب مدال برنز مقابل عزت بیشبکوف از قرقیزستان دارنده ۲ مدال برنز آسیا قرار گرفت و در پایان موفق شد حریف خود را با حساب 5 بر صفر شکست داده و به مدال برنز برسد.
وزن 130 کیلوگرم: بشیر باباجانزاده برای کسب مدال برنز مقابل مراد رامونوف از قرقیزستان روی تشک رفت و در پایان موفق شد حریف خود را با نتیجه 8 بر صفر شکست داده و پنجمین مدال برنز کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی را از آن خود کند.
تکواندو
وزن 80 - کیلوگرم: مهدی خدابخشی در مرحله فینال در یک مبارزه خوب و هوشمندانه ماکسیم رافالویچ ازبکستانی را شکست داد و قهرمان شد.
وزن 87+ کیلوگرم: سجاد مردانی که در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود در مبارزه دوم مقابل جو چول‌هم از کره‌جنوبی در راند طلایی شکست خورد و حذف شد.
در وزن 57- کیلوگرم زنان: سمانه شش‌پری در سومین مبارزه خود مقابل اهریوم‌ لی از کره‌جنوبی شکست خورد و از دور بازی‌ها حذف شد.
تنیس روی میز
نوشاد عالمیان در اولین رقابت خود به مصاف محمد رامیز از پاکستان رفت که در پایان با نتیجه 3بر صفر حریف خود را شکست داد. افشین نوروزی نیز برابر احمد ال‌عمر از یمن رفت که او نیز با نتیجه 2بر یک پیروز شد.
کبدی
تیم ملی بانوان ایران در سومین دیدار خود به مصاف تایلند رفت که موفق شد در یک مسابقه سخت و نزدیک حریف خود را با نتیجه 37 بر 25 شکست دهد. ایران در نیمه نهایی حریف بنگلادش خواهد بود. تیم ملی مردان در آخرین دیدار مرحله گروهی برابر ژاپن قرار گرفت که با نتیجه‌ 53 بر 21 به پیروزی رسید. ایران در نیمه نهایی این رقابت‌ها با پاکستان رقابت می‌کند.
والیبال
ایران در مرحله‌ یک‌چهارم نهایی برابر کویت قرار گرفت و در دیداری آسان 3 بر صفر این تیم را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی رسید. ست‌های این دیدار با نتایج 25-21، 25-18 و 25-14 به سود ایران رقم خورد.
بسکتبال
ایران در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف قزاقستان رفت و با نتیجه 80 بر 78 قزاق‌ها را شکست داد و برای نخستین بار در تاریخ به فینال بازی‌های آسیایی رسید.


Page Generated in 0/0050 sec