printlogo


کد خبر: 126275تاریخ: 1393/7/12 00:00
آوای شهر

تأکید بر سالم بودن آب پایتخت

پایش و کنترل مستمر آب تهران، سلامت آن را تایید می‌کند. به گفته علی اکبری‌سیاری، معاون بهداشتی وزیر بهداشت نتایج پایش و کنترل مداوم کلرسنجی، نیترات و میکروبی آب تهران براساس استانداردهای بهداشتی حاکی از سلامت آب شرب تهران است. به گزارش «وطن امروز»، علی اکبری‌سیاری، معاون بهداشتی وزارت بهداشت اظهارات ضد و نقیض و تردید در باره سلامت و کیفیت آب شرب تهران را بی‌اساس خواند و گفت: بررسی مداوم آب تهران به منظور آزمایش میزان نیترات، کلر و میکروب‌ها انجام می‌شود و نتایج حاکی از آن است که آب آشامیدنی تهران سالم است. وی گفته‌های برخی افراد را در این باره رد کرده و افزود: آب تهران به‌صورت مستمر بر اساس استانداردهای بهداشتی بین‌المللی پایش و کنترل می‌شود و آزمون‌های کنترل کیفی بسیاری شامل کلرسنجی، میکروبی و نیترات به‌صورت مستمر روی آب تهران انجام می‌‌شود و سلامت آب شرب تهران را تایید می‌کند. معاون بهداشتی وزیر بهداشت در باره خطر وجود نیترات در آب شرب تهران برای نوزادان زیر 3 ماه توضیح داد: شیرخواران 3 ماهه که با شیر مادر تغدیه می‌شوند تا 6 ماه تمام نیاز به آب آشامیدنی ندارند، کسانی که در این خصوص اظهار نظر می‌کنند، از این موضوع بی‌اطلاعند.

 

عضوشورای شهر پایتخت اعلام کرد

محدود شدن مسافران فرودگاه مهرآباد به 10 میلیون در سال

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهرتهران از تدوین طرحی برای انتقال پروازهای بالاتر از 5/1 ساعت فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) خبر داد. اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهرتهران با بابیان اینکه تعمیرات اساسی برج آزادی در حال اجراست به باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح درباره ساماندهی برج آزادی، انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد است که گزارش برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی در این زمینه به کمیسیون مربوط اعلام شده و تا 2 هفته آینده تمام مدیران فرودگاه مهرآباد جهت نهایی کردن مسائل مطرح درباره جابه‌جایی و انتقال فرودگاه در شورا حضور خواهند یافت. وی با اشاره به اینکه تکلیف ساماندهی برج آزادی و پهنه‌های مجاور آن پس از تعیین تکلیف انتقال فرودگاه مهرآباد نهایی خواهد شد، افزود: گزارش اولیه دراین باره تهیه شده که نتایج آن پس از ارائه به کمیسیون و دریافت نظرات کارشناسی از مدیران مرتبط با این موضوع اعلام می‌شود. عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه توسعه فرودگاه حضرت امام(ره) و اتمام احداث ترمینال 2 این فرودگاه مهم‌ترین پیش‌شرط انتقال بخشی از پروازهای مهرآباد به این فرودگاه است، تصریح کرد: حذف پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد از ساعت 12 الی 6 صبح و انتقال این پروازها و نیز پروازهای حجاج به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در راستای اجرای این طرح بوده است. شاکری یکی دیگر از موارد مطرح درباره ساماندهی فرودگاه مهرآباد را تصویب طرحی مبنی بر انتقال پروازهای طولانی‌مدت - بالاتر از 5/1 ساعت - عنوان کرد و گفت: درباره مسیرهای پروازی نیز طرحی در حال تصویب است که براساس آن پروازها از مسیری صورت خواهد گرفت که کمترین تلاقی را با شهر داشته باشد. وی خاطر نشان کرد: توسعه ورودی و خروجی فرودگاه مهرآباد و محدود کردن فرودگاه به 10 میلیون مسافر در سال از دیگر موارد در طرح ساماندهی برج آزادی است.

 

برخورد قاطع با تخلف

سرویس‌های مدارس

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز طرح گسترده پلیس برای برخورد با سرویس‌های مدارس فاقد برچسب خبر داد. سرهنگ سعید سپهری در‌ این‌ باره به ایسنا گفت: از حدود 2 ماه قبل از بازگشایی مدارس درباره سرویس‌های مدارس جلسات مختلفی با حضور دستگاه‌های مربوط برگزار شد و یکی از مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده در این جلسات این بود که رانندگان و خودروهای دارای صلاحیت همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برچسب‌های خود را دریافت کنند. وی با بیان اینکه از همان ابتدای مهرماه برچسب‌ها آماده شده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه آن طور که انتظار داشتیم رانندگان سرویس‌های مدارس برای دریافت برچسب خود اقدام نکرده و به نوعی احساس ما این است که آن را جدی نگرفته‌اند در حالی که پلیس راهور در باره ایمنی دانش‌آموزان با هیچ‌کس شوخی ندارد و این موضوع از اولویت‌های اصلی ما است. فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بنابراین تصمیم بر این شد تا از صبح شنبه طرح گسترده پلیس برای برخورد با سرویس‌های مدارس فاقد برچسب را آغاز کنیم و این طرح از صبح شنبه در سراسر پایتخت اجرایی خواهد شد. سپهری افزود: بنا شده تا خودروهایی که فاقد برچسب هستند 400 هزار ریال جریمه شوند.


Page Generated in 0/0055 sec