printlogo


کد خبر: 126299تاریخ: 1393/7/12 00:00
اخبار

فلسطین دومین حریف تدارکاتی قطعی تیم ملی ایران

مارادونا به تهران می‌آید؟

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی تدارکاتی قطعی خود پیش از حضور در جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی فلسطین می‌رود. تیم ملی ایران که از یکشنبه پیش‌رو برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آغاز خواهد کرد، دومین حریف تدارکاتی قطعی‌اش را شناخت. فلسطین که نخستین حضورش را در جام ملت‌های آسیا در رقابت‌های استرالیا تجربه خواهد کرد، هفتم دی در تهران به مصاف مردان کارلوس کی‌روش می‌رود. این تیم پیش از سفر به استرالیا به تهران خواهد آمد تا این بازی تدارکاتی را انجام دهد. بازی با فلسطین و کره‌جنوبی تنها دیدارهای قطعی ایران پیش از حضور در جام ملت‌هاست. همچنین یکی از رسانه‌ها از آفریقای‌جنوبی به عنوان یکی از حریفان احتمالی ایران پیش از رقابت‌های جام ملت‌ها نام برده است؛ دیداری که می‌تواند برای تیم ملی بسیار موثر باشد. کادر فنی تیم ملی ایران به دنبال این است که پیش از آغاز جام ملت‌ها تدارک یک بازی دوستانه دیگر را ببیند اما هنوز نام این حریف مشخص نشده است. به گزارش ایسنا، ایران و فلسطین تاکنون 4 بار به مصاف هم رفته‌اند که یک بازی با تساوی به پایان رسیده اما 3 دیدار دیگر با پیروزی ایران برابر این تیم عربی به پایان رسیده است. آخرین رویارویی ایران و فلسطین به سال 2011 باز می‌گردد که ایران موفق شد با نتیجه 7 بر صفر فلسطین را شکست دهد. این تیم در آخرین رده‌بندی فیفا در رده 102 قرار گرفت. برخی خبرها حکایت از این دارد که دیگو مارادونا پیش از جام ملت‌ها هدایت تیم ملی فلسطین را بر عهده خواهد گرفت. بر اساس اطلاعات سایت فیفا، تیم ملی فلسطین اکنون سرمربی ندارد.

 

دژاگه: امیدوارم به فینال برسیم

ها‌فبک تیم ملی ایران ابراز امیدواری کرد این تیم به فینال جام ملت‌های آسیا راه یابد. تیم ملی ایران دی ماه سال جاری باید در جام ملت‌های آسیا به میدان برود. اشکان دژاگه که فصل گذشته در تیم فولام خوش درخشید پس از پایان جام‌جهانی به تیم العربی قطر پیوست. او در گفت‌وگویی با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ابراز امیدواری کرد بتواند در فینال جام ملت‌های آسیا برابر ژاپن به میدان برود تا این فرصت در اختیار او قرار گیرد تا با هاسبه هم‌تیمی سابقش در وولفسبورگ دیدار کند: من و ماکوتو 4 سال در وولفسبورگ با هم، هم‌تیمی بودیم و به خوبی از هم شناخت داریم. او بازیکن خوبی است و می‌دانم که در تیم ملی ژاپن نیز بازیکن بزرگی محسوب می‌شود. رابطه دوستانه خیلی خوبی هم بین ما وجود دارد. هاسبه تجربه خیلی زیادی دارد و امیدوارم بتوانم او را در فینال جام ملت‌های آسیا ببینم. مدت زیادی است که همدیگر را ندیده‌ایم. این احتمال است که ایران و ژاپن در فینال با هم دیدار کنند و می‌تواند تجدید دیداری برای ما باشد. ایران و ژاپن هر دو در جام جهانی بازی کرده‌اند. البته هیچ کدام از دو تیم نتوانستند به مرحله دوم راه یابند. ایران بازی‌های خوبی در جام جهانی به نمایش گذاشت ولی در نهایت نتوانست به هدفش که صعود از گروه بود دست یابد. ایران در جام ملت‌های آسیا کار سختی دارند، چرا که ژاپن، مدافع عنوان قهرمانی در کنار استرالیای میزبان شانس زیادی برای قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها دارد.

 

قلعه‌نویی:

استقلال ارث پدری من نیست

سرمربی استقلال می‌گوید این تیم ارث پدری او نیست و مربیان نسل جوان‌تر مثل مجیدی حتما جای او را بعدها پر می‌کنند. امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از پیروزی 3 بر یک تیمش برابر ملوان گفت: در این دیدار 11 موقعیت داشتیم که سه‌تای آنها به گل تبدیل شد. پیشکسوت واقعی امثال مجیدی هستند که به تیم در شرایط بحرانی کمک می‌کنند یا اگر کمک هم نمی‌کنند به تیم ضربه نمی‌زنند. بحران مال زمانی است که تیم هشتم و نهم جدول باشد. درون تیم آرامش بود و جای تاسف دارد که این آقایان خودشان را استقلالی می‌دانند. به 2 تیم در این دیدار تبریک می‌گویم. ملوان با وجود اینکه شرایط خوبی نداشت، فوتبال خوبی برابر ما ارائه داد. من امروز از 2، 3 بازیکنم گله دارم. ما می‌شد تعداد گل‌هایمان را بالاتر ببریم. در مجموع خوشحالم که هرکس بازی‌های ما را می‌بیند، لذت می‌برد. حالا مهم نیست تیم مقابل چه کسی باشد. فکر می‌کنم با این برد، آن دفاتر تا 2 هفته بسته باشند. قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که نظرش راجع به 50 روز تعطیلی لیگ چیست، عنوان کرد: اگر حرف بزنیم آن آقای میکروفن به دست و آن قلم به‌دست‌ها حرف می‌زنند. مسلمانی آنها عمر و عاصی است. فکر نمی‌کنم هیچ کجا 50 روز لیگ تعطیل باشد. شما به کره و ژاپن نگاه کنید. آیا آنها 50 روز تعطیل می‌کنند؟ من سرمربی تیم ملی بوده‌ام اما اینگونه واقعا جالب نیست. البته اگر اعتراضی باشد کتبی اعلام می‌کنیم هرچند که گوش نمی‌دهند، چراکه ما چشم‌آبی نیستیم. سرمربی استقلال در پاسخ به سؤالی درباره سرمربیگری مجیدی در این تیم در آینده بیان کرد: استقلال ارث پدری من نیست. استقلال در زمان نهمی و سیزدهمی مال ما بود. آن مسلمانان عمر و عاصی اینها را نمی‌گویند. من 17-18 قهرمانی با استقلال دارم. جاهایی که بودم مثل شاهین و راه‌آهن هم نتایج خوبی گرفته‌ام. با استقلال 59 جهان شدیم اما از نظر آن آقایان به چشم نمی‌آید. فرهاد بازیکن باهوشی بود و نسل بعد از ما باید به استقلال کمک کند. من خوشحالم که شاگرد من در لیگ سرمربی است.


Page Generated in 0/0054 sec