printlogo


کد خبر: 126305تاریخ: 1393/7/12 00:00
چهارگوشه

هشدار مرکل درباره بازگشت بحران یورو

صدر اعظم آلمان درباره شرایط اقتصادی در اروپا و بازگشت بحران یورو ابراز نگرانی کرد. آنگلا مرکل درباره بازگشت بحران یورو هشدار داده و گفت: ظهور مجدد بحران یورو در شرایط عمومی سیاست جهانی یک فاجعه است. صدر اعظم آلمان که چهارشنبه در نشست انجمن تجارت خارجی آلمان ( BGA) سخن می‌گفت همچنین اظهار داشت: ما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که بتوانیم بگوییم بحران را کاملا پشت سر گذاشته‌ایم. وی همچنین از شرکای خود در منطقه یورو خواست به تعهدات خود در زمینه بدهی‌ها و کاهش آن پایبند باشند.

 

احضار سفیر اسرائیل در بلژیک

وزرات خارجه بلژیک، پنجشنبه در اعتراض به جلوگیری اسرائیل از برخورداری فلسطینی‌های کرانه باختری رود اردن از خدمات و امکانات ضروری، سفیر اسرائیل در بروکسل را احضار کرد. وزارت امور خارجه بلژیک اعلام کرد ارتش اسرائیل شبکه برق کرانه باختری رود اردن را که با کمک مالی بلژیک احداث شده است، تخریب و فلسطینی‌ها را از جریان برق محروم و زندگی آنها را مختل کرده است. طبق اعلام سازمان غیردولتی آکسفام، ارتش اسرائیل، دوشنبه گذشته 70 چراغ برق و 5 / 4 کیلومتر کابل را در منطقه «خربه طویل» نزدیک شهر عقربه کرانه باختری رود اردن تخریب کرده است.

 

الاحمر در یک قدمی محاکمه

بخش بررسی پرونده‌های فساد مالی در دادستانی کل یمن خواستار توقف هرگونه انتقال دارایی‌های سرتیپ علی محسن الاحمر، مشاور رئیس‌جمهور یمن در امور امنیت و دفاع، شیخ «حمید الاحمر» از شخصیت‌های قبیله‌ای «حاشد» و خانواده‌ او به خارج از کشور شده است. این اقدام، نخستین گام برای تحویل علی محسن الاحمر به دستگاه قضایی یمن است. سرتیپ الاحمر در پی پیروزی انقلابیون در صنعا متواری شده است و کمیته‌های مردمی در صنعا به دنبال او هستند و اخبار ضد و نقیضی درباره فرار او به عربستان یا جیبوتی منتشر شده است.

 

بازداشت رئیس مرکز حقوق بشر بحرین

وزارت کشور بحرین نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر این کشور را چهارشنبه شب بعد از وارد کردن اتهام «اهانت به وزارت کشور» در مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت بازداشت و به دادستانی کل ارجاع داد. وزارت کشور بحرین در بیانیه‌ای مدعی شد: نبیل رجب به مطالب نسبت داده شده به خودش اعتراف کرده است. بازداشت نبیل رجب فقط 24 ساعت پس از بازگشتش به بحرین روی داد. وی در طول 3 سال اخیر همزمان با شروع انقلاب مردمی در این کشور، به افشاگری علیه جنایات آل‌خلیفه می‌پردازد.

 

خواهر اون جانشین وی شده است

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در حال حاضر به دلیل بیماری در کلینیکی در شهر پیونگ‌یانگ بستری شده و تحت معالجه قرار دارد. هیچ اطلاعاتی درباره نوع بیماری وی فاش نشده است. همچنین براساس گزارش یک نشریه ژاپنی، کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره‌شمالی در طول دوران معالجه برادرش جانشین وی شده و وظایف او را انجام می‌دهد. از جمله مسؤولیت‌های وی مدیریت تصمیمات مهم دولتی است. رسانه‌های کره‌شمالی شایعات درباره بیماری کیم جونگ اون را تایید کرده و عنوان کرده‌اند وی «ناخوش» است.

 

پیشتازی روسف در آستانه انتخابات

نتایج یک نظرسنجی نشان داد، رئیس‌جمهوری برزیل در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه در این کشور از رقیبان خود پیش افتاده و همچنین به احتمال زیاد در دور دوم این انتخابات مجددا به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب خواهد شد. این نظرسنجی نشان می‌دهد، رقیبان اصلی دیلما روسف در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده با آرایی تقریبا مساوی در جایگاه دوم قرار خواهند گرفت. افزایش اقبال روسف در این انتخابات باعث نگرانی بازارهای برزیل و همچنین سرمایه‌گذاران شده است. برخی از آنها سیاست‌های مداخله‌جویانه روسف را عامل رکود اقتصاد برزیل به عنوان بزرگ‌ترین کشور آمریکای لاتین می‌دانند.

 

رهبر بوکو حرام: من زنده‌ام

ابوبکر شیکاو، رهبر بوکوحرام در ویدئویی 52 دقیقه‌ای اعلام کرد در حال حاضر در قید حیات بوده و رهبری «خلافت» خود را در شهرهایی که تحت کنترل این گروه تروریستی قرار دارد به دست گرفته است. این در حالی است که «ساگیر موسی»، سخنگوی نیروی ضربت مشترک ارتش نیجریه پیش‌تر اعلام کرده بود ابوبکر شیکاو، رهبر بوکوحرام، در «امیچاید» که یک منطقه مرزی در کامرون است، کشته شده است؛ جایی که او به دلیل زخمی شدن در درگیری با سربازان ارتش تحت درمان بود.


Page Generated in 0/0057 sec