printlogo


کد خبر: 126815تاریخ: 1393/7/23 00:00
سرخط خبر

 افزایش تعرفه واردات برنج هندی به ایران از ۱۰ درصد به ۴۵ درصد به کشاورزان ایالت پنجاب هند و صادرکنندگان این کشور آسیب زده و موجب کاهش قیمت این کالا در بازار داخلی هند شده است
 عبدالله بهرامی، بازرس اتاق تعاون مرکزی با اشاره به اینکه در صورت عدم موافقت هیأت مدیره اتاق، با جمع‌آوری رأی مجمع فوق‌العاده برگزار می‌کنیم، گفت: وظیفه هیأت مدیره این بود که یک ماه گذشته انتخابات را برگزار کند ‌اما تاکنون خلاف قانون عمل کرده است.
 اسدالله ابراهیمی، مدیر دفتر شبکه خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور، گفت: 32 استاندارد «عملیات خوب کشاورزی برای تولید محصولات سالم» در کشور تدوین و توسط سازمان استاندارد تصویب شد.
 واردکنندگان اصلی خودرو در کشور در اتاق بازرگانی ایران، انجمن ملی واردکنندگان خودرو را تشکیل داده و فرهاد احتشام‌زاده را به عنوان رئیس و فرهاد مشهدی‌محمدی را به عنوان دبیرکل انجمن واردکنندگان خودرو انتخاب کردند.
 یغمور قلی‌زاده، معاون سازمان توسعه تجارت ایران از هدف‌گذاری دستیابی صادرات غیرنفتی به 60 میلیارد دلار در سال‌جاری خبر داد و گفت: با مجموعه تدابیر دولت تاکنون صادرات غیرنفتی به 28 میلیارد دلار در بخش کالا و خدمات رسیده است.
 عزیزالله مهدیان، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 55 درصد خانه‌های روستایی در مقابل زلزله مقاوم هستند، گفت: تلاش داریم تا پایان سال 1404، 75 درصد خانه‌های روستایی در همه استان‌ها مقاوم شوند.
 حسن رکنی، معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه سالیانه حدود 900 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود، گفت: 95درصد از این میزان نیاز داخلی است و مابقی نیز صادر می‌شود.
 رکن‌الدین جوادی، معاون وزیر نفت با بیان اینکه ایران نگران سقوط قیمت جهانی نفت نیست، برخی اخبار مبنی بر تغییر فرمول فروش قیمت نفت ایران را رد کرد و گفت: دوره کاهش قیمت نفت، موقتی است. وی با انتقاد از نظام پیمانکاری حاکم بر صنعت نفت کشور، اعلام کرد: قراردادهای اجرای 40 ماهه برخی پروژه‌ها 100 ماهه هم به پایان نمی‌رسند زیرا پیش نیازهای لازم را در قراردادها فراهم نکرده‌ایم.
 بهره‌برداری آزمایشی از سامانه جدید پس از معاملات با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه در روز چهارم آبان کلید می‌خورد.
 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مصوبه بهمن پارسال خود را اصلاح کرد و تخفیف پهنای باند را برای تمام شرکت‌های اینترنتی قائل شد. درنهایت 35درصد تخفیف پهنای باند تنها برای شرکت‌های ندا (PAP) به 25 درصد تخفیف برای تمام شرکت‌های اینترنتی اصلاح شده است.
 علی‌اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: مطالعاتی در زمینه تجمیع تعرفه‌های دیتای 3G، 4G و GPRS داشته‌ایم و در حال حاضر ذهن‌مان روی عددی بین نیم تا یک ریال است که البته هنوز تصویب نشده است.
 نمایندگان می‌گویند دولت گندم را به قیمت 1500 تومان از خارجی‌ها می‌خرد اما از کشاورز به قیمت واقعی نمی‌خرد، در حالی که تورم بیش از 25 درصد بوده اما قیمت گندم را تنها 10 درصد افزایش داده‌اند، نمایندگان در این زمینه نامه به رئیس‌جمهور نوشتند.
  اکبر ترکان، دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: مردم کشور دو سال همراه با رکود و نرخ رشد منفی را پشت سرگذاشته‌اند که در نتیجه آن قدرت خرید مردم در حدود 15 درصد کاهش داشته است.
 مسعود میرکاظمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده مجلس با طرح سوال از وزیر به این مساله مهم ورود می‌کند که چرا وزارت نفت ایران نسبت به برگزاری جلسه اضطراری اوپک و ادامه روند کاهش قیمت نفت منفعلانه رفتار می‌کند.
 شاخص بورس با رشد ۱۰۱ واحدی در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه، به ارتفاع ۷۲ هزار واحد نزدیک شد.
 


Page Generated in 0/0063 sec