printlogo


کد خبر: 126833تاریخ: 1393/7/23 00:00
فیلم‌ها

کردار بد

کارگردان: سام میلر
فیلمنامه: ایمی لاگوس
بازیگران: آدریس البا (کالین اوانز)،  تراجی پی. هنسون (تری)، لزلی بیب (مگ)، کیت دل کاستیلو (الکسیس)، هنری سیمونز (جفری)
فیلمبردار: مایکل بارت
مدت فیلم: 84 دقیقه
سیناپس: تری یک همسر فداکار و مادر 2 فرزند است و در حومه شهر زندگی راحت و ایده‌آلی دارد اما یک روز مردی ظاهرا جذاب اما محکومی فراری -کالین -  به در خانه تری آمده و وانمود می‌کند که خودرویش خراب شده و به کمک احتیاج دارد. تری تلفن خود را به او می‌دهد تا به او کمکی کرده باشد اما خیلی زود متوجه می‌شود به دردسر افتاده است. او برای نجات جان خود و فرزندانش با آن مرد که به خانه آنها هجوم آورده بود مبارزه می‌کند. کردار بد نتوانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند و در سایت روتن تومیتو از 10 امتیاز، 1/3دریافت کرده است. بنابر نظر منتقدان، این فیلم بسیار مبهم است و تاثیر خوبی روی تماشاچی نمی‌گذارد و در حقیقت استعداد ستارگانش را نیز هدر داده است. در سایت متاکریتیک نیز از 100، 25 گرفته است. درحقیقت این فیلم تصویر مردان بدگمان به زن‌ها را نشان می‌دهد که با کالین ایوانز  محکوم به قتل‌های سریالی به نمایش گذاشته شده است. او مانند اوتللوی شکسپیر ، شرورانه می‌خواهد تمام زن‌های اطراف خود را کنترل کند.

دروغ خوب

کارگردان: فیلیپ فالاردو
فیلمنامه: مارگارت ناگل
بازیگران: ریس ویترسپون (کری)، آرنولد آکنج (مامیر)، در دوانی (جرمیا)، امانوئل جال (پائول)، کوری استول (جک)، کوت وی یل (آبیتال)
مدت فیلم: 110 دقیقه
سیناپس: شخصیت‌های فیلم با نام «پسران گمشده» معروف شده‌اند. در حقیقت فیلم درباره پسر و دخترهایی است که در جنگ وحشیانه داخلی سودان که از سال 1983 شروع شده است یتیم شده‌اند. قربانیان جوان هزاران کیلومتر پای پیاده به دنبال مکانی امن طی می‌کنند. 15 سال بعد، با تلاش‌های بشردوستانه،  3600 دختر و پسر به آمریکا برده می‌شوند. در این فیلم (با کارگردانی فیلیپ فالاردو، نویسنده و کارگردان فیلم مسیو لازار که نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش فیلم‌های خارجی شد) داستان بقا و موفقیت این جوانان به تصویر کشیده می‌شود. بازیگران سودانی آرنولد آکنچ، گر دوانی، امانوئل جال و نیاکوت ویل تازه‌وارد فرزندان جنگ هستند. این فیلم نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرد. در سایت روتن تومیتو، فیلم توانست براساس 52 نظر از 10، امتیاز 7/6 را کسب کند. داستان این فیلم براساس رخدادهای واقعی است. اگرچه جزئیات کم‌اهمیت را قربانی می‌کند تا فیلم را مناسب تولیدات هالیوود بسازد اما نتیجه،  فیلمی دراماتیک و خوش‌ساخت با بازی خوب بازیگران است.

آنابل

کارگردان: جان آر. لئونتی
فیلمنامه: گری دوبرمن
بازیگران: آنابل والیس (میا)، وارد هورتون (جان گوردون)، تونی آمندولا (پدر پرز)، آلفره وودارد (اولین)، کری او مالی (شارون هیگینز)
مدت فیلم: 98 دقیقه
سیناپس: عروسک شیطانی فیلم «احضار روح» دوباره برگشته است تا تماشاچیان را بترساند. او یک بار در فیلم احضار روح تماشاچیان را ترساند. داستان این فیلم براساس عروسکی واقعی به نام آنابل است که در موزه اسرار کانکتیکات نگهداری می‌شود و فقط یک کشیش دوبار در ماه به دیدنش می‌رود و برای روح وی طلب آمرزش می‌کند. داستان فیلم هیجان‌انگیز و ترسناک آنابل قبل از اینکه این عروسک آزاد شود شروع می‌شود. زمانی که جان فورم برای همسرش که منتظر تولد فرزندشان است عروسک زیبایی که لباس عروس به تن دارد می‌خرد اما پس از مدتی در یک شب هولناک، خانه‌شان مورد هجوم اعضای یک گروه شیطانی قرار می‌گیرد که با خشونت به این زوج جوان حمله می‌کنند و لحظاتی پر از ترس و وحشت به جا می‌گذارند. این فیلم ماوراءالطبیعه و ترسناک توانسته است در گیشه بلیت‌فروشی با فروش بیش از 37 میلیون دلار در ردیف دوم قرار گیرد. با این حال نتوانسته نظر مثبت منتقدان را جلب کند و تماشاچیان معتقدند مانند فیلم احضار روح صحنه‌های ترسناک موثری خلق نکرده است. در سایت متاکریتیک این فیلم از 100 امتیاز، 37 امتیاز براساس 27 نقد کسب کرده است.

بازمانده

کارگردان: ویک آرمسترانگ
فیلمنامه: پائول لالوند، جان پاتوس
بازیگران: نیکلاس کیج (ریفورد استیل)، لئا تامسون (ایرنه استیل)، چاد مایکل موری (باک ویلیامز)، نیکی ویلان (هتی دورام)
فیلمبردار: جک ان. گرین
مدت فیلم: 111 دقیقه
سیناپس: دنیا گرفتار فاجعه‌ای عظیم می‌شود و در یک چشم برهم زدن میلیون‌ها نفر از بین می‌روند و زمین در تاریکی و آشوب و وحشت فرو می‌رود. ریفورد استیل  که خلبان است در لحظه آشفته شدن دنیا میان آسمان بوده و تلاش می‌کند جان مسافرانش را نجات دهد. ارتباط او با زمین کاملا قطع شده، سوخت او در حال اتمام است، تجهیزات هواپیما یک به یک از کار می‌افتند، در این میان خدمه پرواز او نیز بشدت وحشت زده‌اند.  از طرفی نمی‌داند چه بلایی بر سر خانواده‌اش آمده است. این فیلم علمی– تخیلی و هیجان‌انگیز آخرالزمانی براساس رمانی با همین نام نوشته تیم لاهی  و جری بی. جنکینز ساخته شده است. «بازمانده» با نظر منفی منتقدان و تماشاچیان روبه‌رو شد تا آنجا که به عنوان بدترین فیلم سال، تاکنون شناخته شده و در سایت نظرسنجی روتن تومیتو از 10 امتیاز،  1/2 را کسب کرده است. ریچارد رواپر، روزنامه‌نگار و منتقد سینما، به فیلم درجه D-  داده و می‌گوید: فیلمنامه افتضاح، کارگردانی بد، جلوه‌های ویژه‌ای که اصلا ویژه نبودند و بازی‌های بسیار زمخت و نچسب.


Page Generated in 0/0069 sec