printlogo


کد خبر: 126835تاریخ: 1393/7/23 00:00
اخبار کوتاه

مقدم سریال جدیدش را هفته آینده کلید می‌زند
مجموعه تلویزیونی «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم از هفته آینده در تهران کلید می‌خورد. سریال «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم که مراحل نهایی پیش‌تولید خود را پشت سر می‌گذارد، اوایل هفته دیگر در تهران کلید می‌خورد و حدود 5/2 ماه برای تصویربرداری سریال در نظر گرفته شده است. گروه 10 الی 15 روز در تهران و در لوکیشن‌هایی مانند میدان سپاه، میدان راه‌آهن و... خواهند بود و در ادامه راهی جزیره قشم می‌شوند. این سریال تلویزیونی که قرار است از شبکه یک سیما پخش شود، با داستانی از سعید نعمت‌الله ساخته خواهد شد و تهیه‌کنندگی آن را الهام غفوری برعهده دارد. همچنین کامبیز دیرباز، کامران تفتی، پرویز پورحسینی، کاوه سماک‌باشی، ‌ بهنوش طباطبایی، متین ستوده، امیر حمیدزاده، مجید واشقانی و مریم خدارحمی بازیگران سریال «میکائیل» هستند که تست گریم آنها انجام شده است.

فیلم شهاب حسینی رونمایی شد
مراسم اکران خصوصی فیلم «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی باحضور جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد. ازدحام جمعیت به قدری بودکه بسیاری از مخاطبان ایستاده فیلم را در  مجموعه فرهنگی و هنری آسمان دنبال کردند. قبل از اکران فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» مراسم تجلیل از عوامل این فیلم برگزار شد و امیر سماواتی، تهیه‌کننده فیلم در سخنانی گفت: خوشحالم که جمع کثیری از هنرمندان امروز به اینجا آمدند تا این فیلم را تماشا کنند. شهاب حسینی امروز می‌خواهد به ما عیدی بدهد و فیلمش را در این روز خجسته رونمایی کند. شهاب حسینی، کارگردان این فیلم سینمایی در سخنانی گفت: زیاد مزاحم شما نخواهم شد و دلم می‌خواهد که زودتر فیلم را به تماشا بنشینید. وی با عذرخواهی از حاضرانی که در سالن سرپا ایستاده بودند، گفت: از همه این عزیزان به خاطر کمبود جا عذرخواهی می‌کنم. حسینی در خاتمه حرف‌هایش درباره نخستین تجربه کارگردانی‌اش یادآور شد: این فیلم از دل بر آمده است و امیدوارم که به دل شما هم بنشیند.

سیروس همتی: پتانسیل جشنواره در جریان‌سازی اجتماع
سیروس همتی بازتاب نخستین دوره از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی طلوع امید بهزیستی را مناسب دانست و اظهار کرد: با پتانسیلی که این جشنواره در دوره نخست خود داشت ظرفیت آن را دارد تا تبدیل به یک جریان مهم در عرصه تئاتر و اجتماع شود.  سیروس همتی، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر با نمایش «طا، لام، الف، قاف» در نخستین جشنواره تئاتر خیابانی طلوع امید بهزیستی شرکت کرد. وی در ارتباط با برگزاری این جشنواره گفت: البته پس از برگزاری این جشنواره می‌توان ارزیابی صحیح‌تری از آثار داشت اما تا بدین لحظه انعکاس اجراهای خیابانی در مناطق مختلف شهر تهران بازتاب خوبی داشته است و اگر تا پایان برگزاری بر همین منوال پیش برویم می‌توانیم گوی سبقت را از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با بیش از 10 سال سابقه برگزاری برباییم.  این کارگردان در ادامه تاکید کرد: جشنواره تئاتر طلوع امید بانی این حرکت مهم شد البته در برگزاری این جشنواره جای حمایت و حضور سازمانی همچون شهرداری خالی است. امیدوارم در دوره‌های بعدی برگزاری این جشنواره سایر سازمان‌ها نیز مشارکت فعالی داشته باشند. وی ادامه داد: بیان مشکلات و معضلات جامعه چون کودکان کار، طلاق، زنان بی‌سرپرست از جمله مسائل مهم جامعه است که می‌توان با استفاده از زبان گویای تئاتر آموزش
غیر مستقیمی به مردم ارائه کرد.  وی که با نمایش  «طا، لام، الف، قاف» در این جشنواره شرکت دارد مفرح بودن فضای نمایش‌های خیابانی را لازم دانست و افزود: موضوع طلاق از جمله موضوعاتی است که تاکنون تراژدی‌های بزرگی از آن در مدیوم سینما و تلویزیون ساخته  شده است اما ما در این نمایش سعی داشتیم با مطرح کردن موضوع طلاق به شکل کمدی، در قالب 4 اپیزود 7 دقیقه‌ای فرصتی را ایجاد کنیم که اگر مخاطبان حتی اگر بیننده یک اپیزود از این نمایش بودند تاثیر کار را از این اجرا بگیرند. همتی تاثیرات بیشتر این جشنواره هنری را در تداوم آن در دوره‌های مختلف دانست و گفت: با توجه به بازتاب مناسبی که طی این چند روز از برگزاری این جشنواره مشاهده کردم این جشنواره می‌تواند به جریان‌سازی در اجتماع بپردازد، البته این مهم در حالی امکانپذیر می‌شود که حمایت‌های مادی و معنوی بیشتر شود و تحت هیچ شرایطی سیاست‌های کلی جشنواره تغییر نکند.


Page Generated in 0/0061 sec