printlogo


کد خبر: 126838تاریخ: 1393/7/23 00:00
گزارش «وطن امروز» از نامه افشاشده رئال تا مقصر اصلی ارتباط با جهانشاهی
پشت سیاسی کیست؟
ورود مجلس به روابط مشکوک باعث لغو دیدار با رئال شد

گروه ورزشی: موضوع پرونده ارتباط مدیران باشگاه پرسپولیس با امیر حسین جهانشاهی وارد فاز جدیدی شده که کمتر کسی به آن پرداخته است. واکنش‌ها بعد از افشای هویت جهانشاهی آنقدر زیاد بود که تمام هجمه‌ها ناگهان به سمت و سوی سیاسی رفت؛ رئیس هیأت‌مدیره‌ای که خودش هم خیلی بی‌میل نبود در تیررس رسانه‌ها باشد! گفت‌وگوهای پیاپی و حرف زدن‌های غیرتخصصی سبب شد تا سیاسی به سیبل رسانه‌ها تبدیل شود و سفر پرماجرای او به همراه هیأت همراه به اسپانیا و ملاقات با مهره سوخته اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی سبب شد تا پرونده سیاسی کمی پیچیده شود اما آیا تمام واقعیت این است که تمام رسانه‌ها به آن پرداختند یا اینکه پشت‌سر حمیدرضا سیاسی سایه‌ای نهفته که کمتر کسی از آن خبر دارد. در اشتباه مدیریتی سیاسی به هیچ‌وجه نمی‌توان تردید کرد ولی همیشه وقتی صحبت از موضوعات حساس و امنیتی به میان می‌آید باید آنقدر زیرکی به خرج داد تا مقصران اصلی این پرونده به دست فراموشی سپرده نشوند. برای به‌دست آوردن این سرنخ باید به روزهایی برگردیم که پیشنهاد ارتباط با باشگاه رئال از سوی «ب -م» (بعد از محمد رویانیان)‌ روی میز رحیمی، مدیرعامل برکنار شده باشگاه قرار گرفت. رحیمی آن زمان بدون توجه به عوامل این ارتباط پیشنهاد هزینه کردن برای بازی دوستانه با رئال‌مادرید را رد کرد تا پروژه رابطه با رئال‌مادرید در همان مقطع عقیم بماند. اخراج رحیمی از چند جهت برای افرادی مانند
«ب -م» مفید بود، ‌اول اینکه آنها خیلی راحت می‌توانستند پیشنهاد خام را به سیاسی که خودش را در راس اخبار باشگاه قرار داده بود بدهند، ‌از طرف دیگر سیاسی برای اینکه بتواند چهره یک مدیر موفق فوتبالی را در ذهن هواداران جا بیندازد، باید از سیاست‌های رویانیان مثل آوردن پیشکسوتان میلان به تهران استفاده می‌کرد البته این روش باید کمی به شکل مدرن‌تر اجرا می‌شد پس پیشنهاد حضور رئال‌مادرید با ستاره‌هایی نظیر کریس رونالدو و گرت بیل آنقدر وسوسه‌انگیز بود که سیاسی شوق بلعیدن چنین لقمه بزرگی را در سر می‌پروراند اما این لقمه که آلوده به معاندین نظام بود خیلی زود راه گلوی رئیس هیأت‌مدیره را گرفت تا کار به کمیسیون امنیت ملی مجلس کشیده شود. این نکته را نیز باید اضافه کنیم که برخی شایعات حکایت از سفر «ب -م» در خرداد گذشته به مادرید داشت تا مقدمات را فراهم سازد. همه‌چیز برای این بازی بزرگ و پرجاذبه آماده بود و سیاسی نیز با سفر به اسپانیا و گرفتن عکس کنار فلورنتینو پرس خودش را در قامت موفق‌ترین مدیر فوتبالی می‌دید ولی متاسفانه یک سر پرچم پرسپولیس به دست شخصی افتاده بود که دستانش آلوده به تبر زدن علیه نظام بود. شاید باید شاکر این موضوع شد که پرونده ارتباط با عوامل جاسوسی معاندان نظام باطل شد ولی اصل ماجرا و اشخاصی که تا به امروز کمتر نامشان مطرح شده را نباید فراموش کرد. حالا مجلس شورای اسلامی، ‌بسیج دانشجویی و رسانه‌ها باید این سوال را از «ب -م» بپرسند که داستان سفر به اسپانیا به همراه تعدادی دیگر به چه منظوری بوده؟ اگر آنها از قبل با امیرحسین جهانشاهی آشنایی داشتند باید پاسخگوی تمام این سوال‌ها باشند و اگر غیر از این باشد، می‌توانند ثابت کنند تا بیش از پیش مورد اتهام واقع نشوند. به هر صورت باید تکلیف این پرونده خیلی زود مشخص شود تا برای اذهان عمومی روشن شود چه کسی مقصر اصلی این ارتباط شوم است.
سیاسی: وزیر با من برخورد صمیمانه‌ای داشت!
رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: به ما گفته شد مصلحت نیست با رئال بازی کنیم.حمیدرضا سیاسی درباره شایعه اولتیماتومی که وزیر به وی برای اتفاقات رخ داده در حاشیه دیدار با مدیر رئال داده است، عنوان کرد: این مطالبی که در سایت‌ها آمده را ندیده‌ام اما من روز گذشته خدمت وزیر بودم و او خیلی صمیمانه و با محبت پذیرای من بود و هرگز برخورد بدی صورت نگرفت. وی ادامه داد: در این جلسه، تنها موضوعی که مطرح نشد بحث اولتیماتوم به من بود. فقط درباره اتفاقات اخیر کمی با هم مشورت کردیم. اگر هم اولتیماتوم یا بحثی در این زمینه مطرح شود همواره دوست دارم ایستاده بمیرم و تا زمانی‌که در باشگاه پرسپولیس کار می‌کنم با قدرت وظایفم را انجام می‌دهم. هر زمان هم من را نخواهند کیفم را برمی‌دارم و می‌روم. رئیس
هیات مدیره پرسپولیس درباره اینکه با اتفاقات رخ داده آیا پرسپولیس با رئال بازی می‌کند یا نه، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی به من گفته شده است که در حال حاضر مصلحت نیست این بازی انجام شود. سیاسی درباره اینکه آیا برگزاری این بازی در آینده محتمل است یا نه، گفت: این مساله هنوز مشخص نیست و بستگی به آینده و اتفاقات رخ داده در آن دارد. این مسابقه حق باشگاه پرسپولیس و هواداران آن است و من به هواداران پرسپولیس این قول را می‌دهم که بالاخره روزی این مسابقه برگزار شود. وی درباره لغو جلسه هیات مدیره پرسپولیس اظهار داشت: حواشی به وجود آمده طی روزهای گذشته سبب شد این هفته جلسه منتفی شود تا در فرصتی دیگر و در آرامش نشست را برگزار کنیم. سیاسی درباره جذب بازیکن خارجی برای پرسپولیس گفت: ما به دنبال بازیکنانی می‌رویم که دارای رزومه درخور توجهی باشند و در دنیا آنها را بشناسند.این تغییرات بزودی در پرسپولیس رخ می‌دهد.
خادم: پاسخ نمایندگان پرسپولیس قانع‌کننده بود!
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت:هر زمان نمایندگان مجلس بخواهند به مجلس می‌روم.امیررضا خادم، درباره حواشی اخیر مربوط به جلسه مدیران پرسپولیس با مسولان رئال مادرید، عنوان کرد: درباره نامه‌نگاری‌هایی که باشگاه پرسپولیس با باشگاه رئال مادرید انجام داده چه در زمان مدیریت فعلی و چه در زمان مدیریت‌های قبلی، خود باشگاه پرسپولیس باید پاسخگو باشد که مسؤولان باشگاه در این زمینه نیز پاسخگو بوده‌اند و به ما نیز جواب‌های قانع کننده‌ای دادند البته باشگاه سخنگو دارد و می‌تواند به افکار عمومی هم پاسخگو باشد. وی درباره اینکه برخی نمایندگان مجلس خواسته‌اند که ایشان پاسخگو باشند، اظهار داشت: این موضوع که مشکلی ندارد. با توجه به اینکه من معاون پارلمانی وزارت هم  هستم  بنابراین هر زمان که نمایندگان محترم بخواهند به مجلس رفته و در حیطه مسؤولیت‌های خود پاسخگو خواهم بود.
ادعای آنها باورکردنی نیست
سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره اینکه آیا پرونده‌ای درباره ملاقات مسؤولان باشگاه پرسپولیس و رئال‌مادرید در حضور فردی ضدانقلاب به این کمیسیون رسیده یا نه،‌ گفت: هنوز هیچ گزارشی به کمیسیون امنیت ملی نرسیده و صحبت‌ها در سطح اخبار و رسانه‌هاست و هنوز توضیحی از سوی مقامات باشگاه پرسپولیس یا مسؤولان ورزش کشور به ما ارسال نشده است اما باید بگویم این ناهماهنگی‌ها همیشه مساله‌ساز شده. افرادی در امور دخالت می‌کنند که سوابق‌شان مشخص است و چهره‌ای معاند دارند و این خوب نیست که بدون هماهنگی چنین اتفاق‌هایی رخ دهد. البته کمیسیون امنیت ملی و فراکسیون‌های مربوطه قطعاً‌ به این مساله ورود می‌کنند و آن را پیگیری خواهیم کرد و مطمئن باشید که فراکسیون ورزش پیگیر این مساله خواهد بود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره این اظهارات مسؤولان باشگاه پرسپولیس که گفته‌اند فردی به نام جهانشاهی که هویتی ضدانقلاب دارد را نمی‌شناختند و به همین دلیل در این جلسه شرکت کردند، اظهار داشت: این حرف‌ها برای ما قابل قبول نیست. اینکه آنها می‌گویند اطلاع نداشته‌اند را باور نمی‌کنیم چرا که اسناد نشان می‌دهد این فرد ضدانقلاب قبلاً به مسؤولان باشگاه پرسپولیس معرفی شده و مسؤولان رئال‌مادرید در گذشته او را به عنوان نماینده خودشان اعلام کرده‌اند و اینطور نبوده که مسؤولان باشگاه پرسپولیس ناگهانی با او روبه‌رو شوند و بگویند این فرد را نمی‌شناختیم. مسؤولان پرسپولیس گفته‌اند که در جلسه با مسؤولان رئال‌مادرید به طور اتفاقی با این فرد روبه‌رو شده‌اند اما این مساله برای ما قابل قبول و قابل‌باور نیست چرا که در نشست‌های مسؤولان همیشه تیم‌های مذاکره‌کننده از قبل مشخص هستند و افراد می‌دانند با چه کسانی قرار است درباره چه چیزی صحبت کنند و هیچ مسؤولی همینطوری وارد جلسه‌ای نمی‌شود. آیا اگر مسؤولان رئال دربان باشگاه‌شان را برای مذاکره پیش مسؤولان پرسپولیس می‌فرستادند آیا باز هم می‌گفتند که او را نمی‌شناختیم و جلسه انجام می‌شد؟! حتی اگر بپذیریم که این ملاقات تصادفی بوده باز هم چون نام این فرد از قبل مطرح و نامش برای آقایان آشنا بوده باید جلسه را ترک می‌کردند یا شرط می‌گذاشتند که او نباید در جلسه حضور داشته باشد. حداقل از دو نفر می‌پرسیدند که این ایرانی کیست که در این جلسه حضور دارد و‌ آنجا چه می‌کند؟ شاید این فرد ایرانی عضو گروهک منافقین یا عوامل سلطنت‌طلب باشد، نباید همین‌طور یک نفر وارد جلسه‌ای شود. کوتاهی مسؤولان پرسپولیس در این زمینه برای ما مسلم است. پرسپولیس یک باشگاه دولتی است و وزارت ورزش هم باید در این زمینه پاسخگو باشد چون این باشگاه زیر نظر آنها اداره می‌شود و نمی‌توانند بگویند ما در جریان نبودیم. حتی مسؤولان پرسپولیس هم نمی‌توانند ادعا کنند که این فرد را نمی‌شناختند. حتی اگر یک باشگاه خصوصی هم باشد نمی‌تواند در خارج از کشور با هرکسی که خواست ملاقات کند چرا که عرف در مذاکرات چه برای افراد خصوصی و چه برای افراد دولتی یکسان است. خوشبختانه همیشه مردم و ورزشکاران پیشگام حفظ ارزش‌های انقلاب هستند و وقتی می‌بینیم حمید سوریان روی سکوی قهرمانی می‌رود اما ارزش‌های انقلابی و اسلامی‌اش را حفظ می‌کند، لذت می‌بریم. حتی می‌بینیم که بانوان کشورمان با حفظ حجاب چه موفقیت‌هایی به دست می‌آورند و اینها نشان دادند که با ارزش‌های دینی هم می‌توان قهرمان شد.


Page Generated in 0/0071 sec