printlogo


کد خبر: 126848تاریخ: 1393/7/23 00:00
چهارگوشه

بان‌کی‌مون در غزه
دبیرکل سازمان ملل متحد، سه‌شنبه از طریق گذرگاه بیت حانون وارد نوار غزه شد. بان‌کی‌مون پس از ورود به غزه با وزرای دولت وفاق ملی در غزه با حضور معاون نخست‌وزیر فلسطین در خانه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان (مقر موقت دولت فلسطین در غزه) درباره اوضاع غزه، کنفرانس اخیر کشورهای کمک‌رسان خارجی در قاهره و بازسازی ویرانی‌های این منطقه گفت‌وگو کرد. گفتنی است دبیرکل سازمان ملل متحد در فوریه سال 2012 هم از نوار غزه دیدار کرده بود.

مسجدسوزی صهیونیست‌ها
حمزه دیریه از فعالان مقاومت مردمی فلسطین در نابلس گفت صهیونیست‌ها بامداد سه‌شنبه با حمله به شهرک عقربا در جنوب نابلس مسجدی را به آتش کشیدند. وی افزود: فلسطینی‌ها برای اقامه نماز صبح درحال رفتن به مسجد بودند که ناگهان مشاهده کردند محل اقامه نماز بانوان در طبقه پایین مسجد آتش گرفته و آتش به مکان‌های دیگر مسجد از جمله محل نگهداری قرآن‌ها و سجاده‌ها سرایت کرده است. شهرک‌نشینان صهیونیست علاوه بر آتش زدن مسجد، شعارهای ‌نژادپرستانه بر دیوارهای مسجد نوشتند.

اون دوباره ظاهر شد
رسانه‌های کره‌شمالی بعد از چندین هفته از غیبت رهبر کره‌شمالی، تصاویری از وی منتشر کردند. به گزارش سی‌ان‌ان، بیش از یک ماه بود که رهبر کره‌شمالی در ملأعام ظاهر نشده بود ولی اکنون تصاویری از وی منتشر شده است. البته تاریخ این تصاویر مشخص نیست ولی در این تصاویر، رهبر جوان کره‌شمالی در حالی که عصایی نیز به دست گرفته است، مشاهده می‌شود. پیش‌تر شایعاتی منتشر شده بود که نشان می‌داد مشکلات جسمی ایجاد شده برای کیم جون اون، عامل غیبت چندین هفته‌ای رهبر جوان کره‌شمالی به شمار می‌آید. آخرین باری که وی در انظار عمومی دیده شده بود سوم سپتامبر بود که به همراه همسرش به یک کنسرت رفته بود و از آن زمان تاکنون از این رهبر 31 ساله هیچ گزارش رسمی‌ای منتشر نشده بود. در آخرین تصاویری که از او منتشر شده بود، وی در حال راه رفتن می‌لنگید. رسانه‌های دولتی کره‌شمالی از دیدار کیم جون اون از یک مجتمع ساختمانی در کره‌شمالی خبر داده‌اند.

وضعیت حاد کشمیر پس از سیل بی‌سابقه
وقوع سیل‌های اخیر در کشمیر که  در ۱۰۹ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، منجر به ویرانی مدارس بسیاری شده و ده‌ها هزار کودک این منطقه را از تحصیل محروم کرده است. سیل‌های شدیدی که بیش از 5 هفته پیش در منطقه کشمیر تحت کنترل هند جاری شدند نه‌تنها جان مردم را گرفتند بلکه اموال، کسب و کار و رویاهای ده‌ها هزار تن از ساکنان این منطقه را از بین بردند.  انتقادهای بسیاری به عملکرد دولت‌های پاکستان و هند در رابطه به امدادرسانی و بازسازی منطقه کشمیر به دنبال سیل‌های ویرانگر موسمی سوم سپتامبر وجود دارد چنان که این دو دولت تا این لحظه برای تعمیر سازه‌های مدارس در کشمیر هندوستان یا کشمیر پاکستان هیچ برنامه‌‌ریزی‌ای نکرده‌اند. نه‌تنها صدها نفر در این واقعه جان باخته و صدها هزار نفر دیگر در هر دو کشور مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند بلکه وقوع این سیل‌ها همچنین بیمارستان‌ها را برای درمان افرادی که از طریق آب آلوده بیمار شده‌اند، دچار مشکل کرده است و مراکز درمانی واقع در مناطق سیل زده نیاز مبرمی به تدارکات اولیه و دارو دارند.


Page Generated in 0/0064 sec