printlogo


کد خبر: 126890تاریخ: 1393/7/24 00:00
آوای شهر

مدیرکل پزشکی قانونی تهران اعلام کرد
رشد 6درصدی قربانیان سلاح سرد
در 5 ماه نخست امسال 51 مورد فوت ناشی از سلاح سرد به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است. به گزارش «وطن امروز»، نازپرور، مدیرکل پزشکی قانونی تهران از کشته شدن 51 نفر با سلاح سرد در 5 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال 1392 که تعداد فوت ناشی از سلاح سرد 48 مورد بوده است، رشد 3/6 درصدی را نشان می‌دهد. مدیر‌کل پزشکی‌قانونی استان تهران بیان داشت: از کل 51 مورد فوت ناشی از سلاح سرد در 5 ماه نخست امسال 46 نفر مرد و 5 نفر زن بوده‌اند. به گفته نازپرور، آلت قتاله در بیش از یک‌سوم قتل‌های کشور چاقو است، با این وجود  چاقو و قمه به‌راحتی فروخته شده و در اختیار همه قرار دارد، قانونی نیز برای منع خرید و فروش این نوع سلاح‌ها در کشور وجود ندارد. وی اظهار داشت: برخورد پلیس با حمل‌کنندگان سلاح سرد و همچنین اطلاع‌رسانی رسانه‌ها درباره خطرات حمل سلاح سرد می‌تواند از عوامل موثر در کاهش قتل با این نوع سلاح‌ها باشد. مدیر‌کل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به نقش نزاع‌های خیابانی به عنوان یکی از عوامل وقوع قتل با سلاح سرد، تصریح کرد: طبق آمار مراجع مربوط، بیشتر قتل‌های به وقوع پیوسته بدون برنامه‌ریزی و قصد  قبلی  انجام شده که در دسترس بودن سلاح سرد عامل اصلی وقوع این قتل‌ها بوده و ضارب بدون توجه به عواقب استفاده از چاقو، در جریان درگیری، فرد مقابل را مضروب و منجر به قتل وی شده است.

آخر هفته پایتخت بارانی است
پنجشنبه تهران بارانی است و بارش برف در ارتفاعات پایتخت در روز جمعه دور از انتظار نیست. فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت هوای تهران اظهار داشت: پنجشنبه برای تهران و کرج بارش پراکنده باران خواهیم داشت که جمعه میزان بارش باران در این مناطق بیشتر می‌شود. این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش برف در ارتفاعات پایتخت و البرز در جمعه پیش‌بینی می‌شود، به تسنیم افزود:  کاهش دمای هوای تهران، کرج و بیشتر نقاط کشور از جمعه رخ خواهد داد همچنین دمای تهران  در روز جمعه 3 درجه کاهش خواهد یافت. گودرزی اظهار داشت: پنجشنبه دمای هوای البرز  22 درجه سانتیگراد خواهد بود و جمعه به 20 درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین در روز جمعه به دلیل تقویت موج بارشی در کشور بارش‌ها در کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، مرکزی و تهران شدت می‌گیرد.

معاون سازمان رفاه شهرداری تهران  خبر داد
ساخت 8مدرسه برای کودکان کار
معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بااشاره به افتتاح دومین مدرسه کودکان کار و خیابان درمنطقه 19 از برنامه‌ریزی شهرداری برای راه‌اندازی 8 مدرسه در سال جاری خبر داد. باشگاه خبرنگاران در این باره نوشت: رضا جهانگیری‌فر معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز مدیریت شهری آسیب‌های اجتماعی و کیفیت سلامت کودکان کار و خیابان است. معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه با اشاره به راه‌اندازی نخستین مدرسه کودکان کار و خیابان در منطقه 20 شهر تهران بیان داشت: این برنامه با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد به بهره‌برداری رسید. آنچنان که تامین زیرساخت‌ها و امکانات برعهده مدیریت شهری بود و ارائه خدمات با ظرفیت‌های مردمی در این مراکز مدیریت می‌شود. جهانگیری‌فر با بیان اینکه راه‌اندازی مدارس کودکان کار و خیابان در راستای آن است که این کودکان با حداقل مصائب دوران کودکی را طی کنند، خاطرنشان کرد: برنامه شهرداری تهران راه‌اندازی 8 مرکز آموزشی و فرهنگی پرتو در سطح شهر تهران است که در حال حاضر دو مرکز با همکاری مردم، شورایاری‌ها و سرای محلات در مناطق 20 و 19 راه‌اندازی شده است و راه‌اندازی این مراکز طی ماه‌های آینده در مناطق 15، 17، 4، 2، 5 و 9 در دستور کار قرار دارد.
 


Page Generated in 0/0046 sec