printlogo


کد خبر: 126905تاریخ: 1393/7/24 00:00
آینده فوتبال اروپا از آن کدام کشور است؟

امین ابطحی: این روزها فوتبال اروپا شاهد رقابت‌های تیم‌های این قاره برای کسب جواز ورود به رقابت‌های یورو 2016 است. علاوه بر این رقابت درونی شدیدی نیز بین بازیکنان این تیم‌ها برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی دیده می‌شود اما در واقع کدام تیم بهترین نسل از بازیکنان جوان را برای درخشش در آینده در اختیار دارد؟ جام‌جهانی 2014 به پایان رسیده، بازی‌های انتخابی رقابت‌های یورو 2016 فرانسه آغاز شده است و این روزها تیم‌های مطرح اروپایی در حال نبرد بر سر کسب جواز ورود به این رقابت‌ها هستند. بعد از پایان جام‌جهانی بسیاری از ستارگان نامدار این تیم‌ها از بازی‌های ملی کناره‌گیری کرده‌اند و حال موقعیت بسیار خوبی برای بازیکنان بااستعداد جوان برای پر کردن جای خالی این ستارگان در تیم‌های ملی مختلف به وجود آمده است. اما کدام تیم اروپایی از بازیکنان زیر 23 سال با استعدادتر و توانمندتری برخوردار است و می‌تواند آینده فوتبال این قاره را به نام خود به ثبت رساند؟
فرانسه
تیم ملی فوتبال فرانسه در جام‌جهانی برزیل بازیکنان جوان و چهره‌های جدیدی را به فوتبال دنیا عرضه کرد و هنوز این تیم از پتانسیل بیشتری برای عرضه چنین ستارگان جوانی به دنیای فوتبال برخوردار است. رافائل واران 21 ساله در پست  دفاع میانی از بزرگ‌ترین بازیکنان آینده‌دار به حساب می‌آید، رقبای آتی وی در این پست الیاکویم مانگالا و کورت زوما از چلسی و آیمریک لاپورته از آتلتیک‌بیلبائو به حساب می‌آیند. در پست مدافع کناری لوکاس دیگنه از پاری‌سن‌ژرمن و لایوین کورزاوا از موناکو نیز از پتانسیل خوبی در این باره برخوردار هستند، سباستین کورشیا نیز در لیل در این پست در سال‌های اخیر درخشش خوبی داشته است. در پست سنگربانی نیز 2 دروازه‌بان جوان تیم‌های تولوز و نانت به نام‌های زاشاری بوشر و ماکسیم دوپه از آینده روشنی برخوردار هستند. در هافبک میانی اما آینده تیم ملی فرانسه بسیار درخشان‌تر به نظر می‌رسد، پل پوگبا 21 ساله در یوونتوس از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و هم‌اکنون نیز از ستارگان دنیای فوتبال به حساب می‌آید. جفری کوندوگبیا و تیموئه باگیوکو زوج خط میانی موناکو در این فصل رقابت‌های لیگ فرانسه خوش درخشیده‌اند. مورگان سانسون 20 ساله از تیم مونپولیه نیز از چهره‌های تاثیرگذار در خط میانی به حساب می‌آید و کلمنت گرنیر از المپیک لیون نیز با وجود مصدومیتی که دارد از قابلیت‌های خوبی برخوردار است. یحیی سانوگو از مهاجمان تیم زیر
21 ساله‌های فرانسه فوق‌العاده بوده و آنتونی مارتیال از موناکو و کینگزلی کومان از یوونتوس از رقبای وی در خط حمله خروس‌ها به حساب می‌آیند. پل گئورگ نتیپ و فلوریان تائوین نیز از الماس‌های فوتبال فرانسه به حساب می‌آیند که هنوز جای پیشرفت فراوانی دارند. الکساندر لاکازته و آنتونی گریزمن نیز در خط حمله فرانسه از توانایی‌های بسیار بالایی برخوردار هستند و در حال حاضر از عناصر اصلی تیم دیدیه دشان به حساب می‌آیند.
انگلیس
در انگلیس به نظر می‌رسد بعد از پشت سر گذاشتن سال‌های بسیار ناامیدکننده در دنیای فوتبال، انقلابی در حال وقوع است. جنجالی‌ترین ستاره جوان فوتبال جزیره بی‌تردید رحیم استرلینگ لیورپولی است که روی هاجسون، سرمربی تیم ملی انگلیس می‌خواهد تیم جدید خود را بر محوریت او بنا کند. سایر ستون‌های این تیم می‌تواند از روس بارکلی اورتونی، الکس چمبرلین و جک ویلشر آرسنالی تشکیل شود. این بازیکنان علاوه بر این همانند لوک شاو و فیل جونز از منچستریونایتد از تجربیات بین‌المللی خوبی نیز برخوردار هستند. جک باتلند، کاپیتان و دروازه‌بان تیم زیر 21 ساله‌های انگلیس می‌تواند به خوبی خیال طرفداران انگلیسی را از درون دروازه آسوده کند. در خط دفاعی بازیکنان باقابلیتی نظیر جان استونز، جان فلاناجان و اریک دیر وجود دارند، ضمن اینکه نباید از حضور مدافعان جوانی همچون تیلور بلاکت از منچستریونایتد و کالوم چمبرز آرسنالی و جیمز وارد پروزه از ساوتهمپتون نیز غافل شد. تام اینس، ویلفرید زاها و راول موریسون از هافبک‌های خلاق و جوان فوتبال جزیره به حساب می‌آیند و در خط حمله نیز سایدو براهینو و هری کین از تاتنهام و جیمز ویلسون از شیاطین‌سرخ از امیدهای اصلی هستند.
آلمان
بعد از قهرمانی در جام‌جهانی 3 بازیکن اصلی تیم یوگی لوو به نام‌های فیلیپ لام، پرمرته ساکر و میرو کلوزه از رقابت‌های ملی کنار کشیدند تا کار برای آلمان‌ها برای حضور در رقابت‌های یورو 2016 با وجود مصدومان فراوان کمی دشوارتر شود. آنتونیو رودیگر از اشتوتگارت و ماتیاس گینتر دورتموندی از شانس‌های خوبی برای قرار گرفتن در پست دفاع میانی برخوردار هستند که پیش از این نیز از سوی یوگی لوو به تیم ملی دعوت شده بودند. لئون گروئتسکا از شالکه و کریستوف کرامر از
مونشن گلادباخ نیز از کاندیداهای اصلی قرار گرفتن در پست هافبک میانی هستند، با توجه به اینکه بسیاری از بازیکنان اصلی تیم ملی آلمان در این پست با مشکل مصدومیت مواجه هستند. یولیان دراکسلر نیز با وجود اینکه نتوانسته انتظارات را از خود برآورده سازد می‌تواند همچنان یکی از مدعیان حضور در ترکیب اصلی آلمان‌ها ‌باشد، ‌با توجه به اینکه ماکس مایر هم‌تیمی او در شالکه نیز پیش از این توجه یوگی لوو را به خود جلب کرده است. برای میرو کلوزه در خط حمله اما همچنان جایگزین مناسبی یافت نشده است البته کوین فولند از هوفنهایم، ماکسیمیلیان آرنولد از وولفسبورگ و تیمو ورنر از اشتوتگارت می‌توانند در صورت اعتماد یوگی لوو در خط حمله مانشافت قرار گیرند.
ایتالیا
بی‌تردید مارکو وراتی 21 ساله از پاری‌سن‌ژرمن جواهر ایتالیایی فوتبال به حساب می‌آید که تا سال 2016 می‌تواند خود را به بازیکنی در سطح جهانی تبدیل کند. در کنار او جورجینیو از ناپولی که در برزیل متولد شده است نیز‌ می‌تواند از انتخاب‌های آنتونیو کونته باشد. آلساندرو فلورنتزی از رم و استفان استورارو نیز از دیگر بازیکنان بااستعداد در خط میانی به حساب می‌آیند، ‌استورارو عضو باشگاه یوونتوس است که در حال حاضر به صورت قرضی به تیم جنوا پیوسته است. در خط حمله بازیکنان باقابلیت و جوان زیادی در فوتبال ایتالیا نظیر دومنیکو براردی و سیمونه زازا از ساسولو، استفان الشراوی از میلان،‌ داتیا دسترو از رم، مانولو گابیادینی از سمپدرویا و لورنزو اینزگنه از ناپولی دیده می‌شوند که می‌توانند خیال کونته، سرمربی جدید تیم ملی ایتالیا را تا حدودی آسوده کنند اما در خط دفاعی اندکی فوتبال ایتالیا از وجود بازیکن با استعداد تهی به نظر می‌رسد. ماتیا ده‌شیگلیو از میلان در پست مدافع کناری و السیو روماگنولی از رم و دانیله روگانی از یوونتوس که به صورت قرضی به امپولی پیوسته است، تنها امیدهای آینده کونته در خط دفاعی به حساب می‌آیند. در پست سنگربانی اما به نظر آتزوری از مشکل چندانی برخوردار نیست، دروازه‌بانان جوانی نظیر ماتیا پرین از جنوا، فرانچسکو باردی از کیه‌وو، نیکولو لئالی از چز‌نا بویژه سیمونه اسکوفت از اودنیزه می‌توانند جانشینان شایسته‌ای برای بوفون افسانه‌ای باشند.
اسپانیا
نسل طلایی فوتبال اسپانیا دوران اوج خود را سپری کرده است و ستارگانی نظیر کارلس پویول، ژاوی هرناندز، ژابی آلونسو و داوید ویا از جمع لاروخا کنار کشیده‌اند. البته اسپانیا در حال حاضر قهرمان رقابت‌های زیر 19 و 21 ساله فوتبال اروپاست و به همین دلیل آینده فوتبال این کشور بسیار درخشان به نظر می‌رسد. درون دروازه داوید دخه‌آ از منچستریونایتد امید اصلی فوتبال اسپانیاست،‌ دانیل کارواخال از رئال‌مادرید، مارک بارترا از بارسلونا، اینگو مارتینز از رئال سوسیداد و خوآن برنات از بایرن مونیخ نیز می‌توانند از کاندیداهای اصلی لاروخا برای خط دفاعی باشند. از کوکه، بازیکن اتلتیکو مادرید به عنوان وارث ژاوی نام برده می‌شود که البته ایسکو از رئال‌مادرید نیز می‌تواند رقیبی بزرگ برای او باشد. تیاگو از
بایرن مونیخ، دنیس سوارز از سویا و جرارد دلوفو نیز از دیگر هافبک‌های خلاق و بااستعداد اسپانیایی به حساب می‌آیند. ایکر مونیان از آتلتیک بیلبائو می‌تواند در خط حمله گزینه خوبی برای سال‌های آتی فوتبال اسپانیا باشد، ‌ضمن اینکه پاکو آلکاسر از والنسیا، آلوارو موراتا از یوونتوس و خسه رودریگز از رئال‌مادرید نیز از مدعیان قرارگیری در نوک حمله فوتبال اسپانیا هستند، ضمن اینکه نباید ساندرو و منیر الحدادی از بارسلونا را نیز فراموش کرد.


Page Generated in 0/0054 sec