printlogo


کد خبر: 126913تاریخ: 1393/7/24 00:00
چهارگوشه

دیدار محرمانه مقامات 2 کره
رهبران کره‌شمالی و کره‌جنوبی، روز چهارشنبه در دیداری محرمانه به گفت‌وگو درباره مجادلات مرزی اخیر پرداختند.
بنا بر گزارش رویترز، پیونگ یانگ اخیرا  به اقدام چند گروه خصوصی کره‌جنوبی برای ارسال بالن‌هایی حاوی پیام‌های منتقدانه  به عملکرد رهبر کره‌شمالی به سوی این کشور بشدت معترض شده است. کره‌جنوبی نیز در پاسخ به اعتراضات کره‌شمالی اعلام کرده طبق قوانین داخلی، دولت اجازه ممانعت از اقدامات گروه‌های خصوصی را ندارد. اختلافات 2 کره سابقه‌ای دیرینه دارد.

درخواست مرسی برای برگزاری کنفرانس
محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار‌شده مصر، روز گذشته در داخل قفس اتهامات، شهادت سرلشکر عادل غرب، مسؤول پرونده اخوانی در دستگاه امنیت کشور را مبنی بر جاسوس خواندن وی نپذیرفت. مرسی بعد از سکوت 57 روزه خود و در واکنش به جاسوس خواندن وی اعلام کرد: من وارد جزئیات نمی‌شوم و این محاکمه را قبول ندارم. با سرلشکر عادل غرب صحبت خواهم کرد. محمد مرسی از وکلای مدافع خواست کنفرانس مطبوعاتی به نام مرسی تشکیل دهند و اعلام کنند که عادل غرب باید به خاطر آنچه گفته مجازات شود.

مدودوف:‌احیای روابط با آمریکا غیر‌ممکن است
دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: ما هنوز با تحریم‌هایی که شرکای بین‌المللی علیه روسیه اعمال کردند، کنار نیامده‌ایم و احیای روابط تحت چنین شرایطی غیرممکن است. وی تاکید کرد عقب‌نشینی نیروهای روسیه از مرز اوکراین «هیچ علامتی» به واشنگتن نیست و تنها بر اساس تصمیم داخلی روسیه صورت گرفته است و نباید به عنوان هیچ پیامی تفسیر شود. وی افزود در بحبوحه اعمال تحریم‌ها، کشورهای دیگر از موقعیت خوبی که شرکای اروپایی پیش‌تر در بازار روسیه داشتند، بهره‌مند خواهند شد.
 


Page Generated in 0/0057 sec