printlogo


کد خبر: 126924تاریخ: 1393/7/24 00:00
طاعون داعش و موج افشاگری‌های جو بایدن

حسین بابازاده‌مقدم: اظهارنظر جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا پیرامون نقش امارات، سعودی و ترکیه در پرورش تروریست‌های موسوم به داعش جنجال وسیعی را در پی داشته است.
بایدن که با خیال راحت و در راستای تبرئه‌سازی دولت آمریکا از اتهامات غیرقابل انکار دولت آمریکا در حمایت از تروریسم طی یک مراسم دانشگاهی سخن گفته است نقش ویژه 3 کشور یاد شده در آموزش و تجهیز سازمان تروریستی داعش را مورد تایید قرار داده است.
وضعیت به‌وجود آمده در خلال واکنش‌ها به اعتراف معاون رئیس‌جمهور آمریکا ناشی از یک تاکتیک عمومی این دولت در خالی کردن میدان و اصطلاحا پشت دوستان و متحدانش در دقیقه 90 است، اقداماتی مشابه که همیشه متحدان را متعجب می‌کند.
چنین رویکردهایی که به مرور زمان کمک شایان توجهی به خالی شدن هرچه بیشتر ائتلاف‌های کذایی و استعمارگرایانه این کشور علیه اهداف خاورمیانه‌ای‌اش می‌کند، حاوی نکات مهمی است.
اولین دستاورد این اظهارات، تایید تمام هشدارها و افشاگری‌های رهبر معظم انقلاب درباره ارتباط معنادار و عمیقا ریشه‌دار جامعه سلطه‌جوی غرب با تروریست‌های داعش است. به این اعتبار تمام مواضع جمهوری اسلامی در افشای ارتباط غرب با گروه مذکور در خلال افشاگری ناخواسته معاون رئیس‌جمهور آمریکا، مستند شد.
دومین نتیجه طبیعی اظهارات مهم بایدن در یک جامعه دانشگاهی این مهم است که آمریکایی‌ها در سطح داخلی نیز تحت فشار قرار داشته و از روی استیصال به فرافکنی و به گردن دیگران انداختن تقصیر خونریزی‌های این گروه وحشی، ناچار شده‌اند.
از سوی دیگر در آمریکا این یک موضوع بدیهی است که جریان داعش محصول همپیمانی غرب با برخی دولت‌های منطقه است که تاب و توان رشد اسلام انقلابی و پیشرو را نداشته و به حیله‌های مختلف من‌جمله القای جنگ شیعه و سنی روی آورده‌اند و این همان نکته کلیدی در اعترافات جو بایدن است.
سومین دستاورد افشاگری فرد مذکور افشای این حقیقت است که ائتلاف خنده‌دار علیه داعش مرکب از دولت‌هایی است که در جنایات این جریان نقش مستقیم داشته‌اند و بنابر ادعای صریح وی، داعش تجهیزات و پول‌های کلانی را از این کشورها دریافت کرده است.
چهارمین رهاورد مهم قابل بهره‌برداری از سخنان وی عبارت از این است که غربی‌ها در مقابله با داعش بدون حضور ایران نه تنها موفقیتی را برای خود متصور نمی‌بینند، بلکه عملا قربانی پرورش مارهای زهرآگینی شده‌اند که برنامه کشتار هوایی آنان نیز نمی‌تواند اندک آرامشی را از آنچه هم‌اکنون برای شهروندان غربی مورد نیاز است، بازگرداند.
اروپایی‌های عاقل پیش از این هشدار داده بودند سیاست صادرات تروریست به سوریه بزودی آتشی خواهد شد که دامن مادرانش را می‌سوزاند و هم‌اکنون دست و پا زدن‌های آمریکا برای انداختن تقصیر‌ها به گردن دیگران به علت هراس از نتایج و اتفاقات بعدی است که از قبال توسعه این گروه وحشی دامن غرب را در آتش خواهد سوزاند.
حالا توضیحات مختصر و سرشار از ابهام و غیر قابل قبول جو بایدن همچنان که امارات با صدور بیانیه‌ای آن را طلب کرده بود نمی‌تواند صراحت عبارت‌های نامبرده را نفی کند و در هرحال سندی انکارناپذیر در دخالت‌های خارجی پیرامون اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی تلقی می‌شود.
میزان اشتباهات غرب درباره منطقه غرب آسیا و همچنین کشورهای اسلامی به قدری افزایش یافته که انکار آن عملا غیرممکن است و همین امر رسایی صدای ناقوس فروپاشی اتحاد جهانی علیه ملت‌های تحت ستم را تقویت خواهد کرد.
مجموعا غربی‌ها و متحدان منطقه‌ای‌شان امروز به مدد ایستادگی مقاومت اسلامی در برابر توحش و زیاده‌خواهی‌های قرون وسطایی داعش و امثال این گروه، مجبورند گروه دست‌ساز خود را مثل طاعون خطاب قرار داده و سعی کنند فاصله کیلومتری خود را در ظاهر هم که شده حفظ کنند.


Page Generated in 0/0067 sec