printlogo


کد خبر: 126932تاریخ: 1393/7/24 00:00
اخبار

توزیع دومین بسته حمایت غذایی دولت
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جزئیات توزیع مرحله دوم بسته حمایت غذایی گفت: در راستای برنامه حمایت غذایی، مرحله دوم این طرح در استان‌ها به‌تدریج اجرا خواهد شد. احمد میدری افزود: در هریک از استان‌ها، مسؤولان ذی‌ربط زمان اجرای طرح حمایت غذایی در هر شهرستان را از طریق صدا و سیمای استان و دیگر رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی خواهند کرد. میدری درباره مشمولان این طرح خاطرنشان کرد: مشمولان طرح حمایت غذایی همچون مرحله قبل، مددجویان نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد حضرت امام(ره) و سازمان بهزیستی هستند و شیوه دریافت بسته حمایت غذایی نیز مانند مرحله قبل از طریق کارت‌های بانکی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف خواهد بود. وی افزود: اعتبار بسته حمایت غذایی شامل گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، روغن، برنج، ماکارونی، رب گوجه، خرما، حبوبات و لبنیات است. به‌گفته میدری، مشمولان این طرح می‌توانند به مدت 4 ماه برای دریافت کالا به فروشگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

همه‌پرسی استقلال کاتالونیا در هر صورت برگزار می‌شود
کاتالان‌ها به هر شکل ممکن همه‌پرسی استقلال برگزار می‌کنند. «آرتور ماس» رئیس دولت نیمه خودمختار کاتالونیا با اعلام این موضوع به مردم این ایالت استقلال‌طلب مژده داد حتی به رغم توافق با دولت مرکزی اسپانیا برای لغو همه‌پرسی مزبور در تاریخ 9 نوامبر (کمتر از یک ماه دیگر) در این تاریخ شکل دیگری از همه‌پرسی استقلال برگزار خواهد شد: «ما روز 9 نوامبر مردم را به همه‌پرسی دعوت می‌کنیم. حوزه‌های رای‌گیری باز و صندوق‌ها و برگه‌های آرا همه آماده خواهند بود».
او با به زبان آوردن این سخنان آن هم تنها یک روز پس از اعلام لغو همه‌پرسی استقلال توسط دولت محلی کاتالونیا تحت فشار شدید دولت راستگرای مادرید، عملا اعتبار حکومت پادشاهی اسپانیا را به بازی گرفته است. ماس می‌گوید همه‌پرسی به شکل دیگری متفاوت از آنچه دادگاه عالی قانون اساسی پادشاهی اسپانیا حکم به غیرقانونی بودنش داده است، برگزار خواهد شد. حدود 2 هفته پیش وقتی این دادگاه با درخواست ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا برگزاری هرگونه همه‌پرسی ایالتی را قدغن کرد، هزاران شهروند بارسلونا در اعتراض به این حکم به خیابان‌ها ریخته و سپس آرتور ماس قول داده بود به هر شکل که شده از آنها درباره استقلال کاتالونیا رای‌گیری کند.


Page Generated in 0/0057 sec