printlogo


کد خبر: 127205تاریخ: 1393/7/30 00:00
سرخط خبر

 علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امسال کسری بودجه نداریم و پول حاصل از صادرات نفت که 5، 6 ماه طول می‌کشد به‌تدریج در بودجه استفاده می‌شود و در حال حاضر پول فروش نفت از ماه‌های قبل دریافت می‌شود.
 هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه هنوز اطلاعات خودروی دنا به شورای رقابت ارسال نشده است، افزود: تعیین قیمت خودروی 206 تیپ 2 با موتور ملی لزومی به ارسال اطلاعات به شورای رقابت ندارد.
 ارسلان فتحی‌پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص از بانک تجارت در این کمیسیون مطرح و بناست بزودی در دستور کار قرار گیرد.
 سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی و روابط خارجی نخست‌وزیر پاکستان گفت کشورش پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به این کشور را کنار نگذاشته و هر دو کشور در حال توسعه ساز و کارهای مرزی به منظور جلوگیری از سوءتفاهم‌ها در آینده هستند.
 سعید مدنی، مدیرعامل شرکت سایپا با بیان اینکه پلتفرم sp100 تنها پلتفرمی است که با مشارکت متخصصان ایرانی در حال ساخت است، گفت: از اواخر سال آینده این پلتفرم به تولید خواهد رسید.
 واردات ایتالیا از ایران در هشتمین ماه ۲۰۱۴ با رشد ۷ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۹ میلیون یورو رسید.
 محمد قبله، رئیس انجمن روغن نباتی گفت: نیاز کشور به روغن تا اردیبهشت ۹۴ تأمین شده است.
 با ارسال کد شهری به همراه شماره تلفن ثابت به شماره پیامکی 0211818 صورتحساب کارکرد تلفن ثابت قابل دریافت است.
 جمشید ملارحمان، معاون ایمیدرو از افتتاح کارخانه زرشوران با 3 تن طلای 24 عیار خبر داد.
 حمدون توره، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات گفت: از سال 2007 تاکنون تعداد مشترکان تلفن همراه در سطح جهان از 6/2 میلیارد به 9/3 میلیارد نفر و تعداد استفاده‌کنندگان از اینترنت نیز از 2/1 میلیارد به 9/3 میلیارد نفر افزایش یافته است.
 محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد ۱۰ درصدی صنعت و معدن کشور در 3 ماه اول سال حاکی از این است که رکود را پشت سرگذاشته‌ایم ولی هنوز با رونق اقتصادی فاصله داریم.
 طبق اعلام بانک مرکزی قسط سوم از 8/2 میلیارد دلار دارایی بلوکه‌شده ایران در کشورهای خارجی به ارزش ۴۰۰میلیون دلار بابت بدهی‌های کشور هند از طریق بانک مرکزی امارات دریافت و به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز شده است.
 یک موسسه تحقیقاتی اعلام کرد گروه تروریستی داعش روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه نفت تولید و نیمی از این رقم را به قیمت ۴۰ دلار در هر بشکه به بازار جهانی صادر می‌کند.
 عمان در تلاش برای تنوع بخشیدن به درآمدهای خود سعی دارد بندر سوهار را به مرکز تجارت در منطقه خلیج‌فارس تبدیل و در این زمینه با بنادر اماراتی رقابت کند.
 در بازار ارز دیروز صراف‌های بازار آزاد و خیابان فردوسی دلار را با قیمت 3225 تومان، یورو را با قیمت 4140 تومان و پوند را با قیمت 5220 تومان به متقاضیان فروختند.
 رستم قاسمی، دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق گفت: باید سرعت صادرات ایران به عراق از طریق برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی و جهانی دو برابر شود و زمینه کار برای این موضوع فراهم است.
 کانون جهانگردی و اتومبیلرانی پس از پیگیری و مکاتبه با فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) و اتحادیه بین‌المللی گردشگری اعلام کرد: تمام گواهینامه‌های بین‌المللی صادر شده از سوی
 (IAA (International Automobile Alliance  فاقد اعتبار قانونی بوده و تبعات آن برعهده‌ دریافت‌کننده گواهینامه خواهد بود.
 مرتضی سلطانی، صادرکننده ممتاز امسال با انتقاد از اینکه تحریم‌های داخلی شرایط سختی برای تولیدکنندگان رقم زده است، گفت: نگاه سلیقه‌ای برخی مسؤولان و رفتار مغرضانه با برخی برندها و تولیدکنندگان شرایط به مراتب بدتری را برای تولید ایجاد کرده چراکه همیشه تحریم داخلی آزاردهنده‌تر از تحریم‌های خارجی است.
 


Page Generated in 0/0058 sec