printlogo


کد خبر: 127211تاریخ: 1393/7/30 00:00
آوای شهر

«وطن امروز» گزارش می‌دهد
باران تهران را شست
حامد نجفی مهر: بارش باران پاییزی روزگذشته پایتخت هرچند به دلیل تلطیف هوا و ایجاد موج امید برای برطرف شدن مشکل کم‌آبی باعث خوشحالی شهروندان تهرانی شد اما مشکلاتی را هم برای آنها به ارمغان آورد. این بارش پاییزی که ظهر روزگذشته به اوج خود رسید با آبگرفتگی معابر و اخلال در روند عبور و مرور وسایل نقلیه دردسرهایی را برای پایتخت‌نشینان ایجاد کرد. تشدید بارش باران در نیمروز سه‌شنبه باعث غافلگیری شهروندان شد و بسیاری از معابر و پیاده‌روها به دلیل آبگرفتگی برای مدتی امکان عبور و مرور نداشتند. طغیان جوی‌ها و ورود آب به پیاده‌روها از دیگر مشکلاتی بود که برای شهروندان مزاحمت‌هایی را ایجاد کرد. پس‌زدن زباله جوی‌ها در خیابان و پیاده‌روها هم از مشکلاتی است که همواره با بارش باران در پایتخت خودنمایی می‌کند. این مشکل روزگذشته نیز به یکی از دلایل اصلی ایجاد اخلال در روند عبور و مرور وسایل نقلیه تبدیل شد و وجود انواع و اقسام زباله در برخی خیابان‌ها برای لحظاتی مانع تردد وسایل نقلیه شد. بسیاری از پایتخت‌نشینان که در حال عبور از پیاده‌روها بودند نیز با اوج‌گیری بارش‌ها در میان آب باران و سرریز جوی‌ها محصور شده و برای فرار از این وضعیت به مغازه‌های اطراف خیابان وارد می‌شدند. آبگرفتگی معابر و پیاده‌روها همزمان با تشدید بارش‌ها مانع از خروج مسافران از ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌های تندرو شد و برای لحظاتی جمعیت قابل توجهی در خروجی این ایستگاه‌ها تجمع کرده و شلوغی ایستگاه‌های مترو را دوچندان کرد. این در حالی است که وزش باد و همراهی آن با بارش باران نیز باعث پرتاب اشیا و زباله‌ها به اطراف شد و شکسته شدن
شاخ و برگ‌های درختان نیز در برخی خیابان‌ها مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد کرد. همزمانی  تشدید بارش باران با تعطیلی مدارس نوبت صبح هم مزید بر علت شده و مشکلاتی را برای دانش‌آموزان به وجود آورد. ازدحام دانش‌آموزان زیر بارش باران به دلیل حاضر نشدن بموقع سرویس مدارس به دلیل ترافیک و مشکلاتی که باران برای عبور و مرور ایجاد کرده بود از صحنه‌هایی بود که روزگذشته در جای جای شهر به چشم می‌خورد. البته با فروکش کردن باران و دخالت عوامل اجرایی شهرداری بسیاری از مشکلات مانند آبگرفتگی جوی‌ها و پیاده‌روها برطرف شد اما تبعات این بارش تا ساعت‌ها بعد هم برای آن دسته از پایتخت‌نشینان که آب باران وارد مغازه یا منزلشان شده بود همچنان ادامه داشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر:
محیط زیست در پروژه پردیسان همکاری نمی‌کند
«ما برای پارک پردیسان ۴۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم اما سازمان محیط زیست همکاری نمی‌کند و کار هنوز انجام نشده است.» به گزارش «وطن امروز»، علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان مطلب فوق، با اشاره به اینکه از هزار و 106 پروژه مستمر و غیرمستمر شهرداری بازدید میدانی انجام شده، تاکید کرد: بررسی علل شروع نشدن برخی از پروژه‌ها این است که امکان‌سنجی پروژه‌ها و ضرورت اجرای آنها به درستی انجام نمی‌شود. علیرضا دبیر همچنین از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی خواست نظارت دقیق‌تری بر عملکرد شرکت توسعه فضاهای فرهنگی داشته باشند. وی در این باره گفت:‌ پروژه تالار شهر هنوز شروع نشده در حالی که این پروژه به توصیه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در برنامه این شرکت گنجانده شد. وی همچنین با اشاره به پروژه شروع نشده باغات کن اظهار داشت:‌ بررسی‌ها نشان می‌دهد نبود برآورد صحیح و مشخص نبودن پهنه از مشکلات شروع نشدن این پروژه است. حتی معاونت شهرسازی هم هنوز پهنه‌ها را مشخص نکرده است. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بیان داشت: ما برای پارک پردیسان ۴۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم اما سازمان محیط زیست همکاری نمی‌کند و کار هنوز انجام نشده است.


Page Generated in 0/0053 sec