printlogo


کد خبر: 127212تاریخ: 1393/7/30 00:00
نبض جامعه

معاون وزیر آموزش و پرورش  خبر داد
اعزام‌ دانش‌آموزان به عتبات از آبان
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش جزئیات اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات و تسهیلات در نظر گرفته شده برای این موضوع را تشریح کرد. حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات، اظهار داشت: تفاهمنامه‌ای که با سازمان حج و زیارت داریم از آبان‌ماه به بعد است. وی با اشاره به اینکه تأثیرگذاری زیارت اباعبدالله و حضرت علی (ع) بسیار زیاد است، به فارس افزود: مذاکراتی درباره اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات انجام و یک کارگروه تشکیل شد و تفاهمنامه‌ای نیز تنظیم شد. معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اعزام 5 هزار دانش‌آموز را برای سال اول در این تفاهمنامه پیش‌بینی کردیم، بیان داشت: شرط نخست وجود آرامش است و تا زمانی که آرامش وجود نداشته باشد، این کار انجام نمی‌شود. کفاش با بیان اینکه اجرای این تفاهمنامه از آبان‌ماه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا آبان که نخستین حرکت است، آرامش بیشتری حاکم شود. به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، تمهید مقدماتی در این تفاهمنامه انجام شده است که دختران با مادر اعزام شده و پسران هم با پدر اعزام شوند؛ حج و زیارت هم اعلام کرد سهمیه‌ها را اضافه می‌کنیم. وی به تسهیلاتی که برای اعزام این دسته از دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: معرفی برای دریافت وام از نمونه این تسهیلات است.  

فرمانده انتظامی استان اصفهان:
آمارهای بالای اسیدپاشی شایعه است
فرمانده انتظامی استان اصفهان آمارهای ارائه شده توسط شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غیررسمی درباره اسیدپاشی را شایعه عنوان کرد.
ایسنا در این باره نوشت: سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این مطلب گفت: تاکنون تنها تعداد 4 مورد از اسیدپاشی به بانوان در شهر اصفهان به تایید پلیس رسیده و آمارهای بالای ارائه شده توسط شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غیررسمی در این باره شایعه و کذب است. وی خاطر نشان کرد: همانطور که همیشه همکاری و مشارکت مردم باعث موفقیت ما در ماموریت‌های‌مان شده این بارهم با توجه به همکاری خوبی که مردم با ما داشتند قول می‌دهیم بزودی عامل اصلی این پرونده شناسایی و دستگیر شود. فرمانده انتظامی استان با اشاره به سوءاستفاده مخالفان نظام از اینگونه حوادث خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز با انبوه شایعات و اخبار کذب در شبکه‌های اجتماعی و اجتماعات گوناگون روبه‌رو هستیم که در این باره به شهروندان توصیه می‌کنیم به اینگونه شایعات توجه نکنند. این مقام مسؤول تصریح کرد: شهروندان مطمئن باشند که پلیس بیش از آنها نسبت به وقوع هرگونه اخلال در نظم و امنیت حساس است و ان‌شاءالله با تلاش ماموران خدوم پلیس استان این پرونده نیز مانند دیگر پرونده‌ها به سرانجام خواهد رسید. وی درباره نحوه خبررسانی پیرامون وقوع جرایم اظهار داشت: پلیس مخالف اطلاع‌رسانی از وقوع جرائم به مردم نیست، بلکه معتقد است اینگونه اخبار باید بموقع و همراه با آگاه‌سازی، آموزش و هشدار انتشار یابد و باعث نگرانی و تشویش مردم و پایین آمدن احساس امنیت در بین آنها نشود و از شایعه‌پراکنی رسانه‌های واسطه هم جلوگیری کند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات عنوان کرد
وقوع سیلاب در 80 شهر و روستا
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با تشریح وضعیت ۸۰ شهر و روستای سیل زده کشور، از امدادرسانی به هزار نفر در این مناطق خبر داد. به گزارش«وطن امروز» ناصر چرخ‌ساز، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به سیل و آبگرفتگی طی روزهای گذشته، بیان داشت: از روز یکشنبه تا صبح سه‌شنبه بارش باران منجر به جاری شدن سیل و سیلاب در 7 استان کشور شد.‌ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان، مازندران، گیلان، همدان وکرمانشاه جزو استان‌هایی بودند که متاثر از سیلاب شدند. وی در ادامه با بیان اینکه ۲۲ شهرستان این استان‌ها دچار آسیب شدند، افزود: رامسر، ساری، چالوس، بابل، نور، نوشهر، تنکابن، ارومیه، سلماس، اشنویه، نقده، پیرانشهر، ‌بوکان، لنگرود، کبودرآهنگ، دورود، نورآباد و کوهدشت و الشتر، آذر شهر و شبستر و همچنین شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند. به گفته چرخ‌ساز، ۵۸ روستای این مناطق دچار خسارت شد که بیشترین آن مربوط به استان‌های مازندران و آذربایجان غربی است. معاون عملیات سازمان امداد و نجات در ادامه با اشاره به امدادرسانی به سیل‌زدگان، بیان داشت: تا کنون ۳۲۰ امدادگر به هزار نفر سیل‌زده امداد‌رسانی کرد و ۸۰ نفر را اسکان اضطراری داده‌اند. وی با اشاره به اینکه بارش سیلاب منجر به آبگرفتگی برخی منازل مسکونی نیز شد، افزود: سیلاب به ۲۳۰ منزل مسکونی راه پیدا کرده و امدادگران با استفاده از ۸۰ موتور پمپ لجن‌کش آب این منازل مسکونی را تخلیه کردند.


Page Generated in 0/0053 sec